Gå til innhold

Trenger man dette i fødebagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Morgenkåpe, bleier og bind.

Anonym poster: 558dcfca6eae88e1e099dd54a921f588

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste sykehus holder deg med bleier og bind. Morgenkåpe om du liker å bruke det. Jeg dusjet og kledde meg i mine egne klær etter fødselen (og reiste hjem), så hadde bleier og bind klart hjemme. Bruker aldri morgenkåpe bortsett fra når vi bader i jacuzzi utendørs. Syns det er for stivt å tasse rundt i.

Skrevet

Eg foretrekker joggedress eller pyjamas framfor morgenkåpe.

Ville tatt med noken bleier og noken bind just in case. Men da eg var på sjukehuset fekk me bleier og bind. (spesialbind - like stor som vanlige bleier nesten)

Skrevet

Der jeg fødet så fikk vi bind og nettingtruser. Eller ikke bind, digre bleier er det som duger de første dagene etter fødsel. Morgenkåpe tar du med hvis det er sannsynlig at du må dele rom med andre.

Skrevet

Tja, spørs hvor mye du blør. Det er veldig individuelt. Jeg måtte bruke sykehusbind/ bleier, så jeg hadde ikke trengt å ha med. Bleier til babyen trenger du ikke ta med! Jeg hadde ikke med meg morgenkåpe sist, og det gikk helt fint det! Liker ikke å traske rundt i gangene der med morgenkåpe. Liker å være litt kledd :) men kan sikkert være kjekt å slenge utenpå sykehusskjorta når du skal på toalettet og sånn :)

Anonym poster: f446d960774e2eadecfdd28a13a6c98f

Skrevet

Vi fikk ikke bruk for noe av det der. Jeg fikk nettingtruser og store bind, og babyen fikk bleier fra sykehuset. Jeg trengte ikke morgenkåpe heller, hadde bare på meg joggebukse og sykehusskjorte over, såg jo ut som et takras, men det gjorde ingenting de første dagene ;)

Skrevet

Jeg tenker at det man ikke bruker hjemme bruker man heller ikke på barsel.

De fleste barselavdelinger har bleier og bind, så mye man trenger. Men dersom man har andre ønsker så må man ta med selv.

Skrevet

Bleier fikk jeg på sykehuset, men et par store bind til avreise er greit. Hadde ikke morgenkåpe men 3 joggebukser som jeg både sov og gikk rundt i. Og et par store trøyer

Skrevet

Jeg kommer til å ta med Libresse til neste fødsel. Alle bindene de hadde på sykehuset var for store. Jeg blødde så lite at de bleie-greiene var helt bortkastet, trengte ikke nattbind engang. Morgenkåpe er bare stress, velg heller en god pysj i flanell :)

Skrevet

Morgenkåpe, bleier og bind.

Anonym poster: 558dcfca6eae88e1e099dd54a921f588

Nei!

Barnet blir helt greit født uten. Morgnkåpe kan være greit på barsel, men på fødeavdelingen trenger du det ikke, bleier eller bind trenger du ikke du kommer hjem. Litt usikker på hvordan r på barselhotell, men på vanlig barselavdeling trenger du det ikke.

Anonym poster: a5cf8a52c390c43aab6470ecd75445b4

Skrevet

Jeg trengte det ikke ihvertfall. Føler meg ukomfortabel rundt folk i Morgenkåpe og bodde heller i tynne joggebukser og ammetopper. Fikk god bruk for en "joggejakke" jeg slang over meg når jeg skulle bort på stellerommet eller hente/spise mat.

Hadde med 2-3 store bind jeg ikke fikk bruk for men skal ta med neste gang også i tilfelle.

Anonym poster: 6022dc714a2338d6ee328a7dc9ffcbbe

Skrevet

Du får både bleier og bind, men noen foretrekker jo spesielle merker o.l. Er ganske tjukke og klumpete de du får.

Morgenkåpe kommer vel an på om du pleier å bruke det, eller foretrekker å hive på deg bukse og genser hvis du skal opp. Jeg hadde enerom, så jeg brukte ikke det.

Skrevet (endret)

Jeg lå på barsel i 5 dager. Brukte de store bleiene de første dagene og gikk over til egne nattbind da blødningen avtok litt. Likte å ha morgenkåoe etter jeg hadde dusjet eller om jeg måtte på do om natten (delte rom med to andre)

Endret av HeltLykkelig ♥♥ Live+spire
Skrevet

Hvis du plutselig ender med keisersnitt er det greit å ha de vanlige nattbindene (mindre enn de på sykehuset) til å ha over arret de første dagene. Jeg var ikke forberedt på ks men hadde heldigvis med nattbind for renselsen, trengte de ikke for det før jeg kom hjem, sykehusbindene var greie mens jeg var innlagt.

Bruker aldri morgenkåpe, men hadde med en nattkjole til nattlige dobesøk og kosedresser til dagen (igjen, i tilfelle ks er det greit at det er med høyt liv, slakke i magen, eller mammabukser).

Anonym poster: 98104768a6f9c579cf43342c531a613c

Skrevet

Jeg tenkte faktisk da jeg fikk nr to at det kunne vært ok med morgenkåpe. Jeg fødte på B7 på Fredrikstad og hadde familierom. Bad og do var delt mellom mitt og naboens rom, og badet/dusjrommet der er så lite at det blir skikkelig klamt der inne etter en dusj. Da tenkte jeg at det hadde vært fint å ha morgenkåpe som jeg kunne dratt rundt meg før jeg gikk på rommet for å kle på meg.

Anonym poster: 4ad5026c28410e01229752b5ec9a591f

Skrevet

Morgenkåpe bruker jeg aldri, så det har jeg aldri giddet å ha med. Jeg bruker gode, myke bukser og amme-topper - og jeg sover i sykehusskjorte - synes det er greit nok - dekker det jeg trenger å dekke.

Jeg hadde med nattbind de to siste gangene - til bruk på dagen på dag 2 og 3 etter fødsel - første dagen og om nettene har det bare vært "bleiene" fra sykehuset som dugde.

Skrevet

Husk å ta med slipperser/sånne adidas strandsko som brukes som tøfler med sokker i. Mye bakterier på sykehus, de vil du ikke ha i sengen så må gå med sko som kan vaskes inne.

Anonym poster: 470b59026a6b4780a2ea7deb02574d1d

Skrevet

Nei, ingen av delene!

Jeg hadde med meg morgenkåpe, brukte den aldri, stor plass i bagen tar den og...

Gjest Hyacinth Bouquet
Skrevet

Jeg fikk nesten ikke bruk for noen ting jeg hadde pakket ned. Fikk bruk for: et par-tre klesskift (myke jogge-klær), sandaler (greit å ha i dusjen og ellers når du tasser rundt der, mobil, kamera, toalettsaker (ikke sminke.), og klær til babyen for å reise hjem i.

Bind, truser, sykehusskjorter til deg selv, klær til babyen for sykehusoppholdet, bleier til babyen og mat/drikke får du på sykehuset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...