Gå til innhold

Ull er gull?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann. Nå er det urimelig kaldt i flere deler av vårt vakre land, og vi har tatt fram både inner- og mellomplagg i ull. Mitt spørsmål til andre, og gjerne mer erfarne mødre er:

Hvilket merke ullundertøy anbefaler dere meg å kjøpe?

(Jeg har en jente på 4,5 år og en baby på 7 uker.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker devold, janus og litt pierre robert nå.

Gutten er snart tre.

Veldig fornøyd.

Vi er også veldig fornøyd med Ridder ulla til Janus.

Fine gensere og bukser til lag nr to.

Skrevet

Mente Prinse ulla til janus, selv om ridderulla også er fin :)

Skrevet

Av 6 personer i vårt hus er det bare to som tåler ull, der går det i janus, HH og devold.

Vi andre som har atopisk eksem bruker superundertøy, mange forskjellig merker fra sportsbutikkene. Har også et sett i bambus, det er skikkelig deilig...

Skrevet

Hun eldste har litt atopisk eksem til tider, men har fått tips om silkeull. Har dere hatt hell med det på deres atopikere?

Har prøvd en del "vanlig" Janus oppover på hun eldste, det blei i hvert fall ikke mindre eksem av det nei :/

Skrevet

Vi har diversre merker og jeg er relativt fornøyd med det meste.Janus, Devold og Joha er de beste.

Cubus og Name it er også bra, men noe av Cubus sitt var 50/50 bomull og ull oppdaget jeg nylig(trodde alt de hadde nå var ren ull), og det er ikke alltid så bra. Name it sitt holder seg godt, men er litt tynt.

Pierre Robert er jeg ikke så fornøyd med. Det ble fullt av hull etter en vask.

Skrevet

Hun eldste har litt atopisk eksem til tider, men har fått tips om silkeull. Har dere hatt hell med det på deres atopikere?

Har prøvd en del "vanlig" Janus oppover på hun eldste, det blei i hvert fall ikke mindre eksem av det nei :/

Det er noen atopikere som tåler ull, men for oss som ikke tåler det er det grusomt altså, du er nødt til å la datteren din slippe det.

Jeg selv reagerer på ull, huden blir rødflammet, hoven og klør, det er helt forferdelig å ha på seg. To av ungene her er helt like som meg, har de på en ulltrøye klør de seg til blods, har prøvd et par ganger bare for å sjekke om de kan tåle det bedre enn meg.

Om det er bare 10% ull reagerer jeg, og jeg reagerer på all slags ull.

Bambus fungerer godt, men er veldig dyrt, så da blir det superundertøy. Blir aldri kald i det.

Gjest sussie77
Skrevet

Er veldig fornøyd med Janus og Joha.

Skrevet

Vi er veldig glad i janus.. og nøstebarn (men det er så dyyyrt!)

Skrevet

Har nylig fått sansen for Pierre Robert. Eneste jeg ikke er så begeistret for er strikken i livet som holder buksa oppe. Da må alltid genseren oppi buksa så den ikke skal knipe i magen.

Name it holder seg godt. Reflex nupper og blir fort hull i.

Skrevet

Devold. Min vil ikke ha noe som klør.. så hun har tolags (som haterne her inne sikkert kan fortelle deg at ikke er bra nok)

Skrevet

Mange gode tips. Jeg har kjøpt Voksi GullUll til babyen, og det er superdeilig! Bodyen sitter som et skudd selv om hun har en del å vokse i, og stilongsen kan brukes lenge siden det er oppbrett. Det er ribbet, så det strekker seg og former seg etter behov. Har vasket og brukt det ett par ganger, og det ser foreløblig ut som det holder fasongen veldig fint.

Hun eldste har silkeull som hun elsker, og litt tolags som Doppler skriver om over her. Men fortsetter hun å hente silkeulla i skapet hver gang det har vært på vask må jeg nok kjøpe mer =)

Skrevet

Mine to gutter bruker nesten bare ullundertøy fra sparkjøp. Billig og veldig bra også.

Skrevet

Her vil ungene bare bruke devold og det er jo det som holder lengst også (min erfaring) Nå har jo devold åpnet fabrikk utsalg i vestby på norwegian outlet så nå får vi tak i kjempebillig til hele familien :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...