Gå til innhold

Bivirkning av p stav

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått p stav for en uke siden å etter det har jeg vært så sinnsykt trøtt hele tiden!

Vil dette gå over eller?

Eller må jeg bare leve med det?

Anonym poster: b3118407b1829e2f221326ad6aabc9e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trøtt og sliten hele tiden, blødninger som ikke gikk over, kløe i underlivet som resulterte i betennelse i hele underlivet.

Fastlegen min ( ikke hun som satt den inn) sa til meg at hun skjønte ikke hvorfor de fortsatt lagde disse. Hun hadde ikke vært borti noen som hadde greid å ha den tida ut, pga så mange bivirkninger som rammen de fleste tydeligvis.

Jeg angra skikkelig. De koster jo mye og det blir jo et arr av den. Jeg hadde min i overkant av et år, før jeg ikke orket mer.

Skrevet

Arret gjør meg ingenting siden det ikke er så synlig.

Men at er så trøtt at jeg omtrent sovner fra ettåringen da begynner det p bli gale :S

Håpte at det gikk over.

Skrevet

Trøtt og sliten hele tiden, blødninger som ikke gikk over, kløe i underlivet som resulterte i betennelse i hele underlivet.

Fastlegen min ( ikke hun som satt den inn) sa til meg at hun skjønte ikke hvorfor de fortsatt lagde disse. Hun hadde ikke vært borti noen som hadde greid å ha den tida ut, pga så mange bivirkninger som rammen de fleste tydeligvis.

Jeg angra skikkelig. De koster jo mye og det blir jo et arr av den. Jeg hadde min i overkant av et år, før jeg ikke orket mer.

Det er derfor man alltid skal prøve Cerazette først. Tåler man den, tåler man stort sett også p-staven.

Jeg har hatt tre og er på min fjerde. Er det beste prevensjonsmiddelet jeg har prøvd, og jeg har har vært igjennom alt fra p-piller til pessar;-)

TS: Gi det litt mer tid. Skulle det ikke bli bedre, så må du heller ta den ut og prøve noe annet. Prøvde du forresten Cerazette først?

Skrevet

Det er derfor man alltid skal prøve Cerazette først. Tåler man den, tåler man stort sett også p-staven.

Jeg har hatt tre og er på min fjerde. Er det beste prevensjonsmiddelet jeg har prøvd, og jeg har har vært igjennom alt fra p-piller til pessar;-)

TS: Gi det litt mer tid. Skulle det ikke bli bedre, så må du heller ta den ut og prøve noe annet. Prøvde du forresten Cerazette først?

Nei det prøvde jeg ikke.

P piller er ikke noe for meg for jeg er så ufattelig glemsk.

Hadde du bivirkninger som gikk over?

Skrevet

Nei det prøvde jeg ikke.

P piller er ikke noe for meg for jeg er så ufattelig glemsk.

Hadde du bivirkninger som gikk over?

Nei hadde ingen bivirkninger annet enn småspotting, og det kunne jeg ha unngått hvis jeg hadde brukt Ceracette først. Livmorslimhinnen bør nemlig være så tynn som mulig når man setter inn staven. Da unngår man som oftest uregelmessige blødninger og spotting.

Så i forhold til p-pillene er dette himmelrike for meg:-)

Skrevet

Om temaet fant jeg dette:

De fleste bivirkninger opptrer som regel i løpet av de første 3 måneder for så å avta etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...