Anonym bruker Skrevet 22. januar 2013 #26 Skrevet 22. januar 2013 Har du laget en problemstilling? Ønsker du å skrive om et barn innlagt på en medisinsk eller kirurgisk avd. ? Når du har valgt 1-4 år blir pårørende en stor del av oppgaven også. Jeg har skrevet en lignende oppgave så si fra vis du trenger noen tips jobber også på barneavd.. Anonym poster: f06905ef72f016475ee5a8c1a96a2778 Er en ferdig problemstilling, men jeg aner virkelig ikke hva jeg kan eller hva som er viktig å skrive om Jobber med en eksamen i psykologi (i forbindelse med sykepleien), og vi har enda ikke vært i praksis. Dette gjør at jeg sliter litt å ha knagger å henge ting på, så jeg aner ikke hva jeg skal ta hensyn til eller hva som er viktig. Jeg skal diskutere hvilken betydning sykepleierens kunnskap har i forbindelse med tilknytning og barns opphold på sykehus. Når dem er mellom 0 og 3 år er jo den viktigste tiden for barnet når det kommer til tilknytning, så tenker at det er en grei alder å bruke for å få mest mulig inn i oppgaven Men vet jo ikke om jeg kommer til å dra help på skogstur eller ei... HI Anonym poster: 5a624bb3220cd5fc018f26a5cf2435c0
mrsrogaland. Skrevet 22. januar 2013 #27 Skrevet 22. januar 2013 Har en gutt på 1 år som var innlagt når han var 8-9 mnd. Horner syndrom. Måtte ta urinoppsamling over et døgn og MR av hodet. Resultatene var bra og vi fikk grønt signal til å reise hjem.
SogG Skrevet 23. januar 2013 #28 Skrevet 23. januar 2013 Vår datter var innlagt for dehydrering, hun var 7 måneder da. reagerte på at det var to sykepleierstudenter som kom på rommet for å ta blodprøver på henne. De kunne ikke ta under foten for det kunne bli feil, så de skulle stikke der vi voksne tar blodprøve (kom ikke på navnet:p). For det første så klarte de ikke å treffe blodåren å for det andre så lot de sprøyten stå i armen mens de surret rundt for å finne ut hva de skulle gjøre. Å når de endelig tok den ut ble båndet man har rundt armen klemt fast så de plagdes en stund for å få det av. De gikk til slutt å snakket med en sykepleier å fant ut at de kunne stikke under foten likevel. Veldig hyggelige folk, men jeg mener nå at når det er studenter som skal ta prøver og slikt, så kan i det minste en utdannet sykepleier være tilstedet:)
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2013 #29 Skrevet 23. januar 2013 Innlagt for falsk krupp og pga betennelse i hånden etter å ha blitt bit. Ved falsk krupp ble ungen min innlagt om natten, og vi fikk reise hjem om morgningen. Men når ungen min var innlagt for betennelse i hånden var vi der i 3 dager. Ingenting å si på sykepleierne, eneste er at jeg måtte mase i en evighet om å få madrass til meg. Kl. 01.00 om natten klarte de å ordne madrass til meg. Da var jeg irritert.! Anonym poster: aa06ff662fce7b6ab241d2fea7a5d861
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 23. januar 2013 #30 Skrevet 23. januar 2013 Innlagt for RS- virus kombinert med astma flere ganger, en gang for anafalyktisk sjokk. Det jeg synes er viktig for sykepleierne, er å kombinere legens instrukser og tilgang til lege med barnets behov. Ofte blir det sene kvelder fordi man venter på lege (i hvert fall på mottak), barna blir trøtte og det hjelper jo ikke når de er syke. Det verste jeg vet er overlegne sykepleiere som overprøver legens avgjørelse!
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2013 #31 Skrevet 23. januar 2013 Har ett barn som har vært innlagt, ingen som viste hva som feilt ungen så da måtte hun legges inn til de viste hva som var galt. De viste seg etter enstund å være migrene. Jenta hadde ett topp sykehusopphold, og hun drar gjerne tilbake. Jeg syns de som jobbet der var veldig flinke og veldig hyggelige. Slt var tilrettelagt for at ungene skulle ha det best mulig der. Det eneste er at det hadde vært greit om de hadde hatt flere rom og mindre mennesker på hvert rom. Det var fem barn på rommet vi var på, og tre foreldre. Så ganske mange. Heldigvis sov alle på natten, men hadde det vært barn som ikke sov så godt på natten spørs det om det hadde vært en like hyggelig opplevelse der. Anonym poster: 5db231a04c7baaa0d7fffc9efa90cbf5
ormeynglet Skrevet 23. januar 2013 #32 Skrevet 23. januar 2013 RS-virus Infeksjon i atopisk eksem Første gangen var bare ett døgn. Andre gangen var hun innlagt i en uke. Stort sett veldig fornøyd med alt. Merket likevel at noen av sykepleierne var unge, uvante med unger og veldig usikre. Det gjorde meg også litt usikker, og jenta reagerte på dem med å bli ganske så umedgjørlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå