Gå til innhold

Gjeldsrådgiver i NAV?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kreves for en slik jobb? Og hvilken lønn kan man forvente? Noen som jobber med det eller noe lignende som kan fortelle meg litt?

 

Anonym poster: 7340321760c1e5efc9f51a0c3b4e9b01

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Økonomiutdanning og erfaring fra bank er en stor fordel tror jeg.

(jobber ikke med dette, men kjenner til yrket).

 

Du skal kunne sette opp budsjett med vedkommende (sifo). Du skal klare å få orden på alt av regninger og utestående, forhandle med kreditorer osv osv - litt a la "luksusfellen", selv om det selvsagt ikke er likt.

 

Du må også ha peiling på sosialstønad og trygdeordninger, men det er antagelig ikke forventet at du har alt på plass når du begynner om du skulle få jobben.

 

Anonym poster: 7819d18602f09b64670035fe23ed93f9

Skrevet

Økonomiutdanning og erfaring fra bank er en stor fordel tror jeg.

(jobber ikke med dette, men kjenner til yrket).

 

Du skal kunne sette opp budsjett med vedkommende (sifo). Du skal klare å få orden på alt av regninger og utestående, forhandle med kreditorer osv osv - litt a la "luksusfellen", selv om det selvsagt ikke er likt.

 

Du må også ha peiling på sosialstønad og trygdeordninger, men det er antagelig ikke forventet at du har alt på plass når du begynner om du skulle få jobben.

 

Anonym poster: 7819d18602f09b64670035fe23ed93f9

Er utdannet revisor har har jobbet med lønn, så har en god forståelse. Litt spent på hvor de legger lista når de ansetter i NAV. Har forståelsen av at det er svært vanskelig å få jobb der.

 

HI

 

Anonym poster: ddbcecb652b046cda68facd8d5ef490b

Skrevet

Sosionomutdanning. Lønnen ligger ofte på 370.000-420.000. Varierer fra kommune til kommune, og ansiennitet.

 

Anonym poster: 6431956b04132fdce6964122baeab2b1

Skrevet

Har gjort det.. Lønn er et sted mellom 410.000-460.000. Du er godt kvalifisert, men det som gjerne blir vektlagt i NAV er hvor flink du er med mennesker. Som gjeldsrådgiver kommer du i mange vanskelige situasjoner og møter brukere på godt og vondt.

 

Lykke til!

 

Anonym poster: 2863e7f4c711d56500397ce4a30af627

Skrevet

Takk:-) liker å jobbe med mennesker, er det jeg savnet med jobben jeg har nå. HI

 

Anonym poster: ddbcecb652b046cda68facd8d5ef490b

Skrevet

Takk:-) liker å jobbe med mennesker, er det jeg savnet med jobben jeg har nå. HI

 

Anonym poster: ddbcecb652b046cda68facd8d5ef490b

 

Du får si fra hvis du skal på intervju, så kan jeg hjelpe deg med hva du bør forberede deg på :)

 

Anonym poster: 2863e7f4c711d56500397ce4a30af627

Skrevet

Tusen takk for det:-) skal skrive søknad til helgen. Noe spesielt jeg burde legge vekt på?

 

Anonym poster: ddbcecb652b046cda68facd8d5ef490b

Skrevet

Tusen takk for det:-) skal skrive søknad til helgen. Noe spesielt jeg burde legge vekt på?

 

Anonym poster: ddbcecb652b046cda68facd8d5ef490b

 

- god skriftlig og muntlig fremstillingsevne

- evnen til å skape gode relasjoner

- jobber godt både selvstendig og i team

- liker å jobbe med mennesker

 

Hvordan din bakgrunn gjør deg egnet for denne jobben. At du liker utfordringer og lærer fort. At du har gode samarbeidsevner og er positiv og fleksibel i forhold til arbeidsoppgaver (i NAV må du ofte hive deg rundt og f.eks betjene mottak en dag det er fravær).

 

Anonym poster: 2863e7f4c711d56500397ce4a30af627

Skrevet

Takk for tips :-)

 

Anonym poster: ddbcecb652b046cda68facd8d5ef490b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...