Soveposen Skrevet 21. januar 2013 #1 Skrevet 21. januar 2013 Jeg har mensen og har alltid hatt en grei og fin men uten særlige smerter eller ubehag. Jeg er nå på dag 3 med mens og våknet akkurat med intense smerter i venstre side av den nedre delen av magen. Har prøvd å slippe ut litt luft, men det hjelper ikke. Jeg ble veldig overrasker over å faktisk våkne opp midt på natten med sånne smerter. Det blir ikke verre om jeg rører meg eller trykker på området.. Det gjør mest vondt å ligge på ryggen. Kjennes ut som om noe sprenget inni meg, og nesten litt som åpningsrier, bare atnå sitter ikke smertene over hele magen, men bare i venstre side helt nederst. Jeg klarer jo helt fint å skrive dette, så dødelig er det nok ikke;) Vil bare høre om det er flere som har hatt det påsamme måte, har innspill eller forslag til hva jeg kan gjøre for å forebygge/lindre smertene. Har tatt smertestillende, men uten effekt. Tusen takk doe svar!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2013 #2 Skrevet 21. januar 2013 Slike mens smerter har jeg hatt hver mnd siden jeg fikk mensen som ti åring.... ufattelig ubehagelig... jeg har holdt meg til ibumetin og andre reseptfrie piller pga liker ikke lege.... men det beste er når mensen stopper... :-) for meg er dette normalt... :-) Anonym poster: 0c598e3e6918b430d6aa5d11db744ff9
Sunnybeach4gull :) Skrevet 21. januar 2013 #3 Skrevet 21. januar 2013 Tror det er helt vanlig, men forstår du blir bekymret! Har du født eller er noe forandret siden du aldri før har hatt menssmerter, men plutselig er blitt plaget? Har du tatt tilstrekkelig med smertestillende? Altså 1 gram paracet eller 400 mg ibux? Naproxen er også bra mot menssmerter! Varmtvann i en tom brusflaske mot der det gjør vondt hjelper meg ganske mye! På venstre side av magen gjør tarmen en krapp sving, noe som gjør at om man f.eks er forstoppet eller har treg mage kan få sterke smerter akkurat der. Håper du snart vil føle deg bedre! Er grusomt med smerter!
Soveposen Skrevet 21. januar 2013 Forfatter #4 Skrevet 21. januar 2013 Tusen takk for gode svar! Veldig takknemlig for å bli tatt på alvor. Gikk heldigvis over etter noen timer. Fødte for et år siden og dette er andre gang med mens. Må vel bare vende meg til det - tusen takk for gode råd! Skal definitift kjøpe naproxen og ibumetin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå