Collet :) Skrevet 21. januar 2013 #1 Skrevet 21. januar 2013 Hei! Hva gjør man i en slik sammenheng, og hvordan kan man forhindre at dette skjer??! Trodde app'er var sikre jeg.. Har lastet ned utallige gratis og betal apper og aldri opplevd å blitt lurt før... Men altså lastet jeg ned et spill som det stod var gratis, Pet Shop Story til datteren min. Hun har ikke sagt ja til nye kjøp eller noe videre, og uansett ved slike kjøp har jeg erfart at man må inn med apple ID'en, og den koden kan hun ikke. Har noen andre vært borti lignende? Er det noe sted man kan kalge/rapportere inn dette? Ikke den største summen så det er ikke summen jeg er irritert over, men slettet definitivt spillet, og vil ikke oppleve sånt igjen!
Tante Gustava Skrevet 21. januar 2013 #2 Skrevet 21. januar 2013 Hvis du har tastet inn koden din for å laste ned et spill el.l så er AppStore "åpen" i 15 min eller noe sånn. Hvis datteren din da spiller og trykker ja til noe, så får hun kjøpt uten å taste inn koden på nytt. Mange som har gått på en smell eller to der.
Oktoberbabyen Skrevet 27. januar 2013 #3 Skrevet 27. januar 2013 Gå på instillinger - restriksjoner - aktiver restriksjoner og juster "krev passord" fra 15 minutter til hver gang. Da vil du bli spurt om passord hver eneste gang det blir forsøkt å kjøpe noe, og du unngår at det kan skje igjen dersom du ikke gir fra deg passordet. I tillegg kan du f.eks sette på restriksjon for kjøp i program, da får ingen lov å kjøpe noe via programmer, som er inntektskilden til de fleste spill som er gratis. Selv om din datter ikke har forstått at hun har kjøpt via spillet, så har hun nok klart å gjøre det likevel, ofte er det snakk om å kjøpe bær, gems eller andre ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå