Gå til innhold

Amming ved stor vektnedgang....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal gjennom en viktig operasjon som gjør at jeg må leve på pulver noen uker for å krympe innvollene (ikke slankeoperasjon). Kommer vel ganske sikkert til å gå ned mye da. Men så er det slik at jeg ammer en del fortsatt. Ikke så mye men litt for kosen for både meg og vesla.

Så tenker jeg på disse giftstoffene kroppen kvitter seg med når man går ned mye på kort tid, det går jo i melka også. Bør jeg nekte vesla pupp denne perioden eller er det ok å amme? Er jo redd dette skal være farlig for henne.

Anonym poster: 0285dd7fcc1b25e2676a39325e34137f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får uansett ikke amme under narkosen og i perioden etter når du går på sterke medisiner. Antakelig vil jo melken uansett stoppe da, så du kan jo se det som en naturlig avslutning om barnet er stort nok. Evt utsette det litt om det er mulig..

Jeg skulle vært operert nå, men gjør det i mai i stedet pga narkose.

Skrevet

Noen flere?

Anonym poster: 5e4ebe5825231e2f29e32c8c63dfbc31

Skrevet

du bør nok kutte ut ammingen ja. ikke noe vits i å ta noen sjanser.

Anonym poster: f80ddd50a377666114e22ebf8c05ebb5

Skrevet

Ville heller spurt legen din enn å spørre om tilfeldige meninger her inne...

Anonym poster: 148edb146f1b7f595022a58923ccfcc8

Skrevet

– Hovedårsaken til ar man ikke skal slanke seg er at toxiner ligger lagret i fettet vårt. Når vi slanker oss frigjøres disse, og siden hovedbestanddelen av morsmelken er fett vil det lagre seg der lettere, sier jordmor Siri von Krogh.

Når babyen drikker denne melken vil den dermed få i seg disse avfallsstoffene.

Det er derfor ikke bra for barnet at mor slanker seg mens hun ammer.

Anonym poster: f80ddd50a377666114e22ebf8c05ebb5

Skrevet

Jeg sluttet å amme i sommer, og har siden vært på et par "sultekurer" blant annet, og her kommer der fortsatt melk om jeg klemmer, så er slett ikke alle som mister melka over natta. Hvor lenge skal du leve på kun pulver da?

Skrevet
– Hovedårsaken til ar man ikke skal slanke seg er at toxiner ligger lagret i fettet vårt. Når vi slanker oss frigjøres disse, og siden hovedbestanddelen av morsmelken er fett vil det lagre seg der lettere, sier jordmor Siri von Krogh. Når babyen drikker denne melken vil den dermed få i seg disse avfallsstoffene. Det er derfor ikke bra for barnet at mor slanker seg mens hun ammer. Anonym poster: f80ddd50a377666114e22ebf8c05ebb5

...Men det er ikke det samme som å si at det er bedre å slutte å amme hvis mor slanker seg... En venninne går på medisiner som er potensielt skadelige for babyen. Legene kom likevel frem til at fordelene ved morsmelk veide sterkere enn risikoen, og anbefalte amming foran morsmelkserstatning likevel.

Anonym poster: 148edb146f1b7f595022a58923ccfcc8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...