Gå til innhold

Er i uke 12 og redd for mye..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har mistet to ganger før, og dette gjør meg nok litt panisk.. Mistet på denne tiden i svangerskapet sist.. Har vært to ganger hos legen og spurt om tidlig ultralyd, men blir sendt ut igjen med ny time om 1 mnd.. Har liksom ingen symptomer på noe, annet enn bekkenløsning.. Så lurer virkelig på om det er noe liv inni der.. Har ikke hatt noe blødninger da, det vel bra..

En annen ting jeg lurer litt på er fødselen. Har to barn fra før, og fødslene gikk veldig fort. Siste tok 45 min fra ingen åning til babyen var ute. Var på kontroll på sykehuset da, så det var jo flax. Er 1 1/2 times kjøring til sykehuset fra der jeg bor, og ingen jordmor i nærheten.. Sist jeg var gravid og jeg spurte jordmor om dette sa hun at mannen min skulle få låne en video og at han kunne ta imot babyen.. Men det ønsker jeg virkelig ikke at han skal.. Og tenk om noe skjer, som sist, da babyen hadde navlestrengen 3 ganger rundt halsen og ting ble litt akutt...

Sorry sytet, men dette bekymrer meg virkelig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har mistet to ganger før, og dette gjør meg nok litt panisk.. Mistet på denne tiden i svangerskapet sist.. Har vært to ganger hos legen og spurt om tidlig ultralyd, men blir sendt ut igjen med ny time om 1 mnd.. Har liksom ingen symptomer på noe, annet enn bekkenløsning.. Så lurer virkelig på om det er noe liv inni der.. Har ikke hatt noe blødninger da, det vel bra..

En annen ting jeg lurer litt på er fødselen. Har to barn fra før, og fødslene gikk veldig fort. Siste tok 45 min fra ingen åning til babyen var ute. Var på kontroll på sykehuset da, så det var jo flax. Er 1 1/2 times kjøring til sykehuset fra der jeg bor, og ingen jordmor i nærheten.. Sist jeg var gravid og jeg spurte jordmor om dette sa hun at mannen min skulle få låne en video og at han kunne ta imot babyen.. Men det ønsker jeg virkelig ikke at han skal.. Og tenk om noe skjer, som sist, da babyen hadde navlestrengen 3 ganger rundt halsen og ting ble litt akutt...

Sorry sytet, men dette bekymrer meg virkelig...

Er en og en halv time til sykehuset her i fra også. Men med ambulanse så kommer du deg nok fortere frem også..

Slapp av, å ikke stress deg sånn opp :)

Skrevet

Husk at negativitet kan påvirke.

Vær positiv og tenk "Dette går bra!Dette kommer til å gå helt fint!

Det er ikke noe å bekymre seg for!"

Du kan jo ta deg en privat UL?

Men skal ikke legen henvise når man har mistet før?

Som hun over, da må dere ha ambulanse :) Og i den er det jo mennesker som kan dette :)

Dette går helt fint! :)

Skrevet

Høres litt rart ut at legen ikke tar deg på alvor, du skal ha ekstra oppfølging og UL dersom du har mistet flere ganger såvidt jeg har skjønt.

MEN så lenge du ikke har blødninger så er alt normalt i allefall, så prøv og ikke bekymre deg så veldig :)

Skrevet

Hvis du er så nervøs hvorfor bestille du ikke privat UL?

Skrevet

Bestill privat ul, og en time på sykehuset for samtale om fødsel. Fortell om din bekymring rundt faren for styrtfødsel. Det er f.eks. Mulig å bli satt i gang før termin for å få en kontrollert fødsel. Snakket med ei som fødte slik. Tok forøvrig snaue 20 min fra hun fikk drypp til ungen var ute ;-) *grøss*

Skrevet

Det er tusen ting man kan bekymre seg for, men det kommer et punkt der man må VELGE å tro at dette går fint!

Jeg bor 2,5 timer fra sykehuset, og har de tre tidligere gangene født fort og brått til tidspunkt da den lokale jordmora ikke var på vakt. Med ambulanseskyss har jeg imidlertid følt meg helt trygg og personalet der har vurdert når det har vært behov for å ha med en lege i bilen, samt ved et tilfelle rekvirert ambulanse fra føden, med jordmor inni, som møtte oss på halvveien.

Selvsagt er det ikke ideelt om man må føde i ambulansen, men det skjer og går som regel bra. Tenk på de gode tingene, ikke de vanskelige.

Og om jordmor ikke vil sende deg til tidlig ul, har du jo faktisk en fastlege;-)

Skrevet

Har ikke personlig erfaring, men kjenner de som har blitt satt i gang å grunn av superraske fødsler tidligere, så spør når du skal på journalskriving om ikke det er mulig?:) Lykke til!

Skrevet

Synes også at det er lurt å tenke positivt - men også å ta hensyn til tidligere erfaringer. Når du har hatt flere styrtfødsler tidligere, så synes jeg du skal ta det opp med lege/jordmor når du nærmer deg fødsel. Kanskje du kan bli satt i gang tidligere, eller at du får komme til sykehotellet ei tid før termin.

Skrevet

Takk for mange fine svar:) Skal kontakte jordmor. Er vel langt nok på vei til at jeg kan begynne å gå der nå kanskje? Har en kronisk sykdom som gjør at jeg mister mye blod og ikke tar opp næring som jeg skal, så fikk høre at det var 60% sjanse for at d går galt. Men som dere sier, man må være positiv. Og det er jo ikke noe større sjanse for at d går bra om jeg tar tidlig ul. Får vel bare ta en dag om gangen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...