Gå til innhold

Hvem får langvarige bekkenplager?


Wesp

Anbefalte innlegg

Det virker som om det er ganske mange som har bekkenløsning under graviditeten, men bare en liten del som ikke blir helt bra en kort periode etter fødsel. Noen som vet som det er noe som kjennetegner de som får langvarige plager etterpå? Er det de som er hardt rammet under graviditeten, eller handler ikke dette om grad av smerte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er typisk at man har hatt kraftig bekkenløsning under svangerskapet. Utover det kjenner jeg ikke til noen fellesnevnere.

 

Anonym poster: a2cac91ea2a5a0d781fcfb487bad9ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen klare risikogrupper for langvarige plager. Det er dokumentert noe, men ikke nok til å fastslå noe konkret. Noe som er viktig for å unngå langvarige plager er å ta hensyn til smertene. Hvile før du får vondt osv. Være så aktiv som mulig, men ikke overdriv. Da kan smerten bli en sykdom i seg selv. Fin artikkel her: http://friends.mosken.com/friends-international-support-group-norske-sider/bekkenl%c3%b8sningsplager/ Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke hardt rammet under graviditeten. Jeg fikk bekkenløsning først i uke 38 jeg! Og ble aldri bra etterpå (16 md siden). Så vet ikke om det er noen feølesnevnere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen klare risikogrupper for langvarige plager. Det er dokumentert noe, men ikke nok til å fastslå noe konkret. Noe som er viktig for å unngå langvarige plager er å ta hensyn til smertene. Hvile før du får vondt osv. Være så aktiv som mulig, men ikke overdriv. Da kan smerten bli en sykdom i seg selv. Fin artikkel her: http://friends.mosken.com/friends-international-support-group-norske-sider/bekkenl%c3%b8sningsplager/ Lykke til!

 

Takk for svar. Stod mye nyttig der. Må nok ta meg selv litt i nakken og ta mer hensyn for å unngå smerter. Det hadde vært mye enklere å feks sykemelde meg hvis noen med sikkerhet kunne si at jeg blir værre av å være på jobb. Men det finnes jo ingen oppskrift..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kastet inn håndkle. Har det bedre å være hjemme. Fikk det i uke 10, er nå i uke 27. krykker, akupunktur og bassengtrening. har jeg en god dag tenker jeg jo at jeg kunne vært på jobb, men da hadde det sikkert ikke vært en god dag...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...