Gå til innhold

Sykemelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vert syk stort sett de tre siste mnd. Det har vert bihulebetendelse, forkjølelse, spysyken og influensa.

Har stort sett vert på jobb, men hadde 2 dager hjemme med influensa og 3 dager hjemme med spysyken.

Var hos legen sist onsdag og fikk pencillin for bihulebetennelsen. Dro tilbake til legen i går siden pencilinen ikke fungerte og jeg hadde blitt forkjølet igjen i tillegg. Fikk da en ny type antibiotika som jeg skulle ta. Legen advarte om at jeg kunne bli dårlig i magen (oppkast og diare) når jeg byttet antibiotika midt i kuren.

Selvfølgelig skjedde dette da jeg var på jobb i dag. Kjente jeg ble dårlig, skalv og kaldsvettet, måtte bare løpe på toalettet og kastet opp. Følte meg skikkelig elendig og dro hjem. Vurderte å ringe legen da jeg kom hjem, men var så dårlig at jeg sovnet på sofaen.

Snakket med sejefen senere på dagen og hun mente jeg absolutt burde be om en sykmelding hos lege. Hun hadde sett at jeg har vert i dårlig form over lengre tid, og hun var bekymret over at jeg ikke greide å komme meg frempå igjen.

Nå er jeg slik i tvil. Burde jeg ringe legen å be om en sykmelding i morgen? Jeg er helt utkjørt og føler at alt av overskudd er borte. Har vert en utrolig tung vinter med alt for mye sykdom. Akkurat nå sliter jeg med bihulene, er forkjølet og har ingen stemme.

Tror dere jeg får en sykmelding om jeg ber om det?

p.s: Jeg kan ikke huske sist jeg var sykmeldt annet enn pga bekkenløsning i svangerskapene mine. Har HØY terskel for å i det heletatt gå til lege...

Anonym poster: 714b3b9f49391ac83e8efd25bf31a5e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JA gå og få deg en sykemelding sånn at du kommer deg ovenpå igjen. For det første så sliter du deg ut og for det andre så kan du smitte andre rundt deg. Og siden sjefen også har gitt deg "godkjennelse" Så bør du satse på en sykemelding med god samvittighet.

Skrevet

Klart du får en sykemelding. Be o resten av uken så du kommer deg litt. En dag blir altfor lite.

Anonym poster: ed6d988a24799c83e04ffed94a163078

Skrevet

Tusen takk for svar:)

Tror dere det er nok å ringe til legesenteret i morgen? Eller tror dere jeg må reise bort?

Kjenner det frister lite å sitte på venterommet i morgen igjen...

H.i

Skrevet

Må nok reise bort, men jeg ringer alltid å får en hastetime først slik at jeg ikke trenger å sitte der hele dagen..

Skrevet

Ja be om en sykemelding.

Ellers.

Det var ikke influensa om det var to dager du lå rett ut. Den varer i minst 7 dager.

Anonym poster: 29f1c2f60a487d7baced20e968bfa0c1

Skrevet

Ja, jeg tror du får en sykmelding, men kan du ikke bare bruke egenmelding først?

Anonym poster: 02c644a395233913af328f5242984a3c

Skrevet

Tusen takk for svar igjen:)

Var nok influensa da jeg lå med feber og vondt i kroppen fra fredags kveld til søndagskveld/natt. Hadde ikke feber mandag og tirsdag og onsdag var jeg på jobb igjen. Jeg hadde ikke feber lenger men var nok ikke helt i form da jeg begynnte på jobb igjen.

Jeg hadde influensa sist uke og brukte da som sagt 2 dager. Derfor var arbeidsgiver usikker på om jeg kunne bruke egenmelding igjen nå.

Hadde et lite håp om at siden jeg var hos legen i går så skulle jeg slippe å dra inn igjen i morgen...

H.i

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...