Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #1 Skrevet 20. januar 2013 Datteren min på snart tre mnd gråter noe voldsomt hver gang hun er trett. Nesten uten unntak skriker hun seg i søvn til alle lurene, og for natta. Er helt sikker på at det ikke er kolikk, men hun klarer ikke finne roen og søvnen selv. Må bysses, trilles, holdes helt tett osv. Når går dette over?? Vet at det helt sikkert er individuelt, men dere som har hatt babyer som har grått veldig når de var trette, når gikk det over, og hvordan er personligheten til disse barna når de er større? Storebror var en veldig rolig og harmonisk baby, sov hele natta fra 2 mnd, og er en rolig og blid unge nå (4år). Anonym poster: 4c88460452aa243b53eda83e2bcaae19
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #2 Skrevet 20. januar 2013 Ja, det er jo sånn noen ganger at barna vil koses med til de sovner. Slik var mitt barn da hun var baby. Hun er det til dels enda. Hun må ha kos for å sovne. Anonym poster: 23bd145870ba8dcb1daa58e714fd3fc1
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #3 Skrevet 20. januar 2013 Tja, om du bare legger ungen i sengen og tror hun skal sovne selv fordi hun er trøtt er det kanskje ikke så rart at hun hyler? Så små barn klarer ikke å roe seg selv - det klarer de faktisk ikke før de er over to så vidt jeg husker. Trygghet er det aller beste du kan gi ditt barn, og det inkluderer å ikke la det ligge å hyle til det sovner selv av utmattelse. Så små barn får forøvrig heller ikke dårlige vaner av å bli bysset eller av å sovne inn til mammaen sin Min på 16 mnd vil fortsatt ikke sovne helt alene - men det rekker at vi er på samme rom som han nå. Anonym poster: f9993d5da8269a0436306ecd1b0aa20f
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #4 Skrevet 20. januar 2013 Når ungen var så liten holdt jeg på mange timer hver kveld, han sov minimalt på dagen og var overtrøtt og utslitt på kvelden. Føler med deg! Anonym poster: 144aaaa5cae3aeb15ae5f3c7a73aa5eb
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #5 Skrevet 20. januar 2013 Som flere skriver, så trenger en del babyer hjelp til å finne roen. Jeg har hjulpet dem med å sove, heller enn å la dem skrike, det syns jeg ikke så små babyer skal gjøre. Andre babyer finner ikke roen fordi de har ubehag ved å ligge på ryggen pga låsninger i nakke eller rygg, de kan få hjelp av en manuellterapeut (evt kiropraktor, men jeg er av en eller annen grunn mer skeptisk til dem). Anonym poster: 93ecbd5285be4e00acf62b8047ae7a6c
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #6 Skrevet 20. januar 2013 Jeg lar henne aldri ligge å skrike alene, legger henne heller ikke ned for å sovne alene. Hun sovner alltid ii armene våre, og blir lagt i senga når hun sover godt. Problemet er altså ikke at hun skriker når hun blir lagt, men med en gang hun blir trett, og bruker laaang tid på å finne roen. Hun er anspent og våkner lett. Om natta sover hun heldigvis godt, men på dagtid våkner hun kjempelett. Det jeg egentlig lurte på er; når gikk dette over for deres barn? Takk for svar:) -hi Anonym poster: 4c88460452aa243b53eda83e2bcaae19
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #7 Skrevet 20. januar 2013 Jeg lar henne aldri ligge å skrike alene, legger henne heller ikke ned for å sovne alene. Hun sovner alltid ii armene våre, og blir lagt i senga når hun sover godt. Problemet er altså ikke at hun skriker når hun blir lagt, men med en gang hun blir trett, og bruker laaang tid på å finne roen. Hun er anspent og våkner lett. Om natta sover hun heldigvis godt, men på dagtid våkner hun kjempelett. Det jeg egentlig lurte på er; når gikk dette over for deres barn? Takk for svar:) -hi Anonym poster: 4c88460452aa243b53eda83e2bcaae19 Ting bedret seg drastisk ved 5 mnd, da var jeg hos manuell terapeut. Ungen sov en halvtime på dagen, dagen etter behandling sov han 2t!! Var skeptisk på forhånd, men for en forskjell altså. Da kunne jeg begynne å leve igjen, fikk igjen energi og ungen hadde det mye bedre. Anonym poster: 144aaaa5cae3aeb15ae5f3c7a73aa5eb
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #8 Skrevet 20. januar 2013 Yngstemann driver med dette nå.. Blir han for trøtt, så begynner han å grine, og slutter ikke før han er sovnet. Her prøver jeg å legge han før han blir så trøtt. Lar det gå 1-1,5 time før jeg legger han, og det hjelper, kan ikke legge han med lengre mellomrom en det.. Da kan jeg legge han ned, og gi han smokken, og han sovner uten å grine.. Bare sutre litt, men finner roen selv til selv, uten å grine.. Om det har gått så langt at han griner seg i søvn, så hjelper det ikke å bære, bysse, trille osv.. Gjør nesten vondt verre. Han ligger heller ikke alene å griner.. Dette er ikke noen ferberkur om noen skulle tro det.. Han er 3mnd, regner med at det går over når han blir eldre, og kan være våken litt mer. eldstemann var helt annerledes, men han hadde en slags protest gråt, han kjeftegråt litt før han sovnet, spesielt om han lå i vogn og ville se. Gikk over rundt 6mnd. Anonym poster: 54f0b0f93b67da5a105a67bc19e09d74
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #9 Skrevet 20. januar 2013 Ja, jeg tenker og at det kanskje går over når hun har litt lengre våkenperioder enn 1-1,5 time. Håper det ihvertfall, hehe. Det er jo frustrerende for alle mann. Har også prøvd å legge henne før hun begynner å grine, men det har alltid endt med at hun begynner å grine etter en liten stund:p Anonym poster: 4c88460452aa243b53eda83e2bcaae19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå