Anonym bruker Skrevet 21. januar 2013 #1 Skrevet 21. januar 2013 Min mann er litt underlig satt sammen. Han er av det intense dynamiske slaget som av og til kan spise meg opp for han er så glad i meg. Men så har han også i blant en overfølsomhet, tankeløshet og etter min mening egoisme som skaper et veldig dysfunksjonelt forhold. En rastløs mann med mange ønsker og baller i luften. Iallfall.. Mannen min har ødelagt tilliten til han. Noe han nekter å innrømme. Kommunikasjon er et minefelt da han er svært følsom kombinert med dramatiske sinneutbrudd. Jeg har fersket han i å holde ting skjult, vri på sannheter mange ganger. Og tatt han i direkte løgn flere ganger. Han har alltid en annen historie før og etter gutteturer enn kameratene. Og lar være å fortelle. Ikke nødvendigvis fordi han får kjeft. Men han er så følsom at han gjør alt for å skjule noe som kan lage en ubehagelighet. Men ting kommer alltid frem. Og jeg vet han flørter en del. En venninne sa hun hadde hørt han var temmelig betatt av ei på jobben. Han kan feste temmelig hardt og er temmelig uforutsigbar når han drikker. Kan begynne å spandere drikke i svært høy prisklasse, invitere vilt fremmede på rommet og gjøre mye rart. Så ja, alt i alt er tilliten vekke. Siden min mann er av det stolte og følsomme slaget er han ikke med på å bygge den opp igjen. Han krever samme frihet som en som fortjener tillit. Min mann var på tur til en annen by i helgen. Og etter forrige tur har vi blitt enige om at han kan ringe eller sende melding når han har lagt seg. Første dag borte fikk jeg roser på døren. Kjempesøtt. Han liker sånne ting. Neste dag er det stille. Klokken 23 får jeg første melding om at han er på restaurant og kom til å dra direkte til hotellet å legge seg. Ingen godtatt melding som han hadde lovet. Det er så typisk han. Blomster en dag. Og ikke en koselig melding eller telefon neste. Og så finner jeg ut at han slett ikke dro tilbake til hotellet. Men at det ble masse nattklubber i stede. Og garantert så seint i seng at han droppet god natt meldingen han skulle sende. Og det er det som gjør meg så trist. At han er aldri på en tur uten at det skjer et tillitsbrudd. Uansett hvor bagatell det er. Hvorfor si han skal legge seg når han skal ut? Ringer han dagen etter og spør hvorfor han sier han drar å legger seg snart når de skulle på masse nattklubber. Da blir han bare drit sur og sier hånlige at han gidder ikke en gang å forklare.. Som om jeg er syk i hode og han et offer. Så legger han bare på. En dag blomster. Neste dag er du luft. Siste dag er du mislikt. Noen synspunkt? Dere som har menn som er snill og 100% til å stole på trenger ikke komme med spydiheter om at vi er mor og sønn. Min mann har frihet. Men jeg hadde håpt han kunne gi meg tillit da jeg stoler ikke på han og det er ikke kjekt. Jeg hadde et hav av tillit til mine ekser. Ikke bare å gå når man har 3små barn og hus sammen. Anonym poster: 2dc7603ee13353fa1173edad03cfc153
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2013 #2 Skrevet 21. januar 2013 Uff, dette hørtes veldig slitsomt ut, for dere begge. Jeg stoler 100% på mannen min, og han har ikke meldeplikt til meg altså. Om han sender en mld en lørdagskveld før jeg legger meg og sier han skal på hotellet, også ombestemmer de seg og går på nattklubb isteden hadde jeg ikke sett på som tillitsbrudd i det hele tatt. Mannen er da voksen og får styre tiden sin selv når han er på tur med guttene. At han ikke sender mld kl tre på natta for å si at han legger seg ser jeg på som omtanke fra hans side, hvorfor i alle dager skal han vekke meg for å si det? Men nå har aldri mannen min gjort noe som gjør at jeg ikke stoler på han da, at han danser og flørter litt gjør meg ingenting, han gjør aldri mer enn det. Jeg er veldig trygg på at han elsker meg. Anonym poster: 9b7886a050b7b53a6dcc464db85d7bf0
Elsker livet Skrevet 21. januar 2013 #3 Skrevet 21. januar 2013 Veldig vanskelig om han er umulig å diskutere med eller få til å endre mening. Er han ikke det minste ydmyk når du forklarer hvilke feil han har? Ber han aldri om unnskyldning når han har såret deg, eller bare nekter han for det? Tror nok dere må få hjelp av en tredje person. Har du tatt opp problemet med tillit på et greit tidspunkt? Altså ikke når du er frustrert?
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2013 #4 Skrevet 21. januar 2013 Det kommer selvfølgelig an på hvilken baggasje den enkelte har med seg. Har det vært store tillitsbrudd tidligere, så kan jeg skjønne at partneren har et visst behov for en eller annen form for kontroll. men jeg hadde aldri i verden sett på det som et tillitsbrudd. at mannen først hadde sendt melding om at han skulle tilbake til hotellet og legge seg, ofr derfor å oppdage at han hadde gått på anttklubb senere. Etter min mening er det sånn det er å være ute på dfest. Planer kan endres, og man følger gjerne stimen og bir med de andre. Selv reiser jeg endel i jobbsammenheng, og det blir endel middager og noen fester. kan kan gjerne ha gode intensjoner om å gå rett tilbake til hotellet etter en middag ute, men så ender man opp med å bli med de andre på pub. Hvis jeg skulle hatt meldeplikt til mannen min hver gang planer blir endret, så hadde jeg fått noia!! Noe annet er selvfølgelig hvis man LYVER om det i ettertid og ikke forteller at manf aktisk gitt ut på nattklubb...... Anonym poster: e090133360cabfb752c95e6672443cd2
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2013 #5 Skrevet 21. januar 2013 Han kan gjerne innrømme ting en sjelden gang. Men det glemmes fort. Akkurat som han nullstiller seg. Han er ikke særlig reflektert over egen person og forstår ikke at en rekke usannheter skaper mistillit. Han har småløyet helt fra vi var nytt par og hadde blanke ark og ingen ubalanse var begynt. Men mønsteret har jo blitt tydeligere med årene. Men jeg synes han er litt sleip. For han er ikke spesielt tolerant selv. Han hater som pesten at jeg går ut og råtner på rot om jeg skal utenbys sluk han selv er nå. Derfor synes jeg han er urimelig. For han tar seg større frihet enn han gir meg. Hi Anonym poster: 2dc7603ee13353fa1173edad03cfc153
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2013 #6 Skrevet 21. januar 2013 Kan gi et eksempel. Mennene er utenbys og sier skal avslutte dagen kun med en enkel middag som avslutning på dagen for så legge seg tidlig på samme hotell. Så kan kollega fortelle at det er firmafest. At det er innleid underholdning for fimaet, dj, champagne og fri bar. Min mann la seg kl 6. Han var med å arrangere firmafesten. Jeg blir ikke sint over at han tar en fest. Men kall en spade en spade da. Blir så lei smålyging hele tiden.... Hi Anonym poster: 2dc7603ee13353fa1173edad03cfc153
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2013 #7 Skrevet 21. januar 2013 Si bare at han setter standarden. Hva sier han da? Anonym poster: bdc6fd010f0864a4e0f50d6d1d50859c
Iiiiik Skrevet 21. januar 2013 #8 Skrevet 21. januar 2013 Men det å kreve sms ved leggetid fra en mann som ofte unnlater å si sannheten og gjerne tar snarveier er jo virkelig å 'set the stage for failure'. Hvis du ikke tviler på troskapen hans, ville jeg droppet denne formen for meldeplikt. Det aner meg at du rynker på brynene av festing og at han velger enkleste vei ut for å slippe mishagsytringer. Så får han det allikevel fordi han tyr til hvite løgner. Du må jo gjerne prøve å endre ham, men atferdsendring er vanskelig. Særlig med folk som kanskje ikke ønsker endringen. Da har jeg mer tro på at du endrer dine forventninger. Eller i hvert fall lærer deg å godta det som ikke er perfekt.
<3 Skrevet 21. januar 2013 #9 Skrevet 21. januar 2013 Høres veldig slitsomt ut!! Har ingen løsning på problemet, her er det motsatt. Jeg stoler 100% på mannen så hører sjelden fra han når han er ute, sjelden nattamld osv. Men jeg vet at mannen ikke stoler på meg da, men gjør selvfølgelig alt jeg kan for å trygge han.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2013 #10 Skrevet 21. januar 2013 Sorry, men flørting med andre osv er i mine øyne utroskap. Jeg hadde ikke klart å leve med en slik mann! For meg er utroskap noe når du gjør noe du ikke hadde gjort med din partner på siden. All den jugingen viser jo at han skjuler noe til stadighet.. Godt vi er forskjellige, så slike menn også får seg damer. Hadde ikke vært meg som hadde klart å leve med en slik mann :/ Anonym poster: 649070aec60237c5e41e32f74aec91cf
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2013 #11 Skrevet 21. januar 2013 Takk for svar. Må legge til at han får ikke kjeft for å ta en fest. Men begynner å bli mettet av smålyging. Det som skjedde i helgen er et piss i havet for et vanlig sunt forhold med tillit. Men han gjør det notorisk. Han begynte smålygingen helt fra starten av. Før grå hverdag, mistenksomhet og en tid jeg mener var unødvendig å lyge for. Så jeg har ikke oppmuntret til dette. Men har mistet tilliten på grunn av dette. Det er nå en gang slik at blir man først obs på en ting så blir den og veldig synlig. Han får jo lov å dra selv om han har løyet, kjent for å flørte og forelsker seg i andre. Hi Anonym poster: 2dc7603ee13353fa1173edad03cfc153
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2013 #12 Skrevet 21. januar 2013 Hvordan er han ellers da? Om det er kun dette så drar ned får du ta en vurderingsanalyse. Lyger han om andre ting og? Det er ikke lett å forandre en mann. De gjør slett ikke alltid det man får beskjed om. Personlig tror jeg han er litt feig. At han kanskje selv ikke hadde likt at du gjorde det samme. Og dermed holder det skjult. Anonym poster: bdc6fd010f0864a4e0f50d6d1d50859c
Anne-B. Skrevet 21. januar 2013 #13 Skrevet 21. januar 2013 Et eller annet gjør at han ikke tør å si sannheten. Det trenger ikke være noe galt med deg, men noe som ligger i ham fra før. Hvordan er hans forhold til mor hans?
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2013 #14 Skrevet 21. januar 2013 Moren er en lukket type. Blid, rolig, lukket og få meninger. Tror de ikke hadde mye respekt for henne. Men er veldig glad i henne. Han kan lyge litt om kjøp og. Holde kjeft om beløp og slå av i pris. Føler i grunn han er litt mer opptatt av å ivareta seg og sitt enn at vi er likeverdige. Hi Anonym poster: 2dc7603ee13353fa1173edad03cfc153
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2013 #15 Skrevet 21. januar 2013 Han min har noen av de samme trekkene........han drikker ikke mye, men han forteller liksom aldri noen ting av det han opplever, når han f.eks er på reise etc. Jeg har også tatt han i lyging, noe han så klart nekter for. Jeg anbefaler deg å lese litt om narsesisme, Wikepedia. Han min er oppvokst med en mor som er narsesist, jeg ser han ufrivillig tar litt etter henne av og til. Lykke til. Anonym poster: dbe6cd8882cd463b519f9cedd0688a13
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2013 #16 Skrevet 21. januar 2013 Skjønner ikke at du gidder. Han høres jo helt håpløs ut. Lystløgner? Anonym poster: 42f3888a298542b9a6fafccf6481ae26
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2013 #17 Skrevet 21. januar 2013 Han min har noen av de samme trekkene........han drikker ikke mye, men han forteller liksom aldri noen ting av det han opplever, når han f.eks er på reise etc. Jeg har også tatt han i lyging, noe han så klart nekter for. Jeg anbefaler deg å lese litt om narsesisme, Wikepedia. Han min er oppvokst med en mor som er narsesist, jeg ser han ufrivillig tar litt etter henne av og til. Lykke til. Anonym poster: dbe6cd8882cd463b519f9cedd0688a13 Kan litt om det. Broren til min mann har en sterk variant. Min kan ha trekk i perioder. Der han har null forståelse og lite empati. Men så har jo han dager han er voldsomt hengiven og. Stort pendelspenn. Hi Anonym poster: 2dc7603ee13353fa1173edad03cfc153
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2013 #18 Skrevet 21. januar 2013 Han min har noen av de samme trekkene........han drikker ikke mye, men han forteller liksom aldri noen ting av det han opplever, når han f.eks er på reise etc. Jeg har også tatt han i lyging, noe han så klart nekter for. Jeg anbefaler deg å lese litt om narsesisme, Wikepedia. Han min er oppvokst med en mor som er narsesist, jeg ser han ufrivillig tar litt etter henne av og til. Lykke til. Anonym poster: dbe6cd8882cd463b519f9cedd0688a13 Kan litt om det. Broren til min mann har en sterk variant. Min kan ha trekk i perioder. Der han har null forståelse og lite empati. Men så har jo han dager han er voldsomt hengiven og. Stort pendelspenn. Hi Anonym poster: 2dc7603ee13353fa1173edad03cfc153 Akkurat som hos meg......bare her er det hans mor........og han har blitt påvirket hele livet. Han min kan også variere slik som du sier. Jeg og sliter med tilliten, men jeg stilte han min tilvegs tidlig i forholdet, og han vet at jeg mener alvor og går på dagen om om det skulle være noe tull. Anonym poster: dbe6cd8882cd463b519f9cedd0688a13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå