Gå til innhold

Alle har en mening om barnet mitt!

Anbefalte innlegg

Gjest -Truseløs-
Skrevet

Akkurat som om jeg ikke kjenner han godt nok selv. Om jeg er på kjøpesenteret, kommenterer folk om han for eksempel gråter. De kan si: "Han er nok sulten. Gi han litt mat!" "Løft han opp!" "Legg han ned!" "La han få gråte!" Og mye mer. Jeg bare ler litt av det, og tenker at det nok sikkert ikke bare er meg som får slike beskjeder...? Jeg er ikke hårsår, men jeg blir litt skremt innimellom. Hvorfor går andre rundt og tror at de kan mer om barnet mitt enn jeg kan?? Er det slik med dere fembarnsforeldre også, eller har folk mer respekt da?

Jeg er nok litt nysgjerrig!

På en annen side er det også koselig (dette stort sett når han ikke gråter) at hvem som helst, som jeg aldri har truffet før, tar kontakt og begynner å prate. Det er kjekt det. Og det virker som at det å gå med barnevogn er synonymt med det å smile og si "hei" til alle.

Så dette var ikke bare et klageinnlegg. Det ble plass til litt koseinnlegg også. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat det jeg opplever å :) Kan bli litt mye mas til tider om det ene og det andre. Men merker at å gå med barnevogn så blir man jo super sosial :) Alt fra små barn som elsker babyer og eldre damer som bare må se :)

Skrevet

Vet akkurat hva du mener! Hvis gutten vår gråter når svigermor holder han, så er det alltid: "Åå så trøtt du er idag da" alltid! Men som du sier, alle har en mening om hvorfor disse små gråter..

Anonym poster: 561282293c8fbbdd99974fdf56dc8d28

Skrevet

Hehe, kjenner meg igjen fra førstemann. Jeg bare sa ja og lukket ørene :) Blir spennende å se om de sier det samme når nestemann kommer.

Anonym poster: c9709aca1860e5a8c8778f33597422d0

Gjest Morn du
Skrevet

Hadde det ikke sånn med mine, men jeg tråkka ikke ned kjøpesentre for å si det sånn ;) Ikke gråt de så mye heller, da vi var ute blant folk.

Men i blant føler jeg for å si fra til enkelte at de må kle av ungen når de er inne på et stappfullt kjøpesenter eller andre steder det er varmt og ungen gråter. Men om ungen er sulten veit jeg jo ingenting om, det ville jeg følt var en smule frekt å påstå.

Kos deg med de gode kommentarene, de er gull verdt :)

Gjest -Truseløs-
Skrevet

Ja, det blir spennende å se #4! ;)

Godt å høre at andre også har lagt merke til dette! :)

Skrevet

Opplevd det samme et par ganger. Trøster meg med at jeg og gubben kjenner ungene våre best, så overser egentlig slike kommentarer glatt ;)

Synes det var superkoselig å gå tur med minste da han skulle sove i vogna si. Spesielt når eldre folk kom bort for å titte litt, og satte i gang med å fortelle da de hadde små barn :)

Skrevet

Merket det samme når gutten var baby og som oftest alltid påstod folk at han måtte være sulten! Er vel ikke unormalt at en baby feks leter etter sutten når han har mistet den uten at han skal ha mat hele tiden likevel :)

Gav MM på flaske så Jeg hadde full oversikt over inntaket til babyen min :)

Anonym poster: 881aeb270851a6bd7219a2b76c860fab

Skrevet

Heldigvis har aldri noen fremmede kommentert. Men svigermor, mamma og helsesøster vet tydeligvis ofte bedre enn meg og faren til barnet :P

Skrevet

Helt normal tror jeg. Gamle damer er verst.

Skrevet

Har aldri opplevd det! (kun fra kjente :P)

Skrevet

Har fått sånne kommentarer jeg også :P Da jeg var i en butikk her om dagen begynte lille å gråte. Da var det med en gang "stakkar, er hun slulten? du kan sette deg i kroken der og amme".. jeg bare "eeh, nei, tror ikke hun er sulten altså, er nok bare lei... ". Hun kunne jo ikke vite om jeg ammet en gang. Men tenker at de egentlig mener det godt :) Er nok vi ferske foreldre som er litt hårsåre når det kommer til babyene og det å være en god mor, tenker jeg:P

De koseligste kommentarene er jo alle de eldre som bare må bort og hilse på "den nyyydelige babyen" som de sier :)

Skrevet

Opplevde sjelden (aldri?) det du beskriver, men så hadde jeg heller ikke barnet inne på kjøpesenter heller. Det er en skikkelig effektiv måte å risikere rs-virus. Vi fikk streng beskjed om å holde vårt premature barn unna kjøpesenter, særlig om vinteren første leveår.

Nå har jeg liten interesse av å dasse rundt på kjøpesenter, særlig med barnevogn da....

Anonym poster: 93a5907723864300434c735016081c80

Skrevet

Opplevde sjelden (aldri?) det du beskriver, men så hadde jeg heller ikke barnet inne på kjøpesenter heller. Det er en skikkelig effektiv måte å risikere rs-virus. Vi fikk streng beskjed om å holde vårt premature barn unna kjøpesenter, særlig om vinteren første leveår.

Nå har jeg liten interesse av å dasse rundt på kjøpesenter, særlig med barnevogn da....

Anonym poster: 93a5907723864300434c735016081c80

Om man får en kommentar på et kjøpesenter betyr det jo ikke at man daffer rundt på senteret hele dagene. Kanskje man trenger noe i en butikk som ligger inne på senteret? Skal man ikke gå inn da fordi man har med barnevogn?

Gjest -Truseløs-
Skrevet

Premature barn og små barn (under 3mnd) bør nok aller helst holdes unna kjøpesenter ja. Om det kan unngåes.

Så ja, jeg går på kjøpesenter for å handle, deriblant mat og melk til småen. Kanskje jeg bare skulle droppet det eller latt småen bli igjen i bilen?? ;)

Skrevet

Verste jeg visste var når folk mente etelleranna om hva min baby følte. Du må gi han mat, du må ta han opp, han er sulten. Ikke likte jeg å amme in public heller. Fikk besøk når barnet var sultent. Jeg prøvde å unnskylde meg med at det passer dårlig nå for jeg må gi babyen mat. Dette var da en nabo som bodde 5 meter fra meg og kunne gått gjennom ventet en time. Men hun insisterte på å komme inn "Jeg kan jo se på mens du ammer". Det ble jeg sprø av. Stakkars baby. I trass stappet jeg inn smokken og tynte det til naboen var gått. Jeg nektet å amme foran henne

. Senere innså jeg jo at det var totalt unødvendig av meg. Jeg blir bare så irritert på folk som prøver å fortelle meg hva jeg skal gjøre. Gjør gjerne stikk motsatt. Argh. Dette ble visst et irritasjonsinnlegg for noe som er 3 år gammelt :P

Skrevet

*gått hjem og ventet..

Skrevet

Jeg husker dette særlig fra tiden med første baby. En slektning av mannen min var fæl til å kommentere at jeg tok opp babyen med en gang den gråt og at jeg ammet mye (!). Herregud, så irritert jeg var på han. Ellers så har folk mange kommentarer til nybakte foreldre, men husk på at det bare er småprat og ofte godt ment. Når babyen gråter og noen sier "næmmen er han sulten" så er det sikkert ikke for å være bedrevitere, men for å konversere. Og sier de "du kan sette deg der og amme" så er det nok kun for å være hjelpsom.

Anonym poster: 9886cb4b96797ad9ca22ded0aa3c5f61

Skrevet

Vet akkurat hva du mener! Hvis gutten vår gråter når svigermor holder han, så er det alltid: "Åå så trøtt du er idag da" alltid! Men som du sier, alle har en mening om hvorfor disse små gråter..

Anonym poster: 561282293c8fbbdd99974fdf56dc8d28

Haha, akkurat som å høre svigermor, bortsett fra at hun hele tiden maste om at vesla hadde vondt i magen hvis hun gråt på hennes arm.. Viste seg at hun rett og slett var livredd for fremmede, helt fra hun var tre måneder, faktisk. Det skjønte vi jo da hun ble den samme rolige og harmoniske babyen med én gang hun kom til meg :) Tilslutt måtte svigermor bite i det sure eple og innrømme fakta ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...