Gå til innhold

Får ikke lov til å sørge...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en stor kjærlighet i min ungdom. Han var noen år eldre enn meg, og en helt nydelig mann. Vi var sammen i to år, og jeg betegner han som mitt livs kjærlighet! Dette er mange år siden nå, og det ble slutt fordi han flyttet ut av landet pga jobb. Forholdet varte en stund, men jeg var ung og turde ikke å flytte så langt hjemmefra... Vel uansett... Nå er jeg lykkelig gift og småbarnsmor, og har ett herlig og flott liv sammen med en fantastisk mann!

I går ringte tlf, og det var bestekompisen til eksen min. Han kunne fortelle meg at eksen min døde for tre dager siden, og jeg ble helt knust... Jeg gikk på badet og gråt, for jeg fikk jo helt sjokk... Da jeg kom ut igjen fortalte jeg mannen min hva som hadde skjedd, og fikk til svar at "det har jo vært slutt mellom dere en evighet, og det er da ikke noe å ta sånn på vei for!" etterfulgt av tusen spørsmål om jeg har vært utro, om vi har hatt kontakt i smug, at jeg ikke hadde reagert sånn om det ikke var noe mellom oss osv.

Er det feil av meg å bli så lei meg? Jeg har tenkt frem og tilbake i hele natt, alle minnene kom tilbake, og jeg greier ikke å slutte å gråte! Jeg må ta meg sammen...

Anonym poster: 03ecb40be89edc4b2fddbee938279b5d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si til din mann at du sørger over en person som EN GANG FOR LENGE SIDEN betød mye for deg.

Hadde han fortsatt betydd mye for deg så hadde dere fortsatt vært sammen og ikke du og din mann

Så klart du har lov til å sørge.

Skrevet

Det er da helt normalt å bli lei seg for det?

Jeg har aldri vært utro, men ble oppriktig lei meg da jeg hørte at eksen min hadde tapt kampen mot kreften og vi hadde ikke et pent brudd, ei heller var han mitt livs kjærlighet.

Synes vel heller at det er trist at du fortsatt ser på ham som ditt livs kjærlighet... Det er vel dette din mann kjenner på vil jeg tro. Så jeg skjønner jo ham litt også.

Skrevet

Er helt normalt å sørge når noen man kjenner/kjent god dør. Når folk gråter for at kongen er død eller f.eks. en idrettstjerne så må det da være lett å forstå at man sørger når en man har hatt som kjæreste for lenge siden dør.

Skrevet

Det er selfølgelig normalt å bli lei seg for noe sånn. Usympatisk mann.

Jeg ble veldig lei meg når faren til eksen døde, vi hadde et veldig spesielt forhold og jeg hadde han i livet mitt i 7-8år. Mannen min trøstet meg han.

Skrevet

Jeg har heller aldri vært utro, og kommer aldri til å være det!

Jeg har jo ikke fortalt mannen min at dette var mitt livs kjærlighet, det forteller jeg bare anonymt er inne... Jeg har alltid hatt han i tankene, og har aldri glemt han. Da han giftet seg for noen år siden så felte jeg en tåre da også, og gikk med en klump i magen lenge. Jeg har aldri glemt han, aldri kommet over han, og han kommer alltid til å ha en stor plass i hjertet mitt. Ingen vet dette, bare jeg!

Ja, jeg sørger, men håper jeg greier å holde maska. Jeg elsker mannen min også, og vet at det er hos han jeg hører til... Men i bakhodet har eksen alltid svirret...

Anonym poster: 03ecb40be89edc4b2fddbee938279b5d

Gjest Skofantomet
Skrevet

Selvfølgelig skal du få lov å sørge, men jeg ville gjort det i skjul.

Det er nok heller ikke kjekt for mannen din at du sørger over en stor kjærlighet du engang hadde, så jeg forstår han godt også.

Skrevet

Skjønner litt at det blir et dilemma. Såklart skal du ha lov å sørge. Og om mannen blir sjalu, bør han bite det i seg. Og du må ta litt hensyn andre veien også såklart.

Ei venninne av meg var med en mann som hadde hatt et langt seriøst forhold før henne. Da han var sammen med den første hadde han kredt og hun hjalp han gjennom det og de hadde et sterkt bånd pga det. De hadde heller ikke kontakt på mange år. Da hun plutselig døde tragisk, gikk han helt inn i sin egen sørgeboble og klarte ikke ta seg sammen. Det skal sies at denne eksen hans hadde prøvd å ta opp kontakten igjen noen ganger, men han hadde høflig avvist henne for han hadde det så fint med venninna mi. Så detvar nok en del dårlig samvittighet oppi det hele fra hans side også.. For han visste han var denne jentas store kjærlighet. Dette var veldig vondt for venninna mi, men hun beit det i seg så godt hun kunne. Men det ble en del krangling og diskusjoner pga at ingen av de hadde det bra, så det endte i brudd desverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...