Gå til innhold

Kan noen se noen løsninger for oss?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ikke gjøre dette til et syteinnlegg, vi er bare litt rådville her. Gjør et kort sammendrag.

* Vi leier for øyeblikket , vi er 2 voksne og 1 barn, og en på vei. Barnet er 3 år. Vi har bare 1 soverom, så vi må flytte.

* Vi får huslån privat og kan kanskje klare å finne noe innen 1 times reisevei unna der vi bor nå. Pga barnehage, familie, mitt barns biologiske far og tilgang på avlastning kan vi ikke flytte lenger unna.

* Vi jobber begge turnusyrker. Han jobber dag og kveld, samt hver 3. helg. Jeg jobber bare 28% nå. Så vi er avhengig av familie som kan stille opp på ugunstige tider ganske ofte.

* Vi begynner husjakten i august i år, min permisjon går ut november. Jeg får så lite utbetalt på 28% og i permisjon så jeg må ha større stilling.

Men........siden det er flere områder vi kan flytte til aner jeg ikke hvor jeg skal søke (noe jeg antagelig må siden det kan ta tid å finne hus). Leier vi noe større, må vi ta av egenkapitalen. Dette fordi leieprisene er høyere enn det lånet vi får avdragsfritt i 2 år. Og fikk beskjed i dag om at det er mikroskopisk sjanse at jeg får større stilling pga omstillingsprosess osv.

Hvordan ville dere løst denne floken?

Anonym poster: 6be8e64ed4e245af5745015c77273ec1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjøp hus, og ta på deg noen ekstravakter? siden dere begge jobber turnus, kan det jo gå fint å jobbe litt motsatt en periode til du går ut i permisjon. det blir jo mindre tid med hverandre, men det lønner seg j økonomisk. :)

Anonym poster: f038f21c053f4398aa9cd701c9922103

Skrevet

Barnet i barnehage og full jobb på deg. Høyere intekt gir mulighet for høyere lån.

Jeg ser egentlig ikke hva som er flokete i deres situasjon. Når dere til og med har mulighet til privat lån stiller dere vel sterkere enn de fleste andre?

Anonym poster: 2bbbbc43a592832f449bdd93273a2688

Skrevet

En av dere slutter å jobbe turnus, da får dere flere muligheter ang. bosted.

Anonym poster: 21db1c0b5d4ef3e30ce620597762f4ed

Skrevet

Problemet er at jeg ikke er garantert full jobb innen det området hvor jeg kan jobbe pga reisevei. Og å få jobb utenfor turnus er bare å glemme, er så ekstremt mange søkere som søker på slike stillinger og jeg har ingen videreutdanning.

Så ja skulle gjerne tatt full stilling her og nå og helst uten turnus, men slik er det altså ikke. Bør jeg da søke jobb i det området jeg TROR vi kommer til å flytte? Eller søke i siste liten før økonomien blir for trang når vi endelig har kjøpt?

Skrevet

Problemet er at jeg ikke er garantert full jobb innen det området hvor jeg kan jobbe pga reisevei. Og å få jobb utenfor turnus er bare å glemme, er så ekstremt mange søkere som søker på slike stillinger og jeg har ingen videreutdanning.

Så ja skulle gjerne tatt full stilling her og nå og helst uten turnus, men slik er det altså ikke. Bør jeg da søke jobb i det området jeg TROR vi kommer til å flytte? Eller søke i siste liten før økonomien blir for trang når vi endelig har kjøpt?

Enten må dere finne dere en bolig dere har råd til nå eller så må dere bli boende der dere bor nå mens dere legger dere opp kapital til å kjøpe noe.

Det er ikke sikkert dere har mulighet til å kjøpe nå med de betingelsene du stiller opp. Kansje må du skaffe deg en utdanning først eller gå med på å jobbe full tid med noe helt annet som i butikk, renhold, jordbruk eller noe annet.

Anonym poster: 2bbbbc43a592832f449bdd93273a2688

Skrevet

Jeg har utdanning og får ikke jobb som noe under min utdanning (har prøvd får beskjed om at jeg er overkvalifisert). Vi kan ikke bo slik vi gjør nå, for det er ikke fysisk plass på soverommet. Jeg kan søke rundt, men er usikker på om jeg bør søke jobb først og dermed begrense omsådet vi kan flytte til............eller kjøpe bolig først og dermed begrense området for jobber.

Leilighetene her ligger over det vi må betale i renter på avdragsfritt lån over 2 år. Så da er egen bolig en saga blott

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...