Gå til innhold

Gravid og farging av hår.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg lurer litt på dette rundt graviditet og farging av hår. Jeg har nemlig hørt at man ikke skal det. Og da skal man helt sikkert ikke bruke hjemmefarge.

Men...

Jeg ser ut som et takras og er så og si blakk, så får ikke dratt til frisør.

Noen som har erfaring/tips eller vet noe om dette.

Hilsen ei som har en dårlig hårmåned:)

Videoannonse
Annonse
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Min frisør sa at det var forsket på og ingen skade er noen gang påvist.

Fargen trekker bare inn i håret og kommer ikke i kontakt med fosteret i det hele.

Jeg farget både selv og hos frisør og følte meg veldig trygg med det.

Skrevet

Jeg bruker hjemmefarge siden jeg ikke har råd til frisør og heller ikke fornøyd med farginga der. Men jeg MÅ farge, siden halve håret mitt er grått og jeg er under 30. Mistrives sterkt med meg selv når jeg ser ut som 70-åring på hodet.

Anonym poster: 670d5748d883f91eda2e040e7433dd28

Skrevet

Jeg farget det jevnlig hos frisøk under hele graviditeten. Barnet er ihvertfall friskt og sunt så langt - snart skolegutt.

Anonym poster: 1a2a972ac5e187c0a3e053c5833833e7

Skrevet

Må vurdere viktigheten

- Alle kjemikaler i Norge er EU -godkjent og godkjent av Mattilsynet, og det skal derfor være trygt å farge håret som gravid. Men man må vurdere hvor viktig det er utifra den tilstanden man er i. Dette er kjemikalier, og det er kanskje ikke nødvendig å gjøre dette altfor ofte hvis man er engstelig. For det er jo noen kjemikalier som skal til for at håret blir rødt. Det viktigste er å passe på at det er avsug for å fjerne gasser som blir avgitt, og det skal det være i alle salonger i Norge som farger eller bleker hår, sier Jarl Gaarder, redaktør i fagbladet Frisør.

Å pga hormonene under graviditeten kan du få en helt annen hårfarge enn det du skal ha.

Anonym poster: 7eff4b981392d6b18ada4766f57bcd33

Skrevet

Jeg farget håret mitt flere ganger i begge mine svangerskap, to sunne friske gutter her :-)

Anonym poster: 5801f07f43de43468108ec83395b3c3a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...