Bustetroll Skrevet 22. januar 2013 #26 Skrevet 22. januar 2013 Hadde alle mennesker oppført seg og lagt bort alle våpen,så hadde vi ikke hatt noen krig. En dag vil det bli sånn. ja det er lett å tenke slik Anonym poster: fa74a60a91ad5cda0ca13266d5d6b053
Bustetroll Skrevet 22. januar 2013 #27 Skrevet 22. januar 2013 Hadde alle mennesker oppført seg og lagt bort alle våpen,så hadde vi ikke hatt noen krig. En dag vil det bli sånn. ja det er lett å tenke slik Anonym poster: fa74a60a91ad5cda0ca13266d5d6b053 Hvis verden hadde blitt "utslettet" pg gjennoppstått... hva hadde vært et av menneskets første oppfinnelse da.... ? VÅPEN!
Bustetroll Skrevet 22. januar 2013 #28 Skrevet 22. januar 2013 Hadde alle mennesker oppført seg og lagt bort alle våpen,så hadde vi ikke hatt noen krig. En dag vil det bli sånn. Anonym poster: fa74a60a91ad5cda0ca13266d5d6b053 Ikke alle klarer å oppføre seg... Vi mennesker er født med følelser, MYE følelser. Vi føler sinne, vi blir hevngjerrige, vi kan føle hat osv. Dette vil og kommer alltid til å medføre negativitet i verden. og vi trenger den negativiteten, for å lære, utvikle oss, og for at ting skal gå rundt
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2013 #29 Skrevet 22. januar 2013 Vil sinat krig et en unødvendig gode folk bruker i dag! Hadde disse maktsyke lederne blitt satt til ansvar. Og måtte kjempe selv, hadde det vært lite kriger i dagens samfunn! Og hvor har vi gleden av og ha jorda full av atom våpen? Et lite smell og vi er dau alle mann. Vist folk heller hadde fokusert på og tilgi, legge til bak seg. Leve i harmoni med hverandre, hadde vi leve mye bedre. Både økonomisk, ressursvis, og menneskeliv vis. Men så lenge det fins fattigdom, og skreivfordelinger i makt oppusissonene så blir det aldri en rett fordeling. Syns det er en skam og si at det er erbart og dø for landet sitt. Han/hun vil bli husket siden de ofret livet for landet. Tull de blir glemt, bortsett fra den sørgende familien. Nei send lederne ut i krig, bare se når de må forlate silkestolene sine og sloss. Blir det fort slutt på den krigingen Lederene i de fleste land er dem folket har valgt til å styre. Om de kommer i en situasjon der de føler de er nødt til å gå inn i en krig er det selvfølgelig ikke noe vits i at de reiser ut på en slagmark for å la seg drepe. Poenget er å styre de resursene de har på en god måte.Det er ytterst sjelden noen kriger bare fordi de syned det er morsomt. De fleste ser det som siste utvei. Da 2. verdenskrig brøt ut, var det da feil å kjempe mot? Hadde det vært riktig at alle bare underkastet seg nasistenes styring? Har du ingen verdier som du mener er så viktige at du ville dø for dem? Om det kom en regel om at fra nå av skulle alle pikebarn omskjæres og kvinner drepes når de ikke lenger var i produktiv alder. Ville det ikke vært riktig å kjempe mot med alle mulige midler? Når det kommer til våpenkappløpet så er det på mange måter tåplig. Problemet er at så lenge det er teknisk mulig å lage for eksempel atomvåpen så gir det den som har det en så enorm makt at man må ha mulighet for å rette opp maktbalansen. Visheten om at hvis noen angriper med atomvåpen vil du selv også bli drept holder de fleste på matta. Hvis mennesket hadde vist seg å være til å stole 100% på gjennom historien hadde vi sansynlig vis ikke trengt slike grusome våpen, men slik er vi ikke. Anonym poster: 1d63edc27ad7c8436d3a7062a64ceafe
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2013 #30 Skrevet 22. januar 2013 Hadde alle mennesker oppført seg og lagt bort alle våpen,så hadde vi ikke hatt noen krig. En dag vil det bli sånn. Anonym poster: fa74a60a91ad5cda0ca13266d5d6b053 Ikke alle klarer å oppføre seg... Vi mennesker er født med følelser, MYE følelser. Vi føler sinne, vi blir hevngjerrige, vi kan føle hat osv. Dette vil og kommer alltid til å medføre negativitet i verden. og vi trenger den negativiteten, for å lære, utvikle oss, og for at ting skal gå rundt Ja, mennesker er smålige vesener, men det betyr ikke at krig er nødvendig. Verden hadde eksistert aldeles utmerket uten krig. Oksygen er en nødvendighet for liv på denne planeten. Krig er det ikke. Anonym poster: 880782eced15c2895e195750de584d80
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2013 #31 Skrevet 22. januar 2013 Hadde alle mennesker oppført seg og lagt bort alle våpen,så hadde vi ikke hatt noen krig. En dag vil det bli sånn. Anonym poster: fa74a60a91ad5cda0ca13266d5d6b053 Du kan ikke en gang i teorien fjerne alle våpen. Skytevåpen, pil og bue, spyd ol ble først laget for jakt, men de kan godt brukes i krig. Har du ikke slike våpen kan du bruke kniv, slegge eller andre redskaper. Mange har blitt drept i krig av helt vanlige redskaper og har du ingen redskper så sloss man med bare hendene og føttene. Det tar lengre tid å drepe mange på den måten, men det fungerer. Hvordan i all verden har du tenkt å få til en slik verden? Anonym poster: 1d63edc27ad7c8436d3a7062a64ceafe
Bustetroll Skrevet 22. januar 2013 #32 Skrevet 22. januar 2013 Hadde alle mennesker oppført seg og lagt bort alle våpen,så hadde vi ikke hatt noen krig. En dag vil det bli sånn. Anonym poster: fa74a60a91ad5cda0ca13266d5d6b053 Ikke alle klarer å oppføre seg... Vi mennesker er født med følelser, MYE følelser. Vi føler sinne, vi blir hevngjerrige, vi kan føle hat osv. Dette vil og kommer alltid til å medføre negativitet i verden. og vi trenger den negativiteten, for å lære, utvikle oss, og for at ting skal gå rundt Ja, mennesker er smålige vesener, men det betyr ikke at krig er nødvendig. Verden hadde eksistert aldeles utmerket uten krig. Oksygen er en nødvendighet for liv på denne planeten. Krig er det ikke. Anonym poster: 880782eced15c2895e195750de584d80 Neimen nå vrir du jo en del på det jeg sier da... Jeg sier ikke at krig er nødvendig for vår eksistens... Jeg sier at vi trenger negativiteten i verden for at den skal FUNGERE.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2013 #33 Skrevet 22. januar 2013 Hadde alle mennesker oppført seg og lagt bort alle våpen,så hadde vi ikke hatt noen krig. En dag vil det bli sånn. Anonym poster: fa74a60a91ad5cda0ca13266d5d6b053 Ikke alle klarer å oppføre seg... Vi mennesker er født med følelser, MYE følelser. Vi føler sinne, vi blir hevngjerrige, vi kan føle hat osv. Dette vil og kommer alltid til å medføre negativitet i verden. og vi trenger den negativiteten, for å lære, utvikle oss, og for at ting skal gå rundt Ja, mennesker er smålige vesener, men det betyr ikke at krig er nødvendig. Verden hadde eksistert aldeles utmerket uten krig. Oksygen er en nødvendighet for liv på denne planeten. Krig er det ikke. Anonym poster: 880782eced15c2895e195750de584d80 Neimen nå vrir du jo en del på det jeg sier da... Jeg sier ikke at krig er nødvendig for vår eksistens... Jeg sier at vi trenger negativiteten i verden for at den skal FUNGERE. Så du mener at en verden med fattigdom, krig og nød er velfungerende? Anonym poster: 880782eced15c2895e195750de584d80
Mummy79 Skrevet 22. januar 2013 #34 Skrevet 22. januar 2013 Mennenes verden fungerer ikke uten krig. Har lurt på om det hadde vært like mye krig og drap i verden hvis menn måtte føde? Om de like lett hadde tatt et liv hvis de var klar over den enorme fysiske og emosjonelle oppgaven det er å føde og oppfostre ett barn?! Er ikke naiv, men tror for kvinner, og spes mødre er terskelen mye høyere for å ta et liv. Jeg tror aldri jeg hadde klart å ta et liv, bortsett fra i selvforsvar, har for stor respekt for livet.
Bustetroll Skrevet 22. januar 2013 #35 Skrevet 22. januar 2013 (endret) Hadde alle mennesker oppført seg og lagt bort alle våpen,så hadde vi ikke hatt noen krig. En dag vil det bli sånn. Anonym poster: fa74a60a91ad5cda0ca13266d5d6b053 Ikke alle klarer å oppføre seg... Vi mennesker er født med følelser, MYE følelser. Vi føler sinne, vi blir hevngjerrige, vi kan føle hat osv. Dette vil og kommer alltid til å medføre negativitet i verden. og vi trenger den negativiteten, for å lære, utvikle oss, og for at ting skal gå rundt Ja, mennesker er smålige vesener, men det betyr ikke at krig er nødvendig. Verden hadde eksistert aldeles utmerket uten krig. Oksygen er en nødvendighet for liv på denne planeten. Krig er det ikke. Anonym poster: 880782eced15c2895e195750de584d80 Neimen nå vrir du jo en del på det jeg sier da... Jeg sier ikke at krig er nødvendig for vår eksistens... Jeg sier at vi trenger negativiteten i verden for at den skal FUNGERE. Så du mener at en verden med fattigdom, krig og nød er velfungerende? Anonym poster: 880782eced15c2895e195750de584d80 Uff og huff.... Jeg skulle gjerne sett en PERFEKT verden jeg og kjære deg. Men det funker bare ikke. Mye kunne vært gjort annerledes, helt klart, men ja, vi trenger fattigdom krig og nød. Både i dyreverdenen, og menneskets verden, vil det alltid være en kamp. En kamp for maten, en kamp om å være den beste, en kamp om å styre osv. Med dette, vil det alltid komme noen på topp, og noen nederst. Rettferdig er det ikke alltid nei, men det er slik vår verden fungerer Endret 22. januar 2013 av AiliVeronica
Har en farlig sexy mann Skrevet 22. januar 2013 #36 Skrevet 22. januar 2013 Hadde alle mennesker oppført seg og lagt bort alle våpen,så hadde vi ikke hatt noen krig. En dag vil det bli sånn. Anonym poster: fa74a60a91ad5cda0ca13266d5d6b053 Ikke alle klarer å oppføre seg... Vi mennesker er født med følelser, MYE følelser. Vi føler sinne, vi blir hevngjerrige, vi kan føle hat osv. Dette vil og kommer alltid til å medføre negativitet i verden. og vi trenger den negativiteten, for å lære, utvikle oss, og for at ting skal gå rundt Ja, mennesker er smålige vesener, men det betyr ikke at krig er nødvendig. Verden hadde eksistert aldeles utmerket uten krig. Oksygen er en nødvendighet for liv på denne planeten. Krig er det ikke. Anonym poster: 880782eced15c2895e195750de584d80 Neimen nå vrir du jo en del på det jeg sier da... Jeg sier ikke at krig er nødvendig for vår eksistens... Jeg sier at vi trenger negativiteten i verden for at den skal FUNGERE. Så du mener at en verden med fattigdom, krig og nød er velfungerende? Anonym poster: 880782eced15c2895e195750de584d80 Uff og huff.... Jeg skulle gjerne sett en PERFEKT verden jeg og kjære deg. Men det funker bare ikke. Mye kunne vært gjort annerledes, helt klart, men ja, vi trenger fattigdom krig og nød. Kunna kanskje vært enig i noe av det du sier hadde det ikke vært for at du hele tiden skifter retning. Jeg greier ikke å ta tak i noe av det du sier. Jeg leser det, men det har ikke noe sammenheng. Du går fra krig, til gjengopprør, og drar inn nazistene i 1939 i det hele. At Norge måtte krige fordi nazistene kom. Hadde ikke nazistene kommet MED krigen, så hadde ikke Norge måttet forsvare seg. Sverige kom veldig godt ut av det hele, de var ikke involvert i krigen i det hele tatt. Det er forskjell på å gå til krig og på å forsvare seg mot krigen. Du har rett i at her må være en balansegang mellom positivt og negativt her i verden, men krig er ikke nødvendig. I store deler av verden fungerer det helt fint uten krig! Vi trenger lover og felles mål her i verden! Vi trenger rettferdighet! En krig har ingen vinnere, bare tapere! Når du starter en sånn diskusjon og kommer med så sterke meninger neste gang, kan det være lurt å bestemme seg på forhånd for hva du mener og snakker om. Snakker du om krig, eller snakker du om forsvar? Snakker du om kkk, eller snakker du om små gjengopprør i Oslos gater? Jeg skjønner ikke hva du mener, så trekker meg fra diskusjonen.
Bustetroll Skrevet 22. januar 2013 #37 Skrevet 22. januar 2013 Hadde alle mennesker oppført seg og lagt bort alle våpen,så hadde vi ikke hatt noen krig. En dag vil det bli sånn. Anonym poster: fa74a60a91ad5cda0ca13266d5d6b053 Ikke alle klarer å oppføre seg... Vi mennesker er født med følelser, MYE følelser. Vi føler sinne, vi blir hevngjerrige, vi kan føle hat osv. Dette vil og kommer alltid til å medføre negativitet i verden. og vi trenger den negativiteten, for å lære, utvikle oss, og for at ting skal gå rundt Ja, mennesker er smålige vesener, men det betyr ikke at krig er nødvendig. Verden hadde eksistert aldeles utmerket uten krig. Oksygen er en nødvendighet for liv på denne planeten. Krig er det ikke. Anonym poster: 880782eced15c2895e195750de584d80 Neimen nå vrir du jo en del på det jeg sier da... Jeg sier ikke at krig er nødvendig for vår eksistens... Jeg sier at vi trenger negativiteten i verden for at den skal FUNGERE. Så du mener at en verden med fattigdom, krig og nød er velfungerende? Anonym poster: 880782eced15c2895e195750de584d80 Uff og huff.... Jeg skulle gjerne sett en PERFEKT verden jeg og kjære deg. Men det funker bare ikke. Mye kunne vært gjort annerledes, helt klart, men ja, vi trenger fattigdom krig og nød. Kunna kanskje vært enig i noe av det du sier hadde det ikke vært for at du hele tiden skifter retning. Jeg greier ikke å ta tak i noe av det du sier. Jeg leser det, men det har ikke noe sammenheng. Du går fra krig, til gjengopprør, og drar inn nazistene i 1939 i det hele. At Norge måtte krige fordi nazistene kom. Hadde ikke nazistene kommet MED krigen, så hadde ikke Norge måttet forsvare seg. Sverige kom veldig godt ut av det hele, de var ikke involvert i krigen i det hele tatt. Det er forskjell på å gå til krig og på å forsvare seg mot krigen. Du har rett i at her må være en balansegang mellom positivt og negativt her i verden, men krig er ikke nødvendig. I store deler av verden fungerer det helt fint uten krig! Vi trenger lover og felles mål her i verden! Vi trenger rettferdighet! En krig har ingen vinnere, bare tapere! Når du starter en sånn diskusjon og kommer med så sterke meninger neste gang, kan det være lurt å bestemme seg på forhånd for hva du mener og snakker om. Snakker du om krig, eller snakker du om forsvar? Snakker du om kkk, eller snakker du om små gjengopprør i Oslos gater? Jeg skjønner ikke hva du mener, så trekker meg fra diskusjonen. Vel, nå var det IKKE jeg som startet denne tråden.... Og det var ikke jeg som tok opp 2. verdens krig.. det er fler enn meg som svarer her Hele poenget mitt er at vi trenger negativitet i verden for at den skal fungere.
Har en farlig sexy mann Skrevet 22. januar 2013 #38 Skrevet 22. januar 2013 Tar meg en sjokolade og setter på Luksusfellen Sverige! Ha en fin og fredelig dag
Bustetroll Skrevet 22. januar 2013 #39 Skrevet 22. januar 2013 Tar meg en sjokolade og setter på Luksusfellen Sverige! Ha en fin og fredelig dag du og
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2013 #40 Skrevet 22. januar 2013 Hadde alle mennesker oppført seg og lagt bort alle våpen,så hadde vi ikke hatt noen krig. En dag vil det bli sånn. Anonym poster: fa74a60a91ad5cda0ca13266d5d6b053 Ikke alle klarer å oppføre seg... Vi mennesker er født med følelser, MYE følelser. Vi føler sinne, vi blir hevngjerrige, vi kan føle hat osv. Dette vil og kommer alltid til å medføre negativitet i verden. og vi trenger den negativiteten, for å lære, utvikle oss, og for at ting skal gå rundt Ja, mennesker er smålige vesener, men det betyr ikke at krig er nødvendig. Verden hadde eksistert aldeles utmerket uten krig. Oksygen er en nødvendighet for liv på denne planeten. Krig er det ikke. Anonym poster: 880782eced15c2895e195750de584d80 Neimen nå vrir du jo en del på det jeg sier da... Jeg sier ikke at krig er nødvendig for vår eksistens... Jeg sier at vi trenger negativiteten i verden for at den skal FUNGERE. Så du mener at en verden med fattigdom, krig og nød er velfungerende? Anonym poster: 880782eced15c2895e195750de584d80 Uff og huff.... Jeg skulle gjerne sett en PERFEKT verden jeg og kjære deg. Men det funker bare ikke. Mye kunne vært gjort annerledes, helt klart, men ja, vi trenger fattigdom krig og nød. Kunna kanskje vært enig i noe av det du sier hadde det ikke vært for at du hele tiden skifter retning. Jeg greier ikke å ta tak i noe av det du sier. Jeg leser det, men det har ikke noe sammenheng. Du går fra krig, til gjengopprør, og drar inn nazistene i 1939 i det hele. At Norge måtte krige fordi nazistene kom. Hadde ikke nazistene kommet MED krigen, så hadde ikke Norge måttet forsvare seg. Sverige kom veldig godt ut av det hele, de var ikke involvert i krigen i det hele tatt. Det er forskjell på å gå til krig og på å forsvare seg mot krigen. Du har rett i at her må være en balansegang mellom positivt og negativt her i verden, men krig er ikke nødvendig. I store deler av verden fungerer det helt fint uten krig! Vi trenger lover og felles mål her i verden! Vi trenger rettferdighet! En krig har ingen vinnere, bare tapere! Når du starter en sånn diskusjon og kommer med så sterke meninger neste gang, kan det være lurt å bestemme seg på forhånd for hva du mener og snakker om. Snakker du om krig, eller snakker du om forsvar? Snakker du om kkk, eller snakker du om små gjengopprør i Oslos gater? Jeg skjønner ikke hva du mener, så trekker meg fra diskusjonen. Det er flere av oss, jeg har for eksempel skrevet noe om nasistene, men ikke om gjengoppgjør. Jeg mener for øvrig det ikke går ann å skille mellom å forsvare seg mot krig og å starte krig. Verden er sjelden så svart /hvit. Anonym poster: 1d63edc27ad7c8436d3a7062a64ceafe
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2013 #41 Skrevet 22. januar 2013 Hadde alle mennesker oppført seg og lagt bort alle våpen,så hadde vi ikke hatt noen krig. En dag vil det bli sånn. Anonym poster: fa74a60a91ad5cda0ca13266d5d6b053 Ikke alle klarer å oppføre seg... Vi mennesker er født med følelser, MYE følelser. Vi føler sinne, vi blir hevngjerrige, vi kan føle hat osv. Dette vil og kommer alltid til å medføre negativitet i verden. og vi trenger den negativiteten, for å lære, utvikle oss, og for at ting skal gå rundt Ja, mennesker er smålige vesener, men det betyr ikke at krig er nødvendig. Verden hadde eksistert aldeles utmerket uten krig. Oksygen er en nødvendighet for liv på denne planeten. Krig er det ikke. Anonym poster: 880782eced15c2895e195750de584d80 Neimen nå vrir du jo en del på det jeg sier da... Jeg sier ikke at krig er nødvendig for vår eksistens... Jeg sier at vi trenger negativiteten i verden for at den skal FUNGERE. Så du mener at en verden med fattigdom, krig og nød er velfungerende? Anonym poster: 880782eced15c2895e195750de584d80 Uff og huff.... Jeg skulle gjerne sett en PERFEKT verden jeg og kjære deg. Men det funker bare ikke. Mye kunne vært gjort annerledes, helt klart, men ja, vi trenger fattigdom krig og nød. Både i dyreverdenen, og menneskets verden, vil det alltid være en kamp. En kamp for maten, en kamp om å være den beste, en kamp om å styre osv. Med dette, vil det alltid komme noen på topp, og noen nederst. Rettferdig er det ikke alltid nei, men det er slik vår verden fungerer Det er ikke ofte jeg sier dette til folk men du virker lite reflektert og kunnskapsløs. Når du i tillegg benytter deg av lite intelligente hersketeknikker som "kjære deg" avskriver jeg deg som debattant. At du ikke evner å diskutere et tema på metaplan slik en diskusjon om nødvendigheten av krig er, er igrunnen bare trist. Anonym poster: 880782eced15c2895e195750de584d80
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2013 #42 Skrevet 22. januar 2013 Hadde alle mennesker oppført seg og lagt bort alle våpen,så hadde vi ikke hatt noen krig. En dag vil det bli sånn. Anonym poster: fa74a60a91ad5cda0ca13266d5d6b053 Ikke alle klarer å oppføre seg... Vi mennesker er født med følelser, MYE følelser. Vi føler sinne, vi blir hevngjerrige, vi kan føle hat osv. Dette vil og kommer alltid til å medføre negativitet i verden. og vi trenger den negativiteten, for å lære, utvikle oss, og for at ting skal gå rundt Ja, mennesker er smålige vesener, men det betyr ikke at krig er nødvendig. Verden hadde eksistert aldeles utmerket uten krig. Oksygen er en nødvendighet for liv på denne planeten. Krig er det ikke. Anonym poster: 880782eced15c2895e195750de584d80 Neimen nå vrir du jo en del på det jeg sier da... Jeg sier ikke at krig er nødvendig for vår eksistens... Jeg sier at vi trenger negativiteten i verden for at den skal FUNGERE. Så du mener at en verden med fattigdom, krig og nød er velfungerende? Anonym poster: 880782eced15c2895e195750de584d80 Uff og huff.... Jeg skulle gjerne sett en PERFEKT verden jeg og kjære deg. Men det funker bare ikke. Mye kunne vært gjort annerledes, helt klart, men ja, vi trenger fattigdom krig og nød. Kunna kanskje vært enig i noe av det du sier hadde det ikke vært for at du hele tiden skifter retning. Jeg greier ikke å ta tak i noe av det du sier. Jeg leser det, men det har ikke noe sammenheng. Du går fra krig, til gjengopprør, og drar inn nazistene i 1939 i det hele. At Norge måtte krige fordi nazistene kom. Hadde ikke nazistene kommet MED krigen, så hadde ikke Norge måttet forsvare seg. Sverige kom veldig godt ut av det hele, de var ikke involvert i krigen i det hele tatt. Det er forskjell på å gå til krig og på å forsvare seg mot krigen. Du har rett i at her må være en balansegang mellom positivt og negativt her i verden, men krig er ikke nødvendig. I store deler av verden fungerer det helt fint uten krig! Vi trenger lover og felles mål her i verden! Vi trenger rettferdighet! En krig har ingen vinnere, bare tapere! Når du starter en sånn diskusjon og kommer med så sterke meninger neste gang, kan det være lurt å bestemme seg på forhånd for hva du mener og snakker om. Snakker du om krig, eller snakker du om forsvar? Snakker du om kkk, eller snakker du om små gjengopprør i Oslos gater? Jeg skjønner ikke hva du mener, så trekker meg fra diskusjonen. Det er flere av oss, jeg har for eksempel skrevet noe om nasistene, men ikke om gjengoppgjør. Jeg mener for øvrig det ikke går ann å skille mellom å forsvare seg mot krig og å starte krig. Verden er sjelden så svart /hvit. Anonym poster: 1d63edc27ad7c8436d3a7062a64ceafe Man kan selvsagt skille mellom det å forsvare seg mot angrep og det å være angriper! Det er en verden av forskjell... Anonym poster: 880782eced15c2895e195750de584d80
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2013 #43 Skrevet 22. januar 2013 Hadde alle mennesker oppført seg og lagt bort alle våpen,så hadde vi ikke hatt noen krig. En dag vil det bli sånn. Anonym poster: fa74a60a91ad5cda0ca13266d5d6b053 Ikke alle klarer å oppføre seg... Vi mennesker er født med følelser, MYE følelser. Vi føler sinne, vi blir hevngjerrige, vi kan føle hat osv. Dette vil og kommer alltid til å medføre negativitet i verden. og vi trenger den negativiteten, for å lære, utvikle oss, og for at ting skal gå rundt Ja, mennesker er smålige vesener, men det betyr ikke at krig er nødvendig. Verden hadde eksistert aldeles utmerket uten krig. Oksygen er en nødvendighet for liv på denne planeten. Krig er det ikke. Anonym poster: 880782eced15c2895e195750de584d80 Neimen nå vrir du jo en del på det jeg sier da... Jeg sier ikke at krig er nødvendig for vår eksistens... Jeg sier at vi trenger negativiteten i verden for at den skal FUNGERE. Så du mener at en verden med fattigdom, krig og nød er velfungerende? Anonym poster: 880782eced15c2895e195750de584d80 Uff og huff.... Jeg skulle gjerne sett en PERFEKT verden jeg og kjære deg. Men det funker bare ikke. Mye kunne vært gjort annerledes, helt klart, men ja, vi trenger fattigdom krig og nød. Både i dyreverdenen, og menneskets verden, vil det alltid være en kamp. En kamp for maten, en kamp om å være den beste, en kamp om å styre osv. Med dette, vil det alltid komme noen på topp, og noen nederst. Rettferdig er det ikke alltid nei, men det er slik vår verden fungerer Det er ikke ofte jeg sier dette til folk men du virker lite reflektert og kunnskapsløs. Når du i tillegg benytter deg av lite intelligente hersketeknikker som "kjære deg" avskriver jeg deg som debattant. At du ikke evner å diskutere et tema på metaplan slik en diskusjon om nødvendigheten av krig er, er igrunnen bare trist. Anonym poster: 880782eced15c2895e195750de584d80 Vi er flere som diskuterer så du kan godt fortsette å diskutere med meg. Jeg har ikke skrevet "kjære deg" en eneste gang før nå Kan du ikke skrive hvordan du ser for deg at et samfun skal kunne fungere om vi ikke hadde truslen om krig og vold? Anonym poster: 1d63edc27ad7c8436d3a7062a64ceafe
khm Skrevet 22. januar 2013 #44 Skrevet 22. januar 2013 «Italia, under 30 år under Borgia-styret, opplevde krig, terror, mord og blodsutgytelse, men skapte Michelangelo, Leonardo da Vinci og renessansen. Sveits hadde brødrekjærlighet, 500 år med demokrati og fred, og hva skapte de? Gjøkuret! Satt på spissen selvsagt:)
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2013 #45 Skrevet 22. januar 2013 Hadde alle mennesker oppført seg og lagt bort alle våpen,så hadde vi ikke hatt noen krig. En dag vil det bli sånn. Anonym poster: fa74a60a91ad5cda0ca13266d5d6b053 Ikke alle klarer å oppføre seg... Vi mennesker er født med følelser, MYE følelser. Vi føler sinne, vi blir hevngjerrige, vi kan føle hat osv. Dette vil og kommer alltid til å medføre negativitet i verden. og vi trenger den negativiteten, for å lære, utvikle oss, og for at ting skal gå rundt Ja, mennesker er smålige vesener, men det betyr ikke at krig er nødvendig. Verden hadde eksistert aldeles utmerket uten krig. Oksygen er en nødvendighet for liv på denne planeten. Krig er det ikke. Anonym poster: 880782eced15c2895e195750de584d80 Neimen nå vrir du jo en del på det jeg sier da... Jeg sier ikke at krig er nødvendig for vår eksistens... Jeg sier at vi trenger negativiteten i verden for at den skal FUNGERE. Så du mener at en verden med fattigdom, krig og nød er velfungerende? Anonym poster: 880782eced15c2895e195750de584d80 Uff og huff.... Jeg skulle gjerne sett en PERFEKT verden jeg og kjære deg. Men det funker bare ikke. Mye kunne vært gjort annerledes, helt klart, men ja, vi trenger fattigdom krig og nød. Kunna kanskje vært enig i noe av det du sier hadde det ikke vært for at du hele tiden skifter retning. Jeg greier ikke å ta tak i noe av det du sier. Jeg leser det, men det har ikke noe sammenheng. Du går fra krig, til gjengopprør, og drar inn nazistene i 1939 i det hele. At Norge måtte krige fordi nazistene kom. Hadde ikke nazistene kommet MED krigen, så hadde ikke Norge måttet forsvare seg. Sverige kom veldig godt ut av det hele, de var ikke involvert i krigen i det hele tatt. Det er forskjell på å gå til krig og på å forsvare seg mot krigen. Du har rett i at her må være en balansegang mellom positivt og negativt her i verden, men krig er ikke nødvendig. I store deler av verden fungerer det helt fint uten krig! Vi trenger lover og felles mål her i verden! Vi trenger rettferdighet! En krig har ingen vinnere, bare tapere! Når du starter en sånn diskusjon og kommer med så sterke meninger neste gang, kan det være lurt å bestemme seg på forhånd for hva du mener og snakker om. Snakker du om krig, eller snakker du om forsvar? Snakker du om kkk, eller snakker du om små gjengopprør i Oslos gater? Jeg skjønner ikke hva du mener, så trekker meg fra diskusjonen. Det er flere av oss, jeg har for eksempel skrevet noe om nasistene, men ikke om gjengoppgjør. Jeg mener for øvrig det ikke går ann å skille mellom å forsvare seg mot krig og å starte krig. Verden er sjelden så svart /hvit. Anonym poster: 1d63edc27ad7c8436d3a7062a64ceafe Man kan selvsagt skille mellom det å forsvare seg mot angrep og det å være angriper! Det er en verden av forskjell... Anonym poster: 880782eced15c2895e195750de584d80 Problemet er at det som oftest er slik at begge parter føler seg angrepet og begge påberoper seg offerrollen. Anonym poster: 1d63edc27ad7c8436d3a7062a64ceafe
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2013 #46 Skrevet 22. januar 2013 Hadde alle mennesker oppført seg og lagt bort alle våpen,så hadde vi ikke hatt noen krig. En dag vil det bli sånn. Anonym poster: fa74a60a91ad5cda0ca13266d5d6b053 Ikke alle klarer å oppføre seg... Vi mennesker er født med følelser, MYE følelser. Vi føler sinne, vi blir hevngjerrige, vi kan føle hat osv. Dette vil og kommer alltid til å medføre negativitet i verden. og vi trenger den negativiteten, for å lære, utvikle oss, og for at ting skal gå rundt Ja, mennesker er smålige vesener, men det betyr ikke at krig er nødvendig. Verden hadde eksistert aldeles utmerket uten krig. Oksygen er en nødvendighet for liv på denne planeten. Krig er det ikke. Anonym poster: 880782eced15c2895e195750de584d80 Neimen nå vrir du jo en del på det jeg sier da... Jeg sier ikke at krig er nødvendig for vår eksistens... Jeg sier at vi trenger negativiteten i verden for at den skal FUNGERE. Så du mener at en verden med fattigdom, krig og nød er velfungerende? Anonym poster: 880782eced15c2895e195750de584d80 Uff og huff.... Jeg skulle gjerne sett en PERFEKT verden jeg og kjære deg. Men det funker bare ikke. Mye kunne vært gjort annerledes, helt klart, men ja, vi trenger fattigdom krig og nød. Kunna kanskje vært enig i noe av det du sier hadde det ikke vært for at du hele tiden skifter retning. Jeg greier ikke å ta tak i noe av det du sier. Jeg leser det, men det har ikke noe sammenheng. Du går fra krig, til gjengopprør, og drar inn nazistene i 1939 i det hele. At Norge måtte krige fordi nazistene kom. Hadde ikke nazistene kommet MED krigen, så hadde ikke Norge måttet forsvare seg. Sverige kom veldig godt ut av det hele, de var ikke involvert i krigen i det hele tatt. Det er forskjell på å gå til krig og på å forsvare seg mot krigen. Du har rett i at her må være en balansegang mellom positivt og negativt her i verden, men krig er ikke nødvendig. I store deler av verden fungerer det helt fint uten krig! Vi trenger lover og felles mål her i verden! Vi trenger rettferdighet! En krig har ingen vinnere, bare tapere! Når du starter en sånn diskusjon og kommer med så sterke meninger neste gang, kan det være lurt å bestemme seg på forhånd for hva du mener og snakker om. Snakker du om krig, eller snakker du om forsvar? Snakker du om kkk, eller snakker du om små gjengopprør i Oslos gater? Jeg skjønner ikke hva du mener, så trekker meg fra diskusjonen. Det er flere av oss, jeg har for eksempel skrevet noe om nasistene, men ikke om gjengoppgjør. Jeg mener for øvrig det ikke går ann å skille mellom å forsvare seg mot krig og å starte krig. Verden er sjelden så svart /hvit. Anonym poster: 1d63edc27ad7c8436d3a7062a64ceafe Man kan selvsagt skille mellom det å forsvare seg mot angrep og det å være angriper! Det er en verden av forskjell... Anonym poster: 880782eced15c2895e195750de584d80 Problemet er at det som oftest er slik at begge parter føler seg angrepet og begge påberoper seg offerrollen. Anonym poster: 1d63edc27ad7c8436d3a7062a64ceafe Tyskland følte seg ikke angrepet, Hitler var ute etter en ren arisk verden og verdensherredømme! Anonym poster: ef0e83b8d44bb57b3bb06b587f3d346c
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2013 #48 Skrevet 22. januar 2013 Hadde alle mennesker oppført seg og lagt bort alle våpen,så hadde vi ikke hatt noen krig. En dag vil det bli sånn. Anonym poster: fa74a60a91ad5cda0ca13266d5d6b053 Ikke alle klarer å oppføre seg... Vi mennesker er født med følelser, MYE følelser. Vi føler sinne, vi blir hevngjerrige, vi kan føle hat osv. Dette vil og kommer alltid til å medføre negativitet i verden. og vi trenger den negativiteten, for å lære, utvikle oss, og for at ting skal gå rundt Ja, mennesker er smålige vesener, men det betyr ikke at krig er nødvendig. Verden hadde eksistert aldeles utmerket uten krig. Oksygen er en nødvendighet for liv på denne planeten. Krig er det ikke. Anonym poster: 880782eced15c2895e195750de584d80 Neimen nå vrir du jo en del på det jeg sier da... Jeg sier ikke at krig er nødvendig for vår eksistens... Jeg sier at vi trenger negativiteten i verden for at den skal FUNGERE. Så du mener at en verden med fattigdom, krig og nød er velfungerende? Anonym poster: 880782eced15c2895e195750de584d80 Uff og huff.... Jeg skulle gjerne sett en PERFEKT verden jeg og kjære deg. Men det funker bare ikke. Mye kunne vært gjort annerledes, helt klart, men ja, vi trenger fattigdom krig og nød. Kunna kanskje vært enig i noe av det du sier hadde det ikke vært for at du hele tiden skifter retning. Jeg greier ikke å ta tak i noe av det du sier. Jeg leser det, men det har ikke noe sammenheng. Du går fra krig, til gjengopprør, og drar inn nazistene i 1939 i det hele. At Norge måtte krige fordi nazistene kom. Hadde ikke nazistene kommet MED krigen, så hadde ikke Norge måttet forsvare seg. Sverige kom veldig godt ut av det hele, de var ikke involvert i krigen i det hele tatt. Det er forskjell på å gå til krig og på å forsvare seg mot krigen. Du har rett i at her må være en balansegang mellom positivt og negativt her i verden, men krig er ikke nødvendig. I store deler av verden fungerer det helt fint uten krig! Vi trenger lover og felles mål her i verden! Vi trenger rettferdighet! En krig har ingen vinnere, bare tapere! Når du starter en sånn diskusjon og kommer med så sterke meninger neste gang, kan det være lurt å bestemme seg på forhånd for hva du mener og snakker om. Snakker du om krig, eller snakker du om forsvar? Snakker du om kkk, eller snakker du om små gjengopprør i Oslos gater? Jeg skjønner ikke hva du mener, så trekker meg fra diskusjonen. Det er flere av oss, jeg har for eksempel skrevet noe om nasistene, men ikke om gjengoppgjør. Jeg mener for øvrig det ikke går ann å skille mellom å forsvare seg mot krig og å starte krig. Verden er sjelden så svart /hvit. Anonym poster: 1d63edc27ad7c8436d3a7062a64ceafe Man kan selvsagt skille mellom det å forsvare seg mot angrep og det å være angriper! Det er en verden av forskjell... Anonym poster: 880782eced15c2895e195750de584d80 Problemet er at det som oftest er slik at begge parter føler seg angrepet og begge påberoper seg offerrollen. Anonym poster: 1d63edc27ad7c8436d3a7062a64ceafe Tyskland følte seg ikke angrepet, Hitler var ute etter en ren arisk verden og verdensherredømme! Anonym poster: ef0e83b8d44bb57b3bb06b587f3d346c Det er vel ikke helt presist i forhold til nasistenes logikk den gangen.De mente vel at de hadde rett på et vesentlig større område å leve på og at de hadde fått for strenge vilkår etter 1. verdenskrig slik at krigen var et nødvendig forsvar av den tysk/ariske rasen eller noe i den dur? Det høres sprøtt ut for oss i dag, men tyske politikkere den gangen hadde nok ofte et ganske annet fyn på den saken enn vi har i dag. Anonym poster: 1d63edc27ad7c8436d3a7062a64ceafe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå