Anonym bruker Skrevet 21. januar 2013 #1 Skrevet 21. januar 2013 Jeg velger å være anonym i tilfelle jeg blir gjenkjent. En venninne av meg skal tilsynelatende være rundt 7 uker på vei. Hun hadde en liten (hun mente den var unormal kortvarig og lite blodig...) blødning hun antok var mensen for syv uker siden. Hun har tidligere gått på hormonprevensjon, og dette var første blødning etter pilleslutt. Så at mensen var unormal til henne å være, var ikke noe hun tenkte over da det ikke er unormalt etter pilleslutt. Idag, syv uker på vei, fant jeg hjertelyden hos henne! Jeg har doppler her hjemme, og hun ville absolutt prøve å finne den (jeg sa kun ja til å prøve hvis hun lovte å ikke bli bekymra om vi ikke fant noe, og dette forstod hun veldig godt). Jeg fant min egen hjertelyd da jeg var 13 uker, og da på omtrent samme sted hvor jeg fant hennes (langt nede, mot den ene hoften). Vi tror derfor hun er litt sånn på lengre vei enn syv uker, ja... Men spørsmålet mitt er egentlig om det i det hele tatt er mulig å høre hjertelyden med doppler (til og med doppler til hjemmebruk) såpass tidlig? Har noen gjort det før? Anonym poster: ce7ab341a1164d1dad110ba0db4500ed
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2013 #2 Skrevet 21. januar 2013 Nei. Det er umulig. Det er ofte umulig å både se og høre hjerteaktivitet med innvendig ultralyd i uke 7. Utvendig dopplerbruk er helt uaktuelt. Går absolutt ikke an. Anonym poster: 191a86b23730fa3f10f13a06f720ddb6
Elsker livet Skrevet 21. januar 2013 #3 Skrevet 21. januar 2013 Hun er nok noen uker lengre på vei. Jeg har selv funnet hjertelyd veldig tidlig med doppler, men det var kanskje i uke 9 eller noe slikt. Men jeg sneiet så vidt innom og den var veldig veldig svak, selv med volumet på fullt. Gikk så noen uker før jeg fant den igjen, og da fant jeg den hver gang.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 21. januar 2013 #4 Skrevet 21. januar 2013 Hun er nok lengre på vei. Tidligste jeg har funnet selv er i uke 10, og da jeg var på ul hos lege i uke 6 måtte de ta innvendig ul for å høre og se noe.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2013 #5 Skrevet 21. januar 2013 Da blir det spennende å se hvor langt hun Egentlig er på vei da Jeg er så spent på hennes vegne (vi er bestevenner, nesten som søstre), og synes det er så utrolig gøy at vi får barn såpass nærme (jeg har termin i mars). Hun har veldig lyst på tidlig UL, og det at det er såpass usikkert hvor langt hun er på vei, vil vel gi grunnlag for henne til å få tidlig UL, vil det ikke? HI Anonym poster: 0b02bbf422125f44d9d861da4390c731
Elsker livet Skrevet 21. januar 2013 #6 Skrevet 21. januar 2013 Da blir det spennende å se hvor langt hun Egentlig er på vei da Jeg er så spent på hennes vegne (vi er bestevenner, nesten som søstre), og synes det er så utrolig gøy at vi får barn såpass nærme (jeg har termin i mars). Hun har veldig lyst på tidlig UL, og det at det er såpass usikkert hvor langt hun er på vei, vil vel gi grunnlag for henne til å få tidlig UL, vil det ikke? HI Anonym poster: 0b02bbf422125f44d9d861da4390c731 Tviler på det er grunnlag for å få tidlig UL, da legen kan kjenne på livmora omtrent hvor langt hun er på vei. Hadde det vært veldig viktig akkurat hvilken uke, så hadde hun nok fått det, men svaret vil hun få på den ordinære som kan utføres fra ca. uke 16-21. Men kan hende legen er grei og henviser henne allikevel med risiko for at hun bare får en vanlig innkalling til den ordinære. Personlig hadde jeg bestilt meg en privat, uansett, for å se antall og hvordan det står til. Er så lang ventetid syns jeg før man kjenner liv. Godt å få en ekstra bekreftelse på det som foregår.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2013 #7 Skrevet 21. januar 2013 Hun får si at hun vurderer abort, så får hun tidlig ul Anonym poster: 035da06bef3467ac5a8edc57beb70c3e
Elsker livet Skrevet 21. januar 2013 #8 Skrevet 21. januar 2013 Hun får si at hun vurderer abort, så får hun tidlig ul Anonym poster: 035da06bef3467ac5a8edc57beb70c3e Virkelig verdt pengene det vil jeg tro.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2013 #9 Skrevet 21. januar 2013 Hun skal til legen neste mandag, så får se om hun får "tigget" til seg tidlig UL da, eller om hun må bestille privat, om hun velger det HI Anonym poster: 0b02bbf422125f44d9d861da4390c731
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå