Gå til innhold

Anestesigass og graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til alle anestesispl/leger.

Hvordan gjorde dere det med anestesigasser under graviditet?

Har akkurat testet positivt, og er på ØNH-rotasjon som innebærer barn og gassanestesi.

Vet jo at en som gravid ikke bør utsettes for anestesigass, men må en være så forsiktig at jeg ikke bør kjøre gassanestesier i det hele tatt?

Litt kjedelig å måtte snakke med sjefen allerede...

Blir veldig glad for å høre hva dere har gjort, praksis hos dere, osv.

Anonym poster: 7ad52c475fdfe60dca14084fe063893e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er hverken lege eller sykepleier, men jeg er farmasøyt og jobber med fremstilling av cytostatika. Vi har som reglement på arbeidsplassen at ved graviditet eller hvis man prøver å bli gravid, skal sjefen opplyses om det, slik at vi kan få andre arbeidsoppgaver på apoteket. Det er dessverre sånn i noen yrker at svangerskap ikke er en privatsak, men for min del var det helt greit pga fantastiske kollegaer og en veldig grei sjef.

Jeg hadde jobbet kun kort tid før jeg ble gravid, så jeg gruet meg noe enormt, men sjefen tok i mot meg med åpne armer og var glad jeg sa fra, og ikke tok noen sjanser i forhold til barnet i magen.

Bare hopp i det og fortell det. Det er mye bedre enn å ta sjanser.

Anonym poster: 40c834e0ed9bf20a74832bad12f42386

Skrevet

Huff, burde nok snakke med sjefen. Utsettes jo for å både anestesigasser og ofte rtg.

Men går jo bare i vikariat, så er veldig redd for å ikke bli prioritert ved neste korsvei om dette kommer ut.

Skrevet

Selv om gasslekkasjen er minimal har vi som regel at vi ikke sitter på de stuene v graviditet. Anestesilegene har ikke samme regler, da de er inne på opr stuene bare i korte perioder. De går jo som regel ut etter innledning. Gjennomlysning er jo ikke bra, men ofte går deg jo an å trekke seg unna akkurat da de tar bilder. De har jo ikke lov til å forbigå deg selv om du er gravid. Da må det være andre grunner i tillegg.

Anonym poster: d174ac63b128febc0ffdcebeb2bcb14a

Skrevet

Jeg er operasjonssykepleier og sa fra til sjefen min straks pinnen viste to blå. Nettopp for ikke å bli utsatt for røntgenstråling fra c-buene samt barnestuene hvor innledningene ofte må skje med gass. Ikke gamble med helsa til babyen ;)

Anonym poster: d79cea395004c1c4fb1a14e16cbb1b76

Skrevet

Jeg er veterinær, og sa ifra på jobben med en gang. Fikk da streng beskjed om å holde meg unna operasjonsstua og røntgen.

Anonym poster: 1c2b4158a2ff0100c3869ff9ecaa559a

Skrevet

Jeg er også operasjonssykepleier og vi er verken med på gjennomlysning, gassanestesier eller protesesementering fra testen er positiv.

Anonym poster: f21ce69c09fb40944a34bf652a8dfd75

Skrevet

Hadde det vært meg, ville jeg vel holdt meg unna 9 stua forresten....

Skrevet
Hadde det vært meg, ville jeg vel holdt meg unna 9 stua forresten.... Anonym poster: d174ac63b128febc0ffdcebeb2bcb14a

+ stue 1 og 2 :P

Anonym poster: d79cea395004c1c4fb1a14e16cbb1b76

Skrevet

Ja for der er det snart gjennomlysning igjen;)

Skrevet

Takk for svar. Får snakke med sjefen. Kan ikke fullføre 3 mnd ØNH-rotasjonen uansett. Burde ikke være noe problem å sette meg i en annen rotasjon, kjekt med universitetssykehus :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...