Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 20. januar 2013 #1 Skrevet 20. januar 2013 Det er den eneste grunnen jeg kan finne til at vi til tross for at edelgranen knapt slapp en barnål gjennom hele julen enda finner små, grønne, stikkende småjævler som lurer seg gjennom tjukke ullsokker og får en ellers sindig (?) frue til å hoppe høyt (bare DET er en bragd i seg selv) og sette i et urbrøl som vekker lille gullungen som endelig har sovnet! (Puh, det ble en lang setning - trekke pusten dypt) Så konklusjonen er at den hyggelige bonden med Felleskjøpets dress og julenisselue kjekt på snei har solgt oss et forhekset tre som hadde som misjon å legge fra seg stikkende småjævler på ukurante plasser i hele huset! Jeg syns han smilte litt ekstra lurt da han hjalp meg å trøkke busken inn i bilen....
Gjest sug lut Skrevet 20. januar 2013 #2 Skrevet 20. januar 2013 Job fikk sine prøvelser, du får dine. Mulig du bør være oppmerksom på byllepestfare. Det var ikke Felleskjøp-mannen, serru, det var Gud.
mamman til to gutter Skrevet 20. januar 2013 #3 Skrevet 20. januar 2013 Det er jo bare januar, så det er jo bare å forvente at det fortsatt ligger litt barnåler her og der. Derimot lurer jeg på hvor barnålene kommer fra når de, etter x antall runder med støvsugeren, plutselig ligger midt på gulvet og det er sommer ute. Man kunne jo tro at det er fordi barna har dratt med seg barnåler inn, men det er dårlig med edelgrantrær rundt her vi bor...
ms.Pond Skrevet 20. januar 2013 #4 Skrevet 20. januar 2013 Det er dette som gjør at jeg er fristet til å gå over hele treet med hårspray ved innkjøp, i et febrilsk håp om at det kanskej skal holde nålene på plass. Eller kanskje dra en stripe superlim over hver grein? Ellers er det vel kanskje bare å ta hintet etterhvert, om at trær ikke har noe innendørs å gjøre. I alle fall ikke trær som har små, stikkende nåler som gjemmer seg i kriker og kroker, for så å angripe når man er på sitt mest sårbare; i tynne sokker eller barbeint. For min del synes jeg vi kunne skiftet ut det offisielle juletreet med noe annet, mer tossevennlig, men hva det skulle vært sitter jeg fortsatt i tenkeboksen med.
Gjest sug lut Skrevet 20. januar 2013 #5 Skrevet 20. januar 2013 Det er jo veldig mye - men særskilt en ting - man går så himla glipp av om man har plasttre, nemlig den syke gleden ved å kaste det ut fra balkongen. Da jeg bodde i høøøøy blokk var det ekstra spennende, siden det fikk nok flytid til at en evt kjapp nabo ut av døren nede kunne risikere å få det i hodet. Det er faktisk mentalt frigjørende og rensende å kaste juletre fra stor høyde.
Iiiiik Skrevet 20. januar 2013 #6 Skrevet 20. januar 2013 Ha ha, den gleden kjenner jeg igjen sug lut. Før vi flyttet til villaveien vår bodde vi i terrasseblokk og hadde stua i 9. etg. Der var opplegget at man kastet juletreet ut av vinduet på kjøkkensiden. Tror de som vasket gangene ville hatet det hvis alle skulle dra treet sitt gjennom de lange gangene. Med teppe for sikkerhets skyld. Mannen trodde jeg tullet da jeg sa at det var gitt beskjed om at trær skulle ut vinduet. Vi ville jo drept noen hvis de fikk det i hodet. Fint svev da Jeg blir fortsatt himmelfallen over hvor barnålene kan dukke opp, men vet jo at jeg ikke er noen superstøvsuger. Ikke mannen heller. Er kanskje verre at hun polske vi betaler til ikke heller er det, men får konstatere at det å få med seg alt er veeeldig vanskelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå