Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #1 Skrevet 20. januar 2013 Jeg fødte for snart 6 år siden. Jeg fikk da epidural sent i fødslen, så den rakk alderi å virke. Men noen timer etter fødselen ble jeg plutselig lam fra lysken og ned til kneet i høyre ben. Jeg plinget på for hjelp, men fikk vel ikke mye svar på hvorfor det var sånn annet enn at hun sa det var epiduralen og at de kom til å gå over... Det gikk over etter noen timer, men jeg hadde vanvittige smarter i stikk stedet i ryggen. Jeg klaget på det også til jordmor, men det var vist normalt... Smertene fra stikkstedet gav seg aldri, og nå snart 6 år etter er det fortsatt forferdelig vondt. det svir og verker der hver eneste dag!! har vært hos alt mulig av kiropraktor, fysio osv, men ingen finner noe.. men når jeg peker på punktet i ryggen, så sier det at det er det som hører til låret på høyre side... Så det gjør meg ganske sikker på at det må ha noe epiduralen å gjøre.. Noen som ahr peiling på hva som har gått galt? eller noen som har opplevd det samme?? Anonym poster: 102ac9dce61dc0e2f0f7a4c79ff85244
Catlady Skrevet 20. januar 2013 #2 Skrevet 20. januar 2013 Venninnen min har opplevd det samme, og det var pga at de hadde stukket feil, og truffet noen nerver. Ikke så lenge siden som deg siden hun har fått (snart et år) men hun plages mye med det. Har du hørt om det kan være fordi de stakk feil ?
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #3 Skrevet 20. januar 2013 de stakk feil, mange ganger... så de måtte til slutt sette den høyrer opp siden de ikke kom til så langt ned på ryggen som de skulle, jeghadde veldig stor mage og greide ikke bøye med nok ned.... Anonym poster: 102ac9dce61dc0e2f0f7a4c79ff85244
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #4 Skrevet 20. januar 2013 Høres ekstremt merkelig ut at du ble lam i halve beinet uten at jordmor tilkalte anestesilege eller lege for å sjekke. Du høres ut som et troll... Anonym poster: de6ebcfb9e4f9a9be5ef4aa963c6b96b
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #5 Skrevet 20. januar 2013 nei, hun tilkalte ikke noen andre, hun sa bare at jeg måtte si ifra viss det ikke gav seg... og det gav seg jo, men problemet ble i ryggen etterpå.... hvorfor skulle jeg tulla om dette?? Anonym poster: 102ac9dce61dc0e2f0f7a4c79ff85244
Mammatil2+lillespire<3 Skrevet 20. januar 2013 #6 Skrevet 20. januar 2013 Har ei vennine som fikk hodepine etter epidural, og har vært plaget i mange år, dær var årsaken at det hadde kommet litt ryggmargsveske ut i kroppen eller noe slikt... Snakk med legen din om det, håper du finner ut av det...
Gjest Aprikos Syltetøy Skrevet 20. januar 2013 #7 Skrevet 20. januar 2013 Ja selvsagt er det troll når man ikke selv har hørt liknende.... HI: moren til ei venninne av meg endte opp i rullestol pga epidural. Hun brukte maaaange år på å trene seg opp igjen. Uff, dette høres ikke noe morro ut for deg Krysser fingerne og håper at det det blir medre med tiden.. Men 6 år var jo lenge også da..
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #8 Skrevet 20. januar 2013 Takk for svar:) Jeg skulle vært på MR nå i januar, men måtte avlyse da jeg ble gravid igjen... men håper å finne ut av det, for blir nok ikke noe bedre nå når magen vokser igjen... Anonym poster: 102ac9dce61dc0e2f0f7a4c79ff85244
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #9 Skrevet 20. januar 2013 Nå har jeg ikke hatt plagene så lenge, men min lege bomma hele fire ganger og traff mange nerver i beina. Klarte ikke å sette epiduralen. Kan ærlig si at jeg har vondt ennå fire måneder etter siden han herpa ryggen min. Noen ganger er det et punkt i låret som mister følelsen. Fastlegen min snakker jeg ofte med pga dette og blir det ikke bedre løpet av et år så tar vi saken videre. Noe de på sykehuset er klar over. Anonym poster: 7ca0ad846ca39db6483a6cee04609e4b
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #10 Skrevet 20. januar 2013 jeg har også snakket med fastlegen om dette, men vet ikke om hun tror meg når jeg sier det med epiduralen.. kanskje det står i journalen min på sykhuset... skal ringe ned dit og sjekke kanskje... Anonym poster: 102ac9dce61dc0e2f0f7a4c79ff85244
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #11 Skrevet 20. januar 2013 Ta saken videre. Hva mener du sykehuset skal gjøre da? Det er allment kjent at det finnes en del komplikasjoner ved epidural. Dette er en av tingene som kan hende. I ryggen sitter det nerver, Epiduraler skal inn i ryggen. Noen ganger treffer de nerver. De stikker blindt, du vet det? De kan ikke se inn i ryggen din. At han stakk 4 ganger er heller ikke sjokkerende, noen ganger er det vanskelig. Spesielt ettersom deg begynner å bli så utrolig mange fete mennesker i Norge og. Den saken kommer til å bli puttet i en skuff på sykehuset og glemt ganske så raskt. Anonym poster: 435becd07b7701da4ced23fdd0b86a86
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #12 Skrevet 20. januar 2013 Ikke sikkert dette har noe for seg i det hele tatt, men verdt et forsøk... Det kan være at de har vært borti noe som har fått hofteleddsbøyeren din til å stramme seg veldig. Det kan gi smerter i ryggen, lyske og tidvis lår. Se om du finner en akupunktør (det beste er fysioterapeut med akupunkturbehanling eller naprapat som også bruker denne akupunkturmetoden) som utfører IMS-behandling (muskulær triggerpunktbehandling) og spør om de kan sjekke om du har triggerpunkt i hofteleddsbøyeren/ musculus iliopsoas. Blir denne veldig stram kan den ligge og presse på noen nerver også. Det er ikke sikkert det er dette som er tilfelle med deg, men det er verdt å gjøre et forsøk, for hvis det er det så er det faktisk lett å rette på med et fåtall behandlinger. Dessverre så er det ikke alle som driver med IMS/triggerpunktbehandling som gjør dette akkurat i denne muskelen, men de finnes! Hvor i landet bor du? Anonym poster: 034f076329ca22bde573dae68d8c65ed
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #13 Skrevet 20. januar 2013 Ikke sikkert dette har noe for seg i det hele tatt, men verdt et forsøk... Det kan være at de har vært borti noe som har fått hofteleddsbøyeren din til å stramme seg veldig. Det kan gi smerter i ryggen, lyske og tidvis lår. Se om du finner en akupunktør (det beste er fysioterapeut med akupunkturbehanling eller naprapat som også bruker denne akupunkturmetoden) som utfører IMS-behandling (muskulær triggerpunktbehandling) og spør om de kan sjekke om du har triggerpunkt i hofteleddsbøyeren/ musculus iliopsoas. Blir denne veldig stram kan den ligge og presse på noen nerver også. Det er ikke sikkert det er dette som er tilfelle med deg, men det er verdt å gjøre et forsøk, for hvis det er det så er det faktisk lett å rette på med et fåtall behandlinger. Dessverre så er det ikke alle som driver med IMS/triggerpunktbehandling som gjør dette akkurat i denne muskelen, men de finnes! Hvor i landet bor du? Anonym poster: 034f076329ca22bde573dae68d8c65ed Jeg bor i telemark, har gått til naprapat i noen mnd, han satt nåler i ryggen min, men det ble bare ekstremt mye verre noen dager, men ingen bedring. Jeg har vondt i et punkt så stort som en liten ert, og det sitter helt inn til ryggraden, litt på høyreside, nesten inni beinet på en måte.. punktet er veldig vanskelig å treffe nøyaktig,men om jeg er heldig å treffe det, så iler det frem i brystet, og ned i lysken. Ingen fagpersoner har ennå truffet akkurat i punktet jeg har vondt.. HI Anonym poster: 102ac9dce61dc0e2f0f7a4c79ff85244
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #14 Skrevet 20. januar 2013 Ikke sikkert dette har noe for seg i det hele tatt, men verdt et forsøk... Det kan være at de har vært borti noe som har fått hofteleddsbøyeren din til å stramme seg veldig. Det kan gi smerter i ryggen, lyske og tidvis lår. Se om du finner en akupunktør (det beste er fysioterapeut med akupunkturbehanling eller naprapat som også bruker denne akupunkturmetoden) som utfører IMS-behandling (muskulær triggerpunktbehandling) og spør om de kan sjekke om du har triggerpunkt i hofteleddsbøyeren/ musculus iliopsoas. Blir denne veldig stram kan den ligge og presse på noen nerver også. Det er ikke sikkert det er dette som er tilfelle med deg, men det er verdt å gjøre et forsøk, for hvis det er det så er det faktisk lett å rette på med et fåtall behandlinger. Dessverre så er det ikke alle som driver med IMS/triggerpunktbehandling som gjør dette akkurat i denne muskelen, men de finnes! Hvor i landet bor du? Anonym poster: 034f076329ca22bde573dae68d8c65ed Jeg bor i telemark, har gått til naprapat i noen mnd, han satt nåler i ryggen min, men det ble bare ekstremt mye verre noen dager, men ingen bedring. Jeg har vondt i et punkt så stort som en liten ert, og det sitter helt inn til ryggraden, litt på høyreside, nesten inni beinet på en måte.. punktet er veldig vanskelig å treffe nøyaktig,men om jeg er heldig å treffe det, så iler det frem i brystet, og ned i lysken. Ingen fagpersoner har ennå truffet akkurat i punktet jeg har vondt.. HI Anonym poster: 102ac9dce61dc0e2f0f7a4c79ff85244 Du kan jo høre om han kan ta triggerpunktbehandling av hofteleddsbøyeren, det er verdt et forsøk. Den fester seg ganske høyt i ryggen. Ellers er det bra du skal få tatt MR, så finner du ut om det er noe som er synlig i hvert fall. Anonym poster: 034f076329ca22bde573dae68d8c65ed
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #15 Skrevet 20. januar 2013 Ikke sikkert dette har noe for seg i det hele tatt, men verdt et forsøk... Det kan være at de har vært borti noe som har fått hofteleddsbøyeren din til å stramme seg veldig. Det kan gi smerter i ryggen, lyske og tidvis lår. Se om du finner en akupunktør (det beste er fysioterapeut med akupunkturbehanling eller naprapat som også bruker denne akupunkturmetoden) som utfører IMS-behandling (muskulær triggerpunktbehandling) og spør om de kan sjekke om du har triggerpunkt i hofteleddsbøyeren/ musculus iliopsoas. Blir denne veldig stram kan den ligge og presse på noen nerver også. Det er ikke sikkert det er dette som er tilfelle med deg, men det er verdt å gjøre et forsøk, for hvis det er det så er det faktisk lett å rette på med et fåtall behandlinger. Dessverre så er det ikke alle som driver med IMS/triggerpunktbehandling som gjør dette akkurat i denne muskelen, men de finnes! Hvor i landet bor du? Anonym poster: 034f076329ca22bde573dae68d8c65ed Jeg bor i telemark, har gått til naprapat i noen mnd, han satt nåler i ryggen min, men det ble bare ekstremt mye verre noen dager, men ingen bedring. Jeg har vondt i et punkt så stort som en liten ert, og det sitter helt inn til ryggraden, litt på høyreside, nesten inni beinet på en måte.. punktet er veldig vanskelig å treffe nøyaktig,men om jeg er heldig å treffe det, så iler det frem i brystet, og ned i lysken. Ingen fagpersoner har ennå truffet akkurat i punktet jeg har vondt.. HI Anonym poster: 102ac9dce61dc0e2f0f7a4c79ff85244 Du kan jo høre om han kan ta triggerpunktbehandling av hofteleddsbøyeren, det er verdt et forsøk. Den fester seg ganske høyt i ryggen. Ellers er det bra du skal få tatt MR, så finner du ut om det er noe som er synlig i hvert fall. Anonym poster: 034f076329ca22bde573dae68d8c65ed ja kanskje jeg skal høre om det, som du sier verd et forsøk.. punktet sitter rett under bh stroppen, så er jo ganske høyt i ryggen.. HI Anonym poster: 102ac9dce61dc0e2f0f7a4c79ff85244
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå