Gå til innhold

Lei av å rydde hele tiden..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føles som jeg ikke gjør noe annet enn å rydde hver dag, etter barn og mann. Vaske opp (har ikke oppvaskmaskin, lage middag og prøver konstant å ha et perfekt hjem.

Nå gidder jeg ikke mer, lurer på hvordan mannen hadde reageret om jeg tok meg en vaskestreik i en uke..!! Kanskje barna lærer å rydde litt selv og!

Anonym poster: 346cd3ca494fe4629300b6b4187bef06

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, dette er vel slik man ofte legger opp til selv dessverre. Det går bra i en periode, men så blir man drittlei.

Ta en prat med mann og barn, og forklar at du ikke orker å ha det slik lenger. Den som lager mat burde feks slippe å rydde/vaske opp, slik har vi det i hvertfall her. I tillegg går støvsuging på rundgang og klesvask tar vi begge to.

Anonym poster: 3558d04aea34ad45b8d3972c942083f0

Skrevet

Slik er det jo når man er kone og mor da. Dette burde du nesten ha tenkt på før du fikk mann og barn. Hvis man ikke vil gjøre husarbeidet selv og passe på barn, så burde man forbli barnløs og singel!

Blir helt sjokkert over alle her inne som klager over dette! Selvom man er i 2013 så er dette kvinnens jobb, slik burde det vært i alle familier. Blir trist når jeg ser hvordan utviklingen i familiene i Norge har blitt.:(

Anonym poster: e89c4d6e1bd01a2c8d80422f64234387

Skrevet

Slik er det for meg også, går mye tid med til rydding. Men i mitt tilfelle er dette en del av min "jobb". Samtidig får ikke barna slippe unna. De som er store nok til det må selv være med å rydde leker, henge opp klærne sine, bære av bordet, rydde rommene sine og legge sine skitne klær i kleskurvene. Mannen min rydder etter seg selv, og rydder også det han kommer over når han har anledning. Kanskje på tide å oppdra familiemedlemmene litt?

Skrevet

I hvert fall på tide å samarbeide om dette.

Arbeidsfordelingen er avhengig av om dere begge jobber 100%, om alle barna er i barnehage og skole og lignende.

Men uansett bør alle være med å rydde.

Da er det viktig å ha fast plass til det meste, da blir det lettere.

F.eks at barna alltid henger opp klærne sine på faste knagger, votter, luer i faste kurver/skuffer.

Og kjøp for all del oppvaskmaskin. Dere kommer ikke til å angre.

Det er vår beste investering. Vi var i mange år uten og det kan nesten være skilsmissegrunn, satt litt på spissen :-)

Anonym poster: 598084b74a5f936a492d3947a1420943

Skrevet
Slik er det jo når man er kone og mor da. Dette burde du nesten ha tenkt på før du fikk mann og barn. Hvis man ikke vil gjøre husarbeidet selv og passe på barn, så burde man forbli barnløs og singel! Blir helt sjokkert over alle her inne som klager over dette! Selvom man er i 2013 så er dette kvinnens jobb, slik burde det vært i alle familier. Blir trist når jeg ser hvordan utviklingen i familiene i Norge har blitt.:(Anonym poster: e89c4d6e1bd01a2c8d80422f64234387

Hæ?

Gjest -Truseløs-
Skrevet
Slik er det jo når man er kone og mor da. Dette burde du nesten ha tenkt på før du fikk mann og barn. Hvis man ikke vil gjøre husarbeidet selv og passe på barn, så burde man forbli barnløs og singel! Blir helt sjokkert over alle her inne som klager over dette! Selvom man er i 2013 så er dette kvinnens jobb, slik burde det vært i alle familier. Blir trist når jeg ser hvordan utviklingen i familiene i Norge har blitt. :( Anonym poster: e89c4d6e1bd01a2c8d80422f64234387

Hæ?

Ja, det sier jeg også! Sikkert en som vil provosere. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...