Gå til innhold

Noen som bor langt unna foreldrene sine, og har små barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det? Da tenker jeg på dere med såpass avstand at dere ser hverandre 2-3 ganger i året. Sender dere bilder av barnebarna, har dere videosamtaler, sender dere filmsnutter over nett?

Huff, gleder meg til å bli mamma, men veldig kjedelig å være bosatt i oslo når hele familien min bor i troms fylke :(

Men har samboers svigerfamilie i oslo da, heldige sånn sett, but still...

Anonym poster: 88ea8ad859104c1f0b3239fed6b15bc3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Familien til mannen min bor i Australia.. Så det er vel så langt borte som det an bli. Vi skyper hver uke, og sender Mail, bilder osv..

Skrevet

Vi bor i Trondheim mens familiene våre bor Nord Norge. Vi reiser dit ca 2 ganger i året. Innimellom kan noen komme hit. Vi er ivrige brukere av skype og tlf. Vi ser bilder eller filmsnutter ofte. Alle er kjempefornøyde med det:) Nå som barnet kan snakke litt, er det kjempestas å ringe for å rope bestemooonnn (bestemor) eller bestefaaannn (bestefar) ;)

Anonym poster: c02aaba33f03d3b6d13de793b10611ff

Skrevet

Både min familie og svigers bor langt unna. Ble mest bilder da de var helt små, nå skyper vi en del.

Skrevet

Hvordan gjør dere det? Da tenker jeg på dere med såpass avstand at dere ser hverandre 2-3 ganger i året. Sender dere bilder av barnebarna, har dere videosamtaler, sender dere filmsnutter over nett?

Huff, gleder meg til å bli mamma, men veldig kjedelig å være bosatt i oslo når hele familien min bor i troms fylke :(

Men har samboers svigerfamilie i oslo da, heldige sånn sett, but still...

Anonym poster: 88ea8ad859104c1f0b3239fed6b15bc3

Vi bor på østlandet, både mine og samboers foreldre bor i nord (Nordland og Troms). Vi ser samboers foreldre en del, særlig faren som er pensjonist og er en del her, kanskje 4-5 ganger i året (han har slekt og tre sønner her). Mine foreldre reiser sjelden (de er eldre).

Vi er nordafor 1-2 ganger i året, men da forsøker vi å få til litt lengre perioder. Må ofte reise litt rundt for å besøke foreldre på begge sider, og akkurat det kan være kjipt.

Vi skyper ikke, men snakkes på telefon. Til mine foreldre, og til barnets oldemor på farssiden, framkaller vi bilder og sender sammen med tegninger o.l. innimellom.

Barnet har et godt forhold til besteforeldrene. De kjenner hverandre med en gang, selv om det går lang tid mellom de sees. Vi er bevisste på å snakke mye om de, da. Vårt barn er 3. Min søster bor ved oss, og hennes barn er 11 og 17. De reiser ofte opp alene i ferier, og får da kost seg alene med besteforeldre i en uke eller så :)

Så selv om vi savner dem litt i hverdagen går det fint, og de er viktige personer i barnas liv. Men jeg har også venner som har valgt å flytte hjemover når barna kom. Vi har jo begge søsken med familie nært oss, og det hjelper nok på.

Anonym poster: 99248efda17ac9bdffd374382d5e99e8

Skrevet

Vi sender et par SMS-er i blant og ser dem kanskje annet hvert år. De bor på andre kanten av landet og er ikke noe å samle på.

Svigers bor tre timer unna. De besøker vi jevnlig og barnet snakker med dem på telefon i blant, vi sender MMS osv.

Anonym poster: 8d77de63a5c28f0a62d64019cfbd64c3

Skrevet

De bor såpass langt borte at det ikke er mulig med dagsturer. Barna sender kort, tegninger og bilde. Vi har kontakt på skype og facebook flere ganger i uka.

Skrevet

Vi bor i Trondheim, besteforeldre på ei øy 3 timer unna og mormor i Oslo. Eneste familie er søstera mi som bor i samme by.

Sender bilder og treffes så ofte som mulig. Skypet litt med mormor da jr var mindre. Tar det litt som det kommer egentlig.

Skrevet

Mine foreldre bor i Canada. Det første året så vi hverandre masse, men ikke ofte: min mor var i Norge i 4 uker når Junior var 2 uker gammel. Deretter tilbragte jeg og babyen 8 uker der borte (min mann var der i 4 uker). Og min mor var i Norge igjen i 4 uker før Jul. Ikke så mange bestemødre som tilbringer 16 uker med barnebarnet sitt ila et år! Det blir veldig intenst, på den andre siden får de med seg mye hverdag og det er koselig.

Ellers sender jeg bilder på epost og oppdaterer familie og venner via Facebook. Og vi har jevnlig samtaler med Skype, der gutten får styre ordet rimelig fritt. Blir komiske og litt usammenhengende samtaler, men han er kjempe glad for å snakke med morfar (hans store helt) og mormor. Første året laget jeg kvartalsrapporter, små bildehefter som dokumenterte sønnens utvikling. Nå går det i kalender med fjorårets bilder. Mormor OG farmor ville blitt rimelig triste om jeg ikke gjorde det.

Anonym poster: 2030b2399c338756ce394d8cd8c16a2b

Skrevet

Har farmor i Spania. Vi voksne har ingen kontakt, men barna får bursdag/julegaver og sender kort innimellom.

Skrevet

Her bor mine foreldre i Oslo og vi på nordvestlandet. Treffes ca hver 2. Mnd. Ellers går det mye i facetime, mms og oppdatering på mail/telefon om det er noe spesielt :) jeg synes det er trist at de ikke kan treffes oftere. Men de flytter i nærheten når de blir pensjonister, så da får vi tatt igjen det "tapte" :)

Skrevet

Foreldrene mine bor 100 mil unna. Vi er der én gang i året, da får vi møtt søsteren min og hennes barn også. Foreldrene mine kommer hit en gang i året, og så kommer bare mamma en-to ganger til i året. Blir ikke mye vi får sett dem... :-( Snakker i tlf og sender bilder på mail (var flinkere til det før da mini var helt liten).

Svigerfar så vi en-to ganger i uka før, nå har han fått seg samboer, så ser han kanskje en-to gang i mnd. Hun som skulle vært farmor lever dessverre ikke lenger.

Det er greit, sånn er det bare. Men når jeg tenker på det savner jeg å ha mer kontakt med besteforeldre. Særlig når jeg hører andre som er på søndagsmiddag, aktiviteter med barna, med og henter i bhg, barnevakt osv. Besteforeldre er en rikdom for barn, så skulle gjerne hatt de mer med i hverdagen :-)

Skrevet

Bor 150 mil unna min familie. Bor der samboeren min er oppvokst. Det går greit men kjenner det blir litt tomt og ensomt. Sender bilder av barnet og besøkes 2 ganger i året.

Anonym poster: e7ee38f721be1d1ad565df596e7c2552

Skrevet

Skype et par ganger i uka og mms når eg har tatt fine bilder.

Mor mi gir beskjed visst det går for lang tid og ho ønsker å se de igjen. Bruker å bære med meg pc eller ipad med skype på, så ho får se de f.eks. i badekaret, på lekerommet, ute på terrassen eller bare mens vi sitter og spiser f.eks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...