Gå til innhold

Nå kommer alle festene...


Ronjadatterdatter

Anbefalte innlegg

Er det MULIG???

eller kanskje er det bare sånn at at det alltid skjer noe på den sosiale fronten, men når man kan menge seg med de andre med noe hvitt el rødt eller bobblende i glasset tenker man ikke over det.

Var fire dager på firma reise forrige uke, med middager og det som hører til, 40 års lag i helgen, med gjester her først...

denne uken er det avsluttning av videreutd m festmiddag, og neste uke 3 dagers ledersamling med middager...... Jeg gruer meg noe jæ..... tellå finne opp historier til hvorfor jeg ikke er med "på festen"...

Gubben er jo ikke med å "kan drikke unna" heller.....

 

hvordan løser dere dette?

Kan nesten ikke fortelle det ennå heller, er akkurat bikket 5 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kjenner igjen den ja!!

 

kan du eventuelt si at du er på en antibiotika/pensilinkur, hvor det ikke anbefales å drikke alkohol?

 

er selv med i en ukentlig strikke/hekleklubb, og der blir det oftest servert et glass vin eller to....så der ble det offisielt i går, gitt. men de hadde sannsynligvis også lagt merke til det hvis det skjedde noe allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I know. Er på seminar m jobb nå, og sitter og pludrer opp kveldens historie til middag as we speak.

 

I januar kan man bruke unnskldningen med "hvit mnd etter alle matgildene i desember"..... Tynn, men slipper kanskje unna med den....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger vel ann til at jeg kjører en kombi, er hjemme fra jobb nå pga bronkitt bihulebetennelse og anløp til lungebetennelse så at jeg vil ta det med ro torsdag bør gå greit, utover det må jeg nok prøve å kjøre noen "hvite uker", vi er et par stykker på jobb som har "godteløfte" til sommeren, så jeg kan jo legge til vin på samme avtalen.... men jeg er utroli dårli til å lyve så jeg bør fortelle det når de ikke ser fjeset mitt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan jeg!! ;)

En storfest hadde jeg "nyrebekken bet". Ikke smittsomt, men stakkars meg kunne ikke drikke ( hihi) - deilig for da kunne jeg kjøre og uten at folk var mistenksomme;)

 

Sprite med isbiter og lime = gin tonic

Cola med isbiter og lime = vodka cola osv

 

Sjanse for sjampis? Ta med sprite light i veska ( bytt i glasset på do;)

Unngå å få påfyll;)

 

Boksøl er ikke lett å kontrollere. Lat som du tar slurker, hiv ut etterhvert ved anledning;)

 

Så har du jo alltids alkoholfrie varianten.

 

Virgin strawberry daqiri ( be om å få i samme glass som med alkohol).

 

Alkoholfri vin og øl ( nb! Alkoholfri øl skummer ofte mer og har mindre innhold.. Greit å passe på om du er redd noen er mistenksomme;)

 

Aller best e å ha en "samarbeidspartner", men det går uten og;)

 

Lykke te!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P.s.

Om du skal lyge på deg en "sykdom" og går på "antibiotika", er et tips å lære seg navnet på rett medisin!!;)

Typisk at noen vet sånt når du sier det, så be prepared!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...