Gå til innhold

Hvilke utviklingssprang har deres små hatt når?


myerz

Anbefalte innlegg

Tenkte det kunne være artig å høre når deres små lærte ulike ting, fikk tenner osv. :) Hos oss har det gått litt i rykk og napp, rullet når hun var 2 mnd., så skjedde det ingenting før hun bikket 6 mnd - begynte å krype, herme etter lyder og fikk sin første tann.. Og 7 mnder begynte hun å klappe, stå på kne og sitte selv. Nå blir hun 8 mnd om noen dager og har begynt å reise seg opp etter møbler :) Helt turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rullet fra mage til rygg - 1 måned

Rygg til mage - 2 måneder

To tenner fra 2 måneder ca og tre til på vei.

Aker seg overalt på ryggen, hvertfall veldig mobil den veien.

 

Er bare fire måneder så lenger har vi ikke kommet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 mnd og 3 uker - rullet

4 mnd og 1 uke - krøp

6 mnd - første tann

6 mnd - sitte selv

6-7 mnd - sa mamma og pappa for første gang

7 mnd - reiste seg opp etter møbler, gikk rundt møbler

8,5 mnd - tok sine første skritt selv

9 mnd - stå på kne

9 mnd - begynte å krabbe (litt bakvendt)

11 mnd - stå i bro

 

Hun klapper ikke enda selv. Er 1 år på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 mnd - fikk sine tre (!) første tenner

6 mnd - rullet fra rygg til mage

8 mnd - kunne sitte selv, begynte å åle seg på gulvet

10 mnd -reiste seg opp etter møbler + begynte å krabbe

13 mnd - begynte å gå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det seriøst mulig å rulle fra mage og rygg en måned gammel???? Dei er jo ikkje så sterke og ved tanken på nakken og hode holding???????. Eg har tre barn og alle dem har begynt med dette når dem var 5 - 6 måneder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det seriøst mulig å rulle fra mage og rygg en måned gammel???? Dei er jo ikkje så sterke og ved tanken på nakken og hode holding???????. Eg har tre barn og alle dem har begynt med dette når dem var 5 - 6 måneder...

 

Eg syns også at det høyres litt merkelig ut. Når eg tenker på ein baby på 1-2 mnd så ser eg for meg eit bittelite nøste som ligg sammenkrølla i fanget til mamma eller pappa, og lite fysisk aktivitet eigentleg.

 

Min sin er 5 mnd. Han rulla fra rygg til mage for to veker sidan. Rulla frå mage til rygg tidligare, men det var nok meir tilfeldig "oooops, der datt eg på sida"-rulling. Dei siste par dagane har han gjort det bevisst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det seriøst mulig å rulle fra mage og rygg en måned gammel???? Dei er jo ikkje så sterke og ved tanken på nakken og hode holding???????. Eg har tre barn og alle dem har begynt med dette når dem var 5 - 6 måneder...

 

Eg syns også at det høyres litt merkelig ut. Når eg tenker på ein baby på 1-2 mnd så ser eg for meg eit bittelite nøste som ligg sammenkrølla i fanget til mamma eller pappa, og lite fysisk aktivitet eigentleg.

 

Min sin er 5 mnd. Han rulla fra rygg til mage for to veker sidan. Rulla frå mage til rygg tidligare, men det var nok meir tilfeldig "oooops, der datt eg på sida"-rulling. Dei siste par dagane har han gjort det bevisst.

ja det samme tenker eg.. Er jo ganske lenge me må passe på hode - nakken.. Så i mine auger er dette umulig...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille løftet hodet og så på meg da hun ble lagt på magen min etter fødselen, og det tok ikke mange ukene før hun snudde seg fra rygg til mage.. Sikkert to uker eller noe sånt. Trodde det var helt normalt jeg :P Hun brukte rulling som "fremkomstmiddel" da hun var to mnd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er 3 måneder og begynte også å snu seg fra mage til rygg når han var 2-3 uker, og ja helt bevisst. Han gjorde det hver eneste gang vi la han over på magen og brukte foten til å sparke fra for å komme rundt. Storesøster gjorde det samme og første gang bare 11 dager gammel :) Så ja, det går fint an ;) Ellers fant han hendene sine når han var 2 mnd og begynte å gripe når han var 2 1/2 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vi i ekstase fordi gullet på 11 uker ruller seg fra magen og over på ryggen ;) hun vil visst ikke ligge på magen noe særlig. Gjør det hele tiden. Hun er veldig sterk i nakken sin og strekker seg langt opp når hun ligger på magen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det seriøst mulig å rulle fra mage og rygg en måned gammel???? Dei er jo ikkje så sterke og ved tanken på nakken og hode holding???????. Eg har tre barn og alle dem har begynt med dette når dem var 5 - 6 måneder...

 

Eg syns også at det høyres litt merkelig ut. Når eg tenker på ein baby på 1-2 mnd så ser eg for meg eit bittelite nøste som ligg sammenkrølla i fanget til mamma eller pappa, og lite fysisk aktivitet eigentleg.

 

Min sin er 5 mnd. Han rulla fra rygg til mage for to veker sidan. Rulla frå mage til rygg tidligare, men det var nok meir tilfeldig "oooops, der datt eg på sida"-rulling. Dei siste par dagane har han gjort det bevisst.

ja det samme tenker eg.. Er jo ganske lenge me må passe på hode - nakken.. Så i mine auger er dette umulig...

 

Det kan godt hende du mener det, men min har vært sterk fra fødsel i kroppen bortsett fra hodet, og fra 2 måneder gjorde han faktisk det. Helsesøster som vitne som var på hjemmebesøk og det var ikke noe uhell siden han lå på studebordet på et tynt teppe. Så det er nok mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert sant.. Men syns det er rart... Min gutt var også veldig sterk, stor gutt på 4 kilo jordmore hadde aldri sett en så sterk gutt før som holdt hode sitt så godt som min... Men min snudde seg på magen da han var 6 måneder... Men det som er at når dem først lærer å snu seg gjer dei det heile tide, og da mener eg heile tide... Dei ukene dei lærer dette føler man at det eneste man gjer er å snu ungen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rullet seg fra mage til rygg: 3 mnd

Rullet seg på siden: 3 mnd

Rullet fra rygg til mage: 4 mnd

Ta beina i munnen når han ligger på rygg: 5 mnd

skyver seg litt framover og rundt i ring: 5 mnd

 

Så langt er vi kommet nå, han er 5,5 mnd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de tidlig "ruller" fra mage til rygg, er det dessverre som oftest at de kun tipper over, da det store hode blir litt side tungt :P

Jublet selv da førstemann rullet fra mage til rygg før han var 2 måneder, men fikk vite av fysioterapeut at det var fra rygg til mage som var det man skulle se på som bevist rulling....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de tidlig "ruller" fra mage til rygg, er det dessverre som oftest at de kun tipper over, da det store hode blir litt side tungt :P

Jublet selv da førstemann rullet fra mage til rygg før han var 2 måneder, men fikk vite av fysioterapeut at det var fra rygg til mage som var det man skulle se på som bevist rulling....

 

Er klar over at det kan skje ja, men er 100% sikker på at begge mine har gjort det bevisst ;) De bruker hele kroppen for å komme seg rundt og det er ikke noe som skjer av og til, men hver gang de har blitt lagt på magen. Har vist det til helsesøster og lege som også bekreftet at det er bevisst ;) Tror motivasjonen for å lære seg å snu seg må være at de virkelig hater å ligge på magen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første tann: 4,5 mnd

Rullet fra rygg til mage første gang rundt 3,5 mnd, men det løsnet ikke før han var over 5,5.

Mage til rygg: 5,5 mnd, men ikke konsekvent ennå.

 

Håper han er like bedagelig og fornuftig som storebror som ikke gikk før han var 13,5 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...