Gå til innhold

Hvor lenge kunne du holdt graviditeten skjult?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rent fysisk, på fremtoningen din?

Jeg er 25 uker på vei og holder det fortsatt skjult for alle andre enn arbeidsgiver og nærmeste familie. Har ikkje byttet garderobe eller noe, det syns bare ikkje..

Anonym poster: 40112b67dbc3bde5ec8445988707f1bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ikke skjule det jeg :)

Gjest Skofantomet
Skrevet

Var vel rundt 4,5 mnd folk begynte å se det (jada, godt mulig de så det før men var redd for å gå på en saftig en ;) )

Skrevet

Gravid med nr 3 nå. Ikke klart å skjule det fra uke 12..

Skrevet

skjulte det for besteforeldre som jeg bodde i samme hus med, frem til 7. mnd... så ut som jeg var 4 mnd på vei da jeg var høygravid

Skrevet

Ville ikke skjule det jeg smile.png

Spørsmålet var hvor lenge du KUNNE ha holdt det skjult, basert på det rent fysiske. Hypotetisk altså.

Anonym poster: 40112b67dbc3bde5ec8445988707f1bd

Skrevet

Jeg kunne skule det til uke 20 i første svangerskap, men var forøvrig ikke noe jeg prøvde på

I andre svangerskap var det godt gjort å skjule det til uke 12 og akkurat til da syns jeg det hadde vært greit å kunne gjøre det.

Anonym poster: 845d4764370063901bdc76926132407e

Skrevet

Første gang ca uke 12-14 . Med nr 2 fikk jeg spørsmål fra ca uke 7. Måtte begynne med mammabukser rett etterpå.

Jeg er kun 157 høy, så fikk mage veldig tidlig. Måtte bære dem på "utsiden" av kroppen hele veien. Og fikk i tillegg store barn.

Skrevet

Kunne skjult det til femte måned, kanskje sjette. Jeg er høy og ble aldri særlig stor.

Fortalte det til de nærmeste etter uke 12.

Skrevet

Jeg føler at jeg har sett gravid ut siden Nurket ble unnfanget + hatt alle symptomer. Magen poppet ut etter bare 6 uker og puppene mine er GIGANTISKE (til kjærestens store glede).

Jeg kastet også opp sånn omtrent hvert 5.minutt og var blek som et laken. Nå er formen mye bedre - er 16 uker og bruker klær som gjør at alle kan se magen min - er såååå stolt av den <3

Skrevet

Kunne skjult det til femte måned, kanskje sjette. Jeg er høy og ble aldri særlig stor.

Fortalte det til de nærmeste etter uke 12.

Jeg er ganske lav så magen synes skikkelig her :)
Gjest sug lut
Skrevet

Hvis vi ser bort fra den utrolige kvalmen som gjorde meg konstant grønn i trynet og som starta omtrent før flekken på lakenet var tørr, og bare tenker på utseende: max åtte uker.

Skrevet

Er i uke 22 nå og kunne lett ha skjult den en stund til.

Er glad i gravidmagen min, så fremhever den med tights og strikket kjole. Da ser man det lett.

Hadde jeg gått med mine vanlige bukser som fremdeles passer og en genser så hadde det bare sett ut som jeg hadde lagt på meg i det siste :-)

Skrevet

Kanskje uke 15-16 med første. Med andre var det vel uke 11-12... Flere som sa de hadde lurt på om jeg var gravid da jeg fortalte det i uke 12.

Skrevet

Med en litt romslig hettegenser holder jeg magen fortsatt sjult:) Ikke med vilje altså, bare liker den genseren så godt.. Jeg er uke 39+3:P Med vinterjakke vises magen heller ikke. Så ja, magen er veldig liten, selv om ei her inne var 120% på at ingen kunne sjule magen på slutten av svangerskapet! Den komentaren provoserte meg litt..Men,men noen går jo hele svangerskapet ut, uten å hvite at de er gravid. Så enkelte får rett og slett ikke gigantisk struttende mage:)

Skrevet

Det var en som spurte meg om jeg gravid når jeg var ti uker på vei, så kunne ikke skjule det ganske lenge. Fikk mage veldig tidlig og så stabiliserte den seg etterhvert.

Skrevet

Kunne skjult det til han ble født. Ekstremt liten mage og litt store klær..

Var faktisk noen som ikke visste det før han kom, selv om vi ofte møtes.. (Bekjente dette.. )

De fleste ble overrasket over at jeg snart hadde termin. Så ut som jeg var halvveis eller mindre..

Anonym poster: ba234892eb0f08deee414de25a3c730b

Skrevet

Var faktisk noen som ikke visste det før han kom, selv om vi ofte møtes.. (Bekjente dette.. )

De fleste ble overrasket over at jeg snart hadde termin. Så ut som jeg var halvveis eller mindre..

Som å lese om meg selv:)

Skrevet

Forstår ikke hvordan dere klarte å holde det for dere selv. Beundringsverdig selvkontroll :)

Her i gården var stemningen i taket og vi kunne bare ikke VENTE med å dele det med familie og venner. Det var skikkelig nedtelling :)

Skrevet

Som å lese om meg selv:)

Samme her også :)

Skrevet

Jeg er i uke 34, og fremdeles ser jeg ikke alltid like gravid ut, altså... Enkelte ser det, andre mistenker det, men vanligvis er jeg nødt til å fortelle det.

Skrevet

Ble outet flere ganger i uke 5 allerede, pga veldig oppblåst mage. Har ikke utovermage i det hele tatt til vanlig. Klarer ikke lyve på direkte spørsmål, så da kom det ut. Hadde ikke trodd det skulle vises før absolutt tidligest i 12 uke, men joda.

Skrevet

Det så vel ut som om jeg bare hadde lagt litt på meg helt til ca. uke 26. Etter det synes jeg magen begynte å vokse ordentlig.

Men siden jeg aldri skrev noe om graviditeten på facebook eller andre sosiale medier (bortsett fra BIM, som anonym), og at jeg ikke fortalte mange av mine venner og bekjente om graviditeten, visste de ikke at jeg var gravid. Plutselig fikk jeg gratulasjoner på FB når jeg fødte i uke 30, og mange sa de ikke visste jeg var gravid i det hele tatt, selv om de nylig hadde sett meg.

Brukte ganske store klær helt til slutten av graviditeten. Da syntes jeg også magen ble finere, og at jeg ikke så "halvfeit" ut.

Skrevet

Første gang 5 mnd, andre gang 4 mnd.

Sa det med begge etter 3 mnd :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...