Gå til innhold

Ser du ned på kollega/medarbeider som er psykemeldt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er sykemeldt pga angstlidelse, men ingen på jobben vet den egentlige grunnen. Hvis jeg ikke blir bedre snart må jeg vel fortelle det, men er redd de skal se ned på meg, tro jeg er sykemeldt bare fordi jeg er lat eller noe.... :(

Noen råd/tips/trøstende ord?

Anonym poster: e24c2e083f1c5390ec573d40ca381f8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvorfor må du fortelle det? er ingen som har noe med hvorfor du er sykemeldt. Det er vel mellom deg og legen din.

Anonym poster: 05ed659e0bbaf1e5f590710c4527b6e4

Skrevet

Nei absolutt ikke.

Anonym poster: a094959d164f7bdd5bed7e29eddd4b6a

Skrevet

Nei, jeg ser ikke ned på mennesker som sliter med psyken. Men vet mange gjør det. De forstår rett og slett ikke hva det vil si.

Skrevet

Hvorfor skal en se ned på andre?

Anonym poster: 283fbaea626cf9125253ac73815be9ec

Skrevet

hvorfor må du fortelle det? er ingen som har noe med hvorfor du er sykemeldt. Det er vel mellom deg og legen din.

Anonym poster: 05ed659e0bbaf1e5f590710c4527b6e4

Problemet er at da jeg ble sykemeldt skyldte jeg på influensa... Det er begrenset hvor lenge man har influensa :(

HI.

Anonym poster: e24c2e083f1c5390ec573d40ca381f8e

Skrevet

av erfaring, med samme type sykemelding, så er det lettere for kollegaene dine å vise forståelse for sykemeldingen din, om du forteller grunnen.

noen sære folk som ser ned på deg pga det, vil det nok alltid være. men du vil føle deg bedre med at de da vet at sykemeldingen din ikke er fordi du er lat.

lykketil.

Skrevet

Nei, om de er sykemeldt for vondt i ryggen eller vondt i tankene bryr jeg meg ikke om.

Skrevet

På min jobb har de langtidssykemeldte en lei tendens til å legge ut på Facebook alt de har fått tid til mens de er hjemme.

Slikt har jeg ingenting til overs for.

Men jeg synes det et noe annet slik som i ditt tilfelle.

Angst er noe annet enn en vond rygg.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

De har ikke noe med hvorfor du er borte, men antageligvis gjør de seg opp en mening så lenge du ikke er synlig syk. Syns ikke du skal tenke noe på det, konsentrerer deg heller om deg selv. du trenger det nå:)

Skrevet

Tror få mennesker ser ned på deg forde. Om det er noen få som gjør det, er det mennesker med lite empati, som er dårlige til å se andres situasjon enn sin egen og med lav selvtillit. Hva har det vel av betydning for andre hva din grunn til sykmld er?

Anonym poster: f797c71e4eaccfad31b3e25de992e8a8

Skrevet

Ville aldri falt meg inn å sett ned på noen som har en reell grunn til å være sykemeldt, men jeg er ikke nådig mot folk som sykemelder seg "over en lav sko". Ingen har noenting med hvorfor du er sykemeldt, men hadde jeg vært din kollega hadde jeg tenkt mitt hadde jeg ikke visst grunnen...

Skrevet

Ja. Ser ned på "sjefen" min som bruker egenmelding og sykemelding som om det var feriedager!!!! Men andre som faktisk er syk fysisk eller psykisk ser jeg såklart ikke ned på!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...