Anonym bruker Skrevet 22. januar 2013 #1 Skrevet 22. januar 2013 Blir stadig like overrasket over hvor negative mange her inne er til "Babyshower", finnes ikke grenser for hva som kritiseres, navnet er sært, sært å gi gaver før fødsel, sært å møtes bare for å gi gaver..osv Stusser spesielt over dette med gaver, feirer selv ikke jul og har sittet på sidelinjen og lurt på om julen bare er et enormt gavepress og etegilde. De feirer ikke kristen jul heller, men feirer familie og tid sammen, altså noe de kan gjøre året rundt. Så hvorfor så mye motstand mot babyshower, er det fordi man selv ikke har opplevd det og rett og slett er misunnelig? Tør ikke å innrømme at ville være hyggelig å få oppmerksomheten, men redd man ikke får den og later som den er uønsket? For hva er galt med å feire mor og ikke bare barnet? Babyen kan besøkes i etterkant uansett, uten ny gave for de som ønsker det. Er det så galt å få utstyr til babyen før den kommer og hjelpe de vordende foreldrene? Synes bare det er så barnslig med disse kommentarene som lukter misunnelse laaaaang vei. Jeg skal ha babyshower for søsteren min til sommeren og gleder meg til å gi HENNE den oppmerksomheten. Babyen får uansett nok når den tid kommer :-) Anonym poster: 44b987d30f8207002791bf89ea295c49
Smyril Line Skrevet 22. januar 2013 #2 Skrevet 22. januar 2013 Hat er et sterkt ord, jeg har i grunn ingen ting i mot at andre velger å holde babyshower. Driter i hva det heter også, gitt. Men jeg får litt motvilje mot alt som skal tres ned over hodet mitt og presse meg til å bruke penger. Halloween og babyshower, morsdag, farsdag.. Gir alltid gave til både mor og barn etter fødsel og i navnefest/dåp, så da ser jeg ikke helt poenget heller. Men som sagt, det plager meg virkelig ikke at andre velger å holde babyshower, og jeg hadde sikkert stilt med et smil og jeg ble invitert i et
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2013 #3 Skrevet 22. januar 2013 Jeg synes det er en hyggelig greie om det ikke er for mange dumme amerikanske leker. Kaffe, kaker, gaver og et hyggelig treff for mor: supert! Navnet derimot: HAT. Det må da gå an å finne et norsk ord for "babyshower". Det har ingenting med selve arrangementet å gjøre, men det latterlige engelske navnet. Anonym poster: 28feccb038f34f5ac5c85b4080e5bead
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2013 #4 Skrevet 22. januar 2013 I min venninnegjeng har vi hatt babyshower fra den første av oss ble gravid, og det er såå koselig! Når man er høygravid og sliten så er det veldig hyggelig å bli overrasket med god mat, kaker, gaver og nærmeste venninner. Jeg har tidligere holdt babyshower for mine venninner, men fikk for 2 uker siden oppleve å være på den andre siden og syns det var kjempe koselig, og ikke minst rørende at de hadde stelt i stand alt de hadde for min del. Anonym poster: bb54904dfd792d36fdba11436d73cd49
Plutselig_gravid Skrevet 22. januar 2013 #5 Skrevet 22. januar 2013 Det er vel fordi det ikke er tradisjon for det her i Norge (tvert i mot, fra gammelt av trodde de at det bringte ulykke å gi gaver før fødsel), men mest sannsynlig blitt kopiert i fra amerikanske filmer og tv-serier. Det blir litt som halloween, valentines dag, cupcakes, plastiske operasjoner, fifty shades osv Folk får det opp i halsen.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2013 #6 Skrevet 22. januar 2013 For meg betyr det å få gaver til babyen før fødsel ulykke så hadde faktisk ikke blitt glad hvis mine venninner skulle overraske meg. Har vært på babyshower en gang og var jo koselig. Men er ikke noe for meg. Anonym poster: 95f767025a86406ee9201c686c62e63f
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2013 #7 Skrevet 22. januar 2013 Nå hater ikke jeg babyshower på noen som helst måte og har ikke svart på den andre tråden, men jeg syns det er litt "skummelt" med babyshower siden barnet enda ikke er født... Tenk på alt som kan skje! Men nå syns jo jeg det var ekkelt å få vogna i hus før babyen var kommet i tilfelle noe skulle skje under fødselen. Personlig ville jeg også helst fått gavene etter fødselen når en er helt sikker på kjønn og størrelse på knøttet:) Når det er sagt hadde jeg nok blitt med dersom jeg ble invitert;) Anonym poster: bd2e8b4aed82925865eebbac0c1e0512
♥Madam Mim♥ Skrevet 22. januar 2013 #8 Skrevet 22. januar 2013 Tror visst jeg er mer "bødgis" enn jeg trodde :-D Trodde babyshower var en ting som ikke hadde kommet hit engang enda jeg, ingen jeg vet om har hatt det! jada føler meg en smule dum.... Synes tanken er veldig god jeg. Sikkert vedig stas for mor å få all oppmerksomheten også :-)
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2013 #9 Skrevet 22. januar 2013 Takk for reflekterte svar, jeg reagerer mest på at det kommer så mye negativt i tråder der man slettes ikke har spurt om man skal ha babshower, men spm om mat, leker osv Dumt å pepre en som prøver å gjøre noe hyggelig med så mye negativt. Hi Anonym poster: 44b987d30f8207002791bf89ea295c49
Mummy79 Skrevet 22. januar 2013 #10 Skrevet 22. januar 2013 Er det bare gaver før fødsel som betyr ulykke? Det man kjøper selv da Overraskende å lese at man kan være så overtroisk i våre dager. Bare nysgjerrig, mener ikke noe negativt :-)
Smyril Line Skrevet 22. januar 2013 #11 Skrevet 22. januar 2013 Takk for reflekterte svar, jeg reagerer mest på at det kommer så mye negativt i tråder der man slettes ikke har spurt om man skal ha babshower, men spm om mat, leker osv Dumt å pepre en som prøver å gjøre noe hyggelig med så mye negativt. Hi Anonym poster: 44b987d30f8207002791bf89ea295c49 Har ikke fått med meg disse diskusjonene, men det forundrer meg ikke. Tror du vil kunne bli pepret med kritikk uansett hva du skulle finne på å skrive om eller spørre om her inne
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2013 #12 Skrevet 22. januar 2013 Er det bare gaver før fødsel som betyr ulykke? Det man kjøper selv da Overraskende å lese at man kan være så overtroisk i våre dager. Bare nysgjerrig, mener ikke noe negativt :-) Tror ikke det handler om overtro, men at det er tungt å sitte oppi masse babyting om det skjer noe med barnet. Anonym poster: 660e23f332cbfa134b5ea74863e1e727
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2013 #13 Skrevet 22. januar 2013 Jeg har ikke fått med meg den andre tråden her tydeligvis, men svarer allikevel jeg. Jeg kan ikke si jeg hater Babyshower. Vet om fler som har fått det... heter det å få babyshower?? Uansett, det er sikkert hyggelig det. For de som måtte ønske å holde det, eller få (?) det. For min egen del håper jeg virkelig at mine såkalte venner (i nærområdet) holder seg langt unna å holde babyshower for meg. Dette av den enkle grunn at de kuttet meg ut da de selv fikk barn, og jeg bare hadde abort etter abort. Da trenger de ikke komme krypende tilbake og forvente at jeg plutselig er "en av gjengen" bare fordi jeg nå faktisk skal ha barn. Når det gjelder overtro så er jeg det. Men har allikevel vogn, vugge og noen få klesplagg i hus. Men som en annen sier over her, så utrolig mye greiere å få gave i ettertid da - når man har litt mer peil på størrelsen på barnet. Anonym poster: 6f9b81101fddd7cebe11d96e59641d19
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2013 #14 Skrevet 18. februar 2013 Gjennoppliver denne tråden, fordi hatet igjen hagler mot babyshower på forumet! Makan til sure damer grøss Anonym poster: 44b987d30f8207002791bf89ea295c49
Gjest sug lut Skrevet 18. februar 2013 #15 Skrevet 18. februar 2013 Ja, svaret på alt du er uenig i er misunnelse.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2013 #16 Skrevet 18. februar 2013 Jeg hater det ikke, men jeg er nok litt mer som en mann på dette området. Syns det er så utrolig klissete Men her erfarte vi det the hard way. Kona til min gamle venn fikk rier, og de dro på sykehuset for å føde, og alt var glede og velstand. De kom hjem uten babyen, den døde under fødselen. Etter dette har jeg virkelig kviet meg for å kjøpe noe som helst til gravide kvinner. Så kan man argumentere med at man kjøper jo inn vogn og seng osv, og babyen kan dø i krybbedød osv.. Men for meg er det veldig skummelt å kjøpe babyting til andre før babyen har kommet, nettopp på grunn av denne ene grusomme skjebnen.. Anonym poster: 26b797b7083b4208e9063e1a617fc9a7
MammantilNurket Skrevet 18. februar 2013 #17 Skrevet 18. februar 2013 Jeg vil ha, jeg vil ha, jeg vil ha baby shower (med en ironisk distanse så klart...kremt) ... med masse dill og gjerne en sånn kake som er satt sammen av bleier! Masse blå/rosa pynt og ballonger (blåser i om vi konserverer kjønnsdiktaturet i denne konteksten), cup cakes, cake pops, delikate kanapeer, makroner og rosa (alkoholfri) bobliss. Om man på et tidspunkt i livet må ha lov til å gjøre litt fjasete ting så må da det være når man er preggiss?? Jeg kunne også tenkt meg litt lett underholdning i form av ... tja ... en kvartett strykere som spiller Brahms alternativt en kjekk mannlig stripper
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 18. februar 2013 #19 Skrevet 18. februar 2013 Jeg vil ha, jeg vil ha, jeg vil ha baby shower (med en ironisk distanse så klart...kremt) ... med masse dill og gjerne en sånn kake som er satt sammen av bleier! Masse blå/rosa pynt og ballonger (blåser i om vi konserverer kjønnsdiktaturet i denne konteksten), cup cakes, cake pops, delikate kanapeer, makroner og rosa (alkoholfri) bobliss. Om man på et tidspunkt i livet må ha lov til å gjøre litt fjasete ting så må da det være når man er preggiss?? Jeg kunne også tenkt meg litt lett underholdning i form av ... tja ... en kvartett strykere som spiller Brahms alternativt en kjekk mannlig stripper Ikke taco??
MammantilNurket Skrevet 18. februar 2013 #20 Skrevet 18. februar 2013 Jeg vil ha, jeg vil ha, jeg vil ha baby shower (med en ironisk distanse så klart...kremt) ... med masse dill og gjerne en sånn kake som er satt sammen av bleier! Masse blå/rosa pynt og ballonger (blåser i om vi konserverer kjønnsdiktaturet i denne konteksten), cup cakes, cake pops, delikate kanapeer, makroner og rosa (alkoholfri) bobliss. Om man på et tidspunkt i livet må ha lov til å gjøre litt fjasete ting så må da det være når man er preggiss?? Jeg kunne også tenkt meg litt lett underholdning i form av ... tja ... en kvartett strykere som spiller Brahms alternativt en kjekk mannlig stripper Ikke taco?? Så klart! Det hadde jeg helt glemt. Ingen baby shower uten taco Legg merke til min nye, positive attitude, kjære Spira !! Tror nok min baby shower blir legendarisk ... woopwoop!!
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 18. februar 2013 #21 Skrevet 18. februar 2013 Jeg vil ha, jeg vil ha, jeg vil ha baby shower (med en ironisk distanse så klart...kremt) ... med masse dill og gjerne en sånn kake som er satt sammen av bleier! Masse blå/rosa pynt og ballonger (blåser i om vi konserverer kjønnsdiktaturet i denne konteksten), cup cakes, cake pops, delikate kanapeer, makroner og rosa (alkoholfri) bobliss. Om man på et tidspunkt i livet må ha lov til å gjøre litt fjasete ting så må da det være når man er preggiss?? Jeg kunne også tenkt meg litt lett underholdning i form av ... tja ... en kvartett strykere som spiller Brahms alternativt en kjekk mannlig stripper Ikke taco?? Så klart! Det hadde jeg helt glemt. Ingen baby shower uten taco Legg merke til min nye, positive attitude, kjære Spira !! Tror nok min baby shower blir legendarisk ... woopwoop!! Innskiiiild! Prøvde å la være.. Greide ikke.. Yes indeed! Meget positiv attitude kler deg Nurkemor!
MammantilNurket Skrevet 18. februar 2013 #22 Skrevet 18. februar 2013 Jeg vil ha, jeg vil ha, jeg vil ha baby shower (med en ironisk distanse så klart...kremt) ... med masse dill og gjerne en sånn kake som er satt sammen av bleier! Masse blå/rosa pynt og ballonger (blåser i om vi konserverer kjønnsdiktaturet i denne konteksten), cup cakes, cake pops, delikate kanapeer, makroner og rosa (alkoholfri) bobliss. Om man på et tidspunkt i livet må ha lov til å gjøre litt fjasete ting så må da det være når man er preggiss?? Jeg kunne også tenkt meg litt lett underholdning i form av ... tja ... en kvartett strykere som spiller Brahms alternativt en kjekk mannlig stripper Ikke taco?? Så klart! Det hadde jeg helt glemt. Ingen baby shower uten taco Legg merke til min nye, positive attitude, kjære Spira !! Tror nok min baby shower blir legendarisk ... woopwoop!! Innskiiiild! Prøvde å la være.. Greide ikke.. Yes indeed! Meget positiv attitude kler deg Nurkemor! Jeg har øvd masse! Føler at det er en fin del av mitt nye image. Dette innebærer bl.a.å være hyggelig mot de andre mødrene i barselgruppen (ser for meg at det ikke er så heldig hvis jeg får dem til å begynne å gråte) .... hehe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå