Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #1 Skrevet 20. januar 2013 eller, mer glad i blir vel feil, men har et bedre forhold til barna hun er mormor til, enn barna hun er farmor til? Siden hun har sett den voksende magen på sin egen datter, og ikke svigerdatter. Tror dere hun synes mormor-barna er mer spesielle enn farmor-barna sine? Anonym poster: 952ca4d0ca9bfe9982811c3eeb50f0c3
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #2 Skrevet 20. januar 2013 Nei, det tror jeg ikke. Jeg tror det kommer an på hvilken relasjon de har i utgangspunktet. Anonym poster: 006b8506d2cbb252fa1951ab5b786a5c
Gjest Sekretøsa Skrevet 20. januar 2013 #3 Skrevet 20. januar 2013 Hvorfor skulle hun ikke ha sett den voksende mage på svigerdatteren? Utover det er det vel forsket på at mange fler har et sterkere bånd til de man er mormor til
LittLykkelig Skrevet 20. januar 2013 #4 Skrevet 20. januar 2013 Nei det tror jeg ikke! Skulle hun ikke være like glad i sønnens barn??
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #5 Skrevet 20. januar 2013 Ikke mer glad i, men kanskje et spesielt bånd? Anonym poster: 4fe5ec5d76d22019b9384dbb509783ba
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #6 Skrevet 20. januar 2013 Hvorfor skulle hun ikke ha sett den voksende mage på svigerdatteren? Utover det er det vel forsket på at mange fler har et sterkere bånd til de man er mormor til Har selvfølgelig sett den, men får vel ikke helt samme følelsene av å se svigerdatter gravid, som datteren? Anonym poster: 952ca4d0ca9bfe9982811c3eeb50f0c3
LittLykkelig Skrevet 20. januar 2013 #7 Skrevet 20. januar 2013 Det blir nesten som å si at hun skulle være mer glad i datra si enn sønnen? Det er jo mulig at døtrene er mer med sin familie enn sønnene, og at de sånn sett får et tettere bånd. Men tror ikke det handler om kjærlighet.
det er berre mordi Skrevet 20. januar 2013 #9 Skrevet 20. januar 2013 Kjem på bra mange døme der dette ikkje stemmer, men trur og at det kan stemme for mange. Dattera involverar lettare sine foreldre i graviditeten, heller enn ei svigermor. Det kan og vere slik at dei oftare står for barnepass o.l, fordi kanskje dattera synes det er lettare å spørje sine foreldre om slikt. Eg var meir nær mi eiga mormor enn eg var farmor. Slik var det med dei fleste andre av venninnene mine og i oppveksten, men ingen regel utan unntak.
HvittHus Skrevet 20. januar 2013 #10 Skrevet 20. januar 2013 (endret) Dette er personavhengig. Min mor har 6 barnebarn og den som betyr mest for henne er min brors barn. Endret 20. januar 2013 av HvittHus
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #11 Skrevet 20. januar 2013 Jeg kan virkelig ikke se for meg at jeg skal bli mindre glad i min sønns barn enn min datters barn. Men det er sikkert noen av dem jeg får et tettere forhold til enn andre, men jeg tror ikke det har noe med at det er svigerdatteren som går gravid. Da er det om å gjøre å skape et godt forhold til henne slik at hun trives med å være hos oss. Jeg føler at min farmor bedårer meg og alltid har gjort det. Hun er god og raus med alle sine barnebarn. Min svigermor har uten tvil sterkest bånd til min datter. Det har hun selv sagt, men hun var den førstefødte. Men svigermor er glad i alle sine barnebarn uansett om det er dattera ellet sønnen sine. Hun gir ikke uttrykk for noe annet ihvertfall :-) Anonym poster: d0167f545a2cb93fd20ac536382cfe6c
☆☆☆ Skrevet 20. januar 2013 #12 Skrevet 20. januar 2013 Ikkje i utgangspunktet. Men eg har inntrykk av at mange kvinner ikkje slepp til svigermor i same grad som mor si ift barna, og då blir forholdet deretter. I nokre tilfeller er det sikkert slik at farmor viser mindre interresse enn mormor.
stearin Skrevet 20. januar 2013 #13 Skrevet 20. januar 2013 Kjem på bra mange døme der dette ikkje stemmer, men trur og at det kan stemme for mange. Dattera involverar lettare sine foreldre i graviditeten, heller enn ei svigermor. Det kan og vere slik at dei oftare står for barnepass o.l, fordi kanskje dattera synes det er lettare å spørje sine foreldre om slikt. Signerer. Men min familie knuser den ideen. Jeg har på mange måter vært nærmere min farmor enn mormor. Min mormor ER mer glad i sin sønns sønn enn i sine døtres barn. Det er ikke noe hun skjuler. Min datters farmor er veldig engasjert i sine to barnebarn, og det kan virke som om hun blir mer tilstedeværende i min datters liv enn det min mor vil være. Har en helt motsatt sak når det gjelder bestefedre... Min morfar har alltid stått meg nærmest. Han har også involvert seg mer i sine døtres liv enn det mormor har. Min kjemi med min farfar har aldri stemt særlig bra og han står meg ikke nær. Min datters farfar har ikke møtt barnebarnet sitt, og vil nok aldri ha noe nær kontakt. Eneste som ser ut til å sprike litt fra dette er min far, som jeg tror kan komme til å få god kontakt med barnebarnet sitt. Forvirret?
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #14 Skrevet 20. januar 2013 Jeg velger å være anonym i tilfelle noen vet/mistenker hvem jeg er. Jeg er gravid nå, og min mor har hvisket meg i øret at både hun og min far synes det er heeeelt spesielt at jeg er gravid, enn da min bror ventet barn (han har to). De så den voksende magen på svigerdattera (siden dette ble nevnt lengre oppe, at farmor ikke så den voksende magen eller noe slikt), men min mor sa at det var helt annerledes nå som jeg ventet barn. Jeg tror ikke hun blir mer glad i mine barn, enn i min brors. Men jeg har en helt annen kontakt med mamma, og kanskje dette er grunnen til at hun synes det føles ekstra spesielt. Anonym poster: db9a577d6d17c4f23aecedb4aba06f13
Smyril Line Skrevet 20. januar 2013 #15 Skrevet 20. januar 2013 Kjem på bra mange døme der dette ikkje stemmer, men trur og at det kan stemme for mange. Dattera involverar lettare sine foreldre i graviditeten, heller enn ei svigermor. Det kan og vere slik at dei oftare står for barnepass o.l, fordi kanskje dattera synes det er lettare å spørje sine foreldre om slikt. Signerer. Men min familie knuser den ideen. Jeg har på mange måter vært nærmere min farmor enn mormor. Min mormor ER mer glad i sin sønns sønn enn i sine døtres barn. Det er ikke noe hun skjuler. Min datters farmor er veldig engasjert i sine to barnebarn, og det kan virke som om hun blir mer tilstedeværende i min datters liv enn det min mor vil være. Samme her, tror absolutt ikke det er noen regel i det der noen av veiene. Altså ikke at barna foretrekker mormor, eller at farmor foretrekker døtrenes barn.
Von Hertelhofen Skrevet 20. januar 2013 #16 Skrevet 20. januar 2013 Dette har jeg spurt mammaen min om før, hun er både mommor og farmor. Hun er selvfølgelig like glad i alle sine barnebarn, men det er litt forskjell på å være mormor og farmor. Som du sier, det er ikke det samme med en svigerdatter som er gravid som med en datter.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #17 Skrevet 20. januar 2013 Hadde tettere relasjon med min farmor, enn med min mormor. Min farmor hadde tettere relasjon med oss, enn de hun var mormor til. Kom ene og alene an på bosted og daglig kontakt. Anonym poster: 40adec03a9168b78d283f651eff28871
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #18 Skrevet 20. januar 2013 Nei. Dette er Feil Anonym poster: 699095a0b557ad2b650bc35c9f1857b6
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #19 Skrevet 20. januar 2013 Her er det stikk motsatt. Min mor har mye tettere bånd med min brors barn. Kanskje fordi de var de etterlengtede, første barnebarna. Pluss at storebror alltid har vært flink til å besøke henne mye. Mine barns farmor derimot, har et veldig nært forhold til mine barn. Tror ikke det er det å se en mage som er det avgjørende. Selv gleder jeg meg like mye til å se min sønn bli pappa, som å se min datter bli mamma. Noe annet ville jo bare vært sært. Nei, sønnen min kommer ikke til å få stor mage, men han er like mye pappa som min datter blir mamma Anonym poster: 6f22ce5e4736a0166bc85bd0eb4c3394
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #20 Skrevet 20. januar 2013 Nei, det tror jeg absolutt ikke. Min mor er like glad i og har like god kontakt med mitt barn som min brors barn. Samme har mitt barn med sin mormor og farmor. Like glad i på begge sider. Anonym poster: 09bf10bc7903cb83cae1b4942292d95d
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #21 Skrevet 20. januar 2013 Jeg velger å være anonym i tilfelle noen vet/mistenker hvem jeg er. Jeg er gravid nå, og min mor har hvisket meg i øret at både hun og min far synes det er heeeelt spesielt at jeg er gravid, enn da min bror ventet barn (han har to). De så den voksende magen på svigerdattera (siden dette ble nevnt lengre oppe, at farmor ikke så den voksende magen eller noe slikt), men min mor sa at det var helt annerledes nå som jeg ventet barn. Jeg tror ikke hun blir mer glad i mine barn, enn i min brors. Men jeg har en helt annen kontakt med mamma, og kanskje dette er grunnen til at hun synes det føles ekstra spesielt. Anonym poster: db9a577d6d17c4f23aecedb4aba06f13 Om du er 10 uker på vei, så tror jeg at jeg vet hvem du er Anonym poster: 952ca4d0ca9bfe9982811c3eeb50f0c3
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #22 Skrevet 20. januar 2013 Hvis man synes det er mer spesielt med datteren sine barn enn sønnen er jeg bombesikker på at det kun dreier seg om relasjon. Min svigermor som jeg og barna har et tett forhold til er uten tvil like glad i alle, men så har hun også et sabla godt forhold til både sønn og datter. Hun er en flott og inkluderende svigermor. Mine barn har et mye tettere forhold til henne enn min mor. Men så har ikke jeg et nært forhold til min mor heller. Så jeg mener relasjon er nøkkelen, ikke nødvendigvis hvem som er "bæreren" av barnet. Anonym poster: d0167f545a2cb93fd20ac536382cfe6c
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #23 Skrevet 20. januar 2013 Jeg velger å være anonym i tilfelle noen vet/mistenker hvem jeg er. Jeg er gravid nå, og min mor har hvisket meg i øret at både hun og min far synes det er heeeelt spesielt at jeg er gravid, enn da min bror ventet barn (han har to). De så den voksende magen på svigerdattera (siden dette ble nevnt lengre oppe, at farmor ikke så den voksende magen eller noe slikt), men min mor sa at det var helt annerledes nå som jeg ventet barn. Jeg tror ikke hun blir mer glad i mine barn, enn i min brors. Men jeg har en helt annen kontakt med mamma, og kanskje dette er grunnen til at hun synes det føles ekstra spesielt. Anonym poster: db9a577d6d17c4f23aecedb4aba06f13 Så kjip mor du har, som føler det er "mer spesielt" når den ene av barna sine skal få barn. Tipper broren din hadde blitt lei seg om han visste det. Håper og tror jeg kommer til å synes det er like spesielt når min sønn skal bli far, som når dattera mi skal bli mor. Ellers ville jeg ha skamma meg tror jeg. Anonym poster: 6f22ce5e4736a0166bc85bd0eb4c3394
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #25 Skrevet 20. januar 2013 Det blir jo det samme som å si at man blir mer glad i døtrene sine enn sønnene. Og det stemmer ihvertfall ikke Anonym poster: 22e92567b6ec0d7f9bc895aec404a513
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå