Gå til innhold

Etter fødsel ?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt at man kan ligge på mage etter fødsel for at livmora trekker seg raskere sammen da. Og evt får du "tømt" den bedre for rester. Stemmer dette? Mtp ømme pupper ser jeg ikke for meg at å ligge på mage er aktuelt på en stund. Noen tips?

 

 

 

Anonym poster: 7d765e30e94bf1c60a5c9de06d9bc581

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Danderte meg oppå ei pute slik at puppene ikke ble helt klemt. Lå ikke så lenge om gangen, for det var ganske ubehagelig, men livmorhalsen oppførte seg da som den skulle.

 

Anonym poster: ce6d9096d3630c704c64a76b993548c4

Skrevet

Sov på magen gjennom hele svangerskapet og etter fødsel. Ser ikke helt problemet

 

Anonym poster: b7a78127824fcae87d8037d96d9567d4

Skrevet

Sov på magen gjennom hele svangerskapet og etter fødsel. Ser ikke helt problemet

 

Anonym poster: b7a78127824fcae87d8037d96d9567d4

 

Javel? Fint for deg, men det var ikke det jeg spurte om. Men takk for at du brukte tid på å poste et nytteløst svar :)

 

Anonym poster: 7d765e30e94bf1c60a5c9de06d9bc581

Skrevet

Jeg skjønte ikke helt hva du lurte på, men prøver å svare ;)

 

Er du redd for at du må ligge på magen? I tilfelle nei.. Ikke i mitt tilfelle i alle fall. Ikke noe snakk om det i det hele tatt.

 

Er du redd for at det er lurt og at du ønsker det, men ikke får det til? Vel, jeg tviler på at det er noen enorm fordel å gjøre det i utgangspunktet, pluss at puppene dine etter all sannsynlighet er langt mindre ømme da, så om du vil så får du det nok til :)

 

 

 

Anonym poster: cd17a9957cd78d27e2763eee3fb2cc13

Skrevet

Fysioterapauten jeg var hos dagen etter fødsel anbefalte faktisk å bruke hold-in til å begynne med så magen fikk hjelp til å trekke seg sammen. Sånn btw ;)

Skrevet

Jeg skjønte ikke helt hva du lurte på, men prøver å svare ;)

 

Er du redd for at du må ligge på magen? I tilfelle nei.. Ikke i mitt tilfelle i alle fall. Ikke noe snakk om det i det hele tatt.

 

Er du redd for at det er lurt og at du ønsker det, men ikke får det til? Vel, jeg tviler på at det er noen enorm fordel å gjøre det i utgangspunktet, pluss at puppene dine etter all sannsynlighet er langt mindre ømme da, så om du vil så får du det nok til :)

 

 

 

Anonym poster: cd17a9957cd78d27e2763eee3fb2cc13

 

Hehe, takk for at du prøver :) var det siste du skrev jeg siktet til:) har hørt at det er en fordel mtp at livmora trekker seg raskere sammen, så ønsker egentlig å prøve. Har hørt folk som har gjort dette også har noe kortere blødning, vet ikke om det er riktig at man "presser ut" rester og at såret leges kjappere ? Takk for svar i alle fall :)

 

Anonym poster: 7d765e30e94bf1c60a5c9de06d9bc581

Skrevet

Fysioterapauten jeg var hos dagen etter fødsel anbefalte faktisk å bruke hold-in til å begynne med så magen fikk hjelp til å trekke seg sammen. Sånn btw ;)

 

Ja lurte litt på noe sånt faktisk :) klarer jeg ikke ligge på mage skal jeg i hvert fall forsøke å "binde" magen :)

 

Anonym poster: 7d765e30e94bf1c60a5c9de06d9bc581

Skrevet

Jeg skjønte ikke helt hva du lurte på, men prøver å svare ;)

 

Er du redd for at du må ligge på magen? I tilfelle nei.. Ikke i mitt tilfelle i alle fall. Ikke noe snakk om det i det hele tatt.

 

Er du redd for at det er lurt og at du ønsker det, men ikke får det til? Vel, jeg tviler på at det er noen enorm fordel å gjøre det i utgangspunktet, pluss at puppene dine etter all sannsynlighet er langt mindre ømme da, så om du vil så får du det nok til :)

 

 

 

Anonym poster: cd17a9957cd78d27e2763eee3fb2cc13

 

Hehe, takk for at du prøver :) var det siste du skrev jeg siktet til:) har hørt at det er en fordel mtp at livmora trekker seg raskere sammen, så ønsker egentlig å prøve. Har hørt folk som har gjort dette også har noe kortere blødning, vet ikke om det er riktig at man "presser ut" rester og at såret leges kjappere ? Takk for svar i alle fall :)

 

Anonym poster: 7d765e30e94bf1c60a5c9de06d9bc581

 

Godt mulig det har noe for seg! Tenker bare at det ikke er noe stress om det viser seg å ikke gå :) gjør et forsøk å se. Jeg vil tro det går helt fint!

 

Anonym poster: cd17a9957cd78d27e2763eee3fb2cc13

Skrevet

Jeg fikk beskjed fra jordmor om å ligge på magen så livmoren skulle få hjelp til å trekke seg sammen. Ømt på puppene, men det går.

Skrevet

Jeg har aldri brukt holdinn eller ligget på magen, det trakk seg sammen av seg selv, alle tre gangene. Men sinnsyke etterrier har jeg hatt med de to siste, fysj!

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å ligge 30min på magen hver dag de første 14 dagene etter fødsel. Lå på magen med en pute under magen og lå litt på albuene så puppene ikke ble helt most. Gikk greit, ikke veldig behagelig

 

Anonym poster: 3038b133ca4dc7b2fcf96c604ff88c46

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å ligge 30min på magen hver dag de første 14 dagene etter fødsel. Lå på magen med en pute under magen og lå litt på albuene så puppene ikke ble helt most. Gikk greit, ikke veldig behagelig

 

Anonym poster: 3038b133ca4dc7b2fcf96c604ff88c46

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å ligge 30min på magen hver dag de første 14 dagene etter fødsel. Lå på magen med en pute under magen og lå litt på albuene så puppene ikke ble helt most. Gikk greit, ikke veldig behagelig

 

Anonym poster: 3038b133ca4dc7b2fcf96c604ff88c46

 

Jeg fikk også denne beskjeden. Kom en skikkelig "pøl" med blod da jeg reiste meg opp, så det har sikkert noe for seg. Men tror ikke det er meningen å ligge sånn om natten, eller så lenge om gangen.

 

Anonym poster: 192414af7d7f44ebeee187099d3102ac

Skrevet

Fikk også beskjed om å ligge litt på magen. Tror det hjelper for å få fortgang i prosessen, men det ordner seg nok antaglig av seg selv uansett. Jordmo klemmer jo ut en god del rett etter fødsel, og hos meg kom det masse blodklumper når jeg skulle dusje etterpå også. Jeg gikk litt med hold inn truse(etter det verste var gått over nedentil såklart), og det hadde "skrumpa" seg fint sammen igjen på 6 uker kontrollen hvertfall;)

 

Anonym poster: 7fff93effa6cb8cb09ad8dbdb75d1ac5

Skrevet

Ok, takk for svar folkens :) ja 30 minutter høres logisk ut, var redd de mente hele natta.

 

Anonym poster: 7d765e30e94bf1c60a5c9de06d9bc581

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...