Gå til innhold

Si opp jobben under foreldrepermisjon.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gjort det her inne?

Man har 8 uker karantene, sant? Dvs at om jeg sier opp 2 mnd før jeg skal ut i jobb igjen, vil jeg da få arbeidsledighetstrygd fra den dagen jeg egentlig skulle ha begynt å jobbe igjen?

Og hva får man av arbeidsledighetstrygd, regner de ut i fra foreldrepenger? Mener å ha lest at foreldrepenger går under minstesats hos NAV, stemmer dette?

Ser meg nødt til å si opp jobben pga lang reisetid/avstand. Håpet er jo selvfølgelig å få meg en ny jobb i byen jeg bor, før permisjonen min er omme. Men penger må man jo ha...

Takker for svar.

Anonym poster: ac11d17de1c7f86d72efdcc55a4ed72c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får 8 uker karantene fra permisjonen er slutt, ikke fra oppsigelsestidspunktet.

Foreldrepengene er med i grunnlaget for dagpenger.

Anonym poster: bd0c422c84c0dd171710eaf548576925

Skrevet

Glemte å legge til at jeg har tatt to måneder ulønnet permisjon. Tenkte da å si opp når jeg begynte denne permisjonen. Vil denne karantenen være i disse to mnd jeg har ulønnet permisjon eller vil karantenen begynne etter denne permisjonen også?

Skrevet

Du har vel en oppsigelsestid også? Hvis du har 3 mnd oppsigelsestid og sier opp i dag vil arbeidsforholdet være avsluttet 1. mai. Så får du 8 uker karantene etter det slik at du vil kunne få dagpenger fra ca 1. juli.

Skrevet

Har 1 mnd oppsigelse.

Skrevet

Ok.

Hvis du da sier opp jobben innen en mnd før perioden med foreldrepenger er slutt kan du da få dagpenger fra 8 uker etter at foreldrepengene er slutt, men det forutsetter at du melder deg arbeidsledig med en gang og er aktiv jobbsøker. Du kan bli pålakt å stille på kurs ol hos NAV og du må derfor ha mulighet for barnepass. Det betyr ikke at du må ha barnehageplass. Det holder at du for eksempel har en avtale med en venninneeller din mor om at hun passer barnet om du skulle måtte på jobb eller kurs på kort varsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...