Gå til innhold

Grrr.. Frekke folk asså... *langt syteinnlegg*

Anbefalte innlegg

Skrevet

For tre år siden var jeg forlover for en venninne, dagen før bryllupet gikk den planlagte brudeskyssen i vasken pga at sjåføren på et meget spesielt kjøretøy brakk armen..

Det ble litt slik hui og hast for å finne ny skyss og jeg har en onkel med en passende flott merchedes, så jeg spurte han fint om jeg kunne låne denne den dagen, mot at han fikk benytte min bil, og at jeg leverte bilen full av bensin igjen, og i tillegg sa jeg til og med at jeg kunne betale leie istede om han heller ville det. Verdien på disse to bilene var vel i min favør pga at min da bare var litt over ett år gammel, mens hans var noe eldre, motormessig ganske like og min var ikke noe mindre flott, men var stasjonsvogn så passet ikke fult så bra til brudebil da det er finest med sedan syns jeg da..

Hadde igrunn forventet at han skulle si ja, både pga spesiell anledning og at han vet jeg er en god sjåfør og som er vant til biler med litt muskler, så ble ganske skuffet da svaret var nei. Har egentlig ikke tenkt noe mer på dette før nå..

I dag ringer min far til min mann og spør om det er greit at han låner ut hengeren vår til denne onkelen min, mannen min tenkte vel ikke noe videre over denne episoden for tre år siden, og vi har også vanskelig for å si nei til min pappa som er så innmari hjelpsom for oss.

Men okai, hengeren utlånt gratis og uten noen form for nøling selv om svaret var annerledes da jeg trengte hans hjelp.

Men så kommer hovedirritasjonsmomentet!!

Etter endt lån av denne hengeren så kommer han hit til oss, nermest forlanger å få låne høytrykksvaskeren vår for å få vaske denne hengeren, nå bor vi i en bygd uten andre vaskemuligheter her, mens han bor i byen, en liten halvtime unna med flust av vaskemuligheter.. Siste vaskemulighet ti minutter unna oss..

Så mannen kledde på seg midt i middagen og gikk ut for å hjelpe til med vaskingen, for vi vil jo ta vare på tingene våre og ikke sette denne hengeren skikkelig møkkete på lager igjen, onkel tente seg en røyk og stilte seg litt i bakgrunnen mens mannen måtte vaske...

Grrrrrr.. Syns faktisk han som takk for lånet kunne vasket denne hengeren vår selv før han satte den tilbake. Han er vel å tegne som ganske velstående og jeg syns derfor han fint kunnet koste på seg 200kr i vask på bensinstasjonen.. Men nei da, vi låner henger kostnadsfritt, får eieren til å vaske gratis før vi bare drar å setter den på plass igjen, uten noe takk eller noe...

Makan!!!! Neste gang kommer jeg til å minne han på hans svar da jeg ba om lov til å låne hos han, før jeg fint spør om han syns det på den bakgrunnen er urimelig av meg å si nei...

Måtte bare skrive ut litt irritasjon!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føl godt med dere selv, at da har dere gjort deres del. Ikke la deg irritere av menesker som ikke er verdt å irritere seg over :)

Skrevet

Ja man merker at noen tenker mer på seg selv ;/

Kjenner meg igjen i at jeg stadig låner og gir bort, men for mange så sitter det langt inne å si takk,

Vi har hjulpet sivgerinna mi minst 3 ganger med flytting pga vi har stor bil, da kjører mannen min inn og ut av bommen med sin bil og ordner og bærer. Søstra sier ikke en gang takk, selv syns jeg en vinflaske hadde vært på sin plass :)

Skrevet

Ja, blir litt forsagt på et vis.. De tar det nærmest for gitt at man skal hjelpe dem, selv om de ga et helt annet svar en gang da jeg sto i beit.. Men men.. Får bare smile det bort. :-)

Hormoner gjør en vel ikke mindre irritabel så... Hehe.. ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...