seigdamererbest Skrevet 20. januar 2013 #1 Skrevet 20. januar 2013 Jeg hadde egentlig tenkt å vente med dotreningen til våren kom og ungen ikke har 3 lag med kler på seg, ingen hast siden hun ikke er 2 ennå. Med frökenen har egen mening forstår du, så da er det jo bare til å hente frem potten...I helgen har hun kommet dithen at hun informerer os om at hun må på potte etter at det har kommet i bleien. Fint det, ikke sant? Problemet ligger i at hun går litt for seg selv og tar av bleien för hun drar den etter seg til det rommet jeg befinner meg i for så å informere om at hun må på potten. Går for så vidt greit så lenge det er en tissebleie, men synes det var lite kjekt med en stripe drit fra stuen og inn på soverommet!!! Så kom med noen oppmuntrende historier fra når dere hadde dotrening, pliiiiis ;-)
Gjest Ziva Skrevet 20. januar 2013 #2 Skrevet 20. januar 2013 Hun var "dotrent" rett etter at hun fylte 2. Og må bare få sende all ære til en barnehageassistent. De hadde dotrening i barnehage og vips var hun ferdig trent. Det gikk så fort at vi rakk knapt å få det med oss. De trente etter klistremerkebelønning og med en liten ting etter hvert mål. Så vi endte opp med å fylle opp belønningsesken som takk for hjelpen.
Gjest sug lut Skrevet 20. januar 2013 #3 Skrevet 20. januar 2013 Kan sende symp (og fnising) men ellers lite hjelp, mine lurte jeg på om måtte gå med bleie til konfirmasjonsalderen...
Iiiiik Skrevet 20. januar 2013 #4 Skrevet 20. januar 2013 Jeg fniser jeg også, men skjønner at det slett ikke er morsomt. Sånn egentlig... Mine to gutter nektet å slutte med bleie, de var begge så store at de var overmodne innen de sluttet. Den siste sluttet rett før hun ble tre og hadde ingen "store" uhell. Noen våte, men det er liksom ikke fullt så ekkelt. Up and go er kanskje litt mindre åpne hvis de skal slepes langs gulvet? Ellers brukte vi bleiene bak frem i perioden der de åpnet bleiene for å undersøke seg selv.
seigdamererbest Skrevet 20. januar 2013 Forfatter #5 Skrevet 20. januar 2013 Fnis bare! Jeg kan sikkert le av det senere og ta min hevn i konfirmasjonstalen eller 18 årsdagen :-D Vi har prövd med up and go, men innen hun har klart å få bleien av seg så er den nesten på vrangen. Det får vel bli fotfölging en stud fremover...
LanzaroteJenta Skrevet 21. januar 2013 #6 Skrevet 21. januar 2013 Stadig oppdateringer mottaes med takk, og notater taes. Min er 17mnd, og har begynt å sette seg på potta etter han har bæsja(med bleie og fullt påkledd). Vi kjøpte potte så han skulle bli vant til å se den først og fremst, men vet ikke om han har fulgt med litt ekstra i bhg. Han sier nemlig "caca" (bæsj) når han sitter der.
Iiiiik Skrevet 21. januar 2013 #7 Skrevet 21. januar 2013 Hos oss har ingen skjønt det der med potte. Den eldste brukte den til å putte beina oppi og late som om det var en skøyte, nummer to bare ignorerte den og den tredje brukte den som hatt når hun kledde seg ut. Do og dosete ga følelsen av å gjøre det samme som oss andre og det motiverte her.
seigdamererbest Skrevet 22. januar 2013 Forfatter #8 Skrevet 22. januar 2013 Sånn begynte min også, LanzaroteJenta. Jeg kan fortelle at vi på söndagen lykkes 2,5 ganger. Den halve gangen var når hun sa potte og så tisset, men glemte ta bort buksen först. Og i dag har hun klart av det 1 gang også. Så nå går hun uten bleie hjemme, jeg har dobblet megden med kler som må vaskes (minst) og jeg föler jeg dreper en hjernecelle eller to når jeg beundrer og applauderer alt som kommer i potten/do ;-)
Gjest sug lut Skrevet 22. januar 2013 #9 Skrevet 22. januar 2013 Hos oss har ingen skjønt det der med potte. Den eldste brukte den til å putte beina oppi og late som om det var en skøyte, nummer to bare ignorerte den og den tredje brukte den som hatt når hun kledde seg ut. Do og dosete ga følelsen av å gjøre det samme som oss andre og det motiverte her. Hm, nå minnet du meg på noe - sånn apropos ting som kan brukes til hatt: eldste kom en gang som fireåring eller sånn ruslende ut i stua i pysj og med pessaret mitt på hodet. Han lurte på om det var regnhatten til Tjorvendokka, faktisk.
Iiiiik Skrevet 22. januar 2013 #10 Skrevet 22. januar 2013 Det er klart det var regnhatten til Tjorven! Hun er vel forresten nesten utdødd? Jeg strikket og sydde masse klær til en lyhåret av arten da eldste var liten og han lekte ganske mye med henne. Lurer på hvor hun har blitt av?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå