Anonym bruker Skrevet 22. januar 2013 #1 Skrevet 22. januar 2013 Denne tråden er vel mest for gamle halvstuderte røvere som meg, som har hatt Ex.Phil med kulturforståelser, psykologi eller lignende. Noen som husker hva dette med totalitære institusjoner gikk ut på? Jeg mener å huske at mye av det som karakteriserte "startsjokket" med å havne i en slik situasjon også godt kunne kunne passe med den brå overgangen mange føler med å plutselig sitte fast i "morsrollen". Ikke misforstå, jeg trives godt som mor jeg, men jeg husker det var litt kaos i hodet i starten med første barnet! Mener det var ting som dette: -Din tidligere identitet viskes ut. Du får ofte til og med et nytt navn/tittel (MAMMA!) -Alle må bruke uniform, du blir fratatt dine private klær (f.eks. mammaklær = uniform) -Dine egne behov blir satt til side, fra nå av må du følge ledernes (= babyens) krav osv Men husker ikke alt. Og var det ikke noe om ulike "overlevelses-strategier"? Anonym poster: e0ac5c6211ce4e1edff747a82db42b1d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå