Gå til innhold

Bambi på glattisen, fall på magen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarte å skli på isen og falt rett på magen, rakk ikke ta for meg med hendene. Ingen blødning, ingen smerter, bare litt øm utenpå magen.

Hvis jeg kjenner liv snart er det vel ikke boe å bry seg om? Halvtime siden, ikke kjent liv enda (men kjenner mest på kvelden).

Er 33 uker på vei, magen er stor, og det var det første som traff bakken.

Anonym poster: 8ac099781a619727b6c034827bccaa71

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring og hør med jordmor du.. Sånn i tilfelle.

Ved harde fall er det ikke babyen det er umiddelbar fare med, men det er vel morkaken som kan løsne har jeg lest flere steder.

Skrevet

Synes du skal ringe føden, jeg. Det skal ganske mye til å skade fosteret, for det er godt beskyttet, men om du bekymrer deg er det bedre å ta en telefon for mye enn en for lite.

Anonym poster: c3cc7a1984e98ebfcc3d2d7cfc1ee814

Skrevet

Jeg har fått beskjed om at en skal kontakte føden uansett når en faller..

Skrevet

Bedre å få en sjekk og vite at alt er i orden... Kan fort være skummelt md fall på magen ..

Skrevet

Ring føden for å få UL-sjekk. Greit å vite om morkaka er i orden (og foster selvfølgelig). Og kjøp deg brodder på en sportsbutikk!!!

Anonym poster: ef5e87407f94131b28fe26d110735b3d

Skrevet

Får man ikke store smerter ved morkakeløsning da? Jeg spiste akkurat, og babyen ble utrolig livlig i magen :) er bare så typisk at sånt skjer i helgene, kan ikke bare ringe jordmor eller lege. Blir jo enten legevakt eller direkte kontakt med føden.

Gjest Aprikos Syltetøy
Skrevet

Bedre å ringe føden en gang for mye enn en gang for lite.....

Skrevet

En del av min morkake løsnet i første svangerskap. Hadde ikke andre smerter enn kraftige kynnere, og så blødde det mye selvfølgelig. Men det var ikke veldig smertefullt, kun ubehagelig (fram til fliken løsnet og jeg begynte å blø, ingen smerter etter det)

Skrevet

Ved fall eller harde slag mot magen sies det at man bør kontakte føden.

Skrevet

Skader vel ikke å ta en kjapp tlf til føden? Jeg hadde ikke nølt ett sekund.

Skrevet

For guds skyld, ring føden!!! Hos meg løsnet morkaken, og jeg mistet i uke 23 :(

Bedre å ringe en gang for mye, enn en gang for lite. Jeg trodde også alt gikk fint, men etter noen dager var ikke alt fint læll!

Anonym poster: ec6537f13f231b032ec00f00c63ebc0a

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Holder med de andre, ring føden og forklar situasjonen og la de ta avgjørelsen for deg.

Lykke til.

Skrevet

Siden du er så langt på vei skal du ringe føden og ikke legevakta. De kan svare.

Anonym poster: a65ee897836c7c292f10e4f4e3c8e9ad

Skrevet

Ring føden før en sjekk. Fall skal alltid sjekkes.

Anonym poster: 8096bc0224c2adf1342b082b5c5fe4ea

Skrevet

Når det gjelder ting som det her, er det alltid føden som er det riktige, hvertfall ikke legevakt eller fastlege. Jordmor er sikkert også ok, men hun bør uansett anbefale den gravide å ringe føden.

Ta kontakt med føden å få undersøkt mange med UL så du kan være sikker på at det ikke er noe galt.

Anonym poster: 0ef4b15ec4dc71e6e6d908c8eb872edf

Skrevet

Ville definitivt ringt legen og sagt hva som skjedde, så kan de avgjøre om du skal ha en sjekk eller ikke.

Anonym poster: cece0395e989d55c811641ea8aea2118

Skrevet

Ring føden, så får du noen råd fra de som kan det ;)

Anonym poster: d26213537f50b987ab32fd7c2f96978d

Skrevet

Jeg ringte føden. Fikk beskjed om at siden jeg verken hadde blødning eller smerter, og siden baby sparker, så trengte jeg ikke sjekkes. Men om sparkingen avtar skulle jeg ringe så fort som mulig. Leser jo på nettet at morkaka kan løsne uten at man nødvendigvis blør fordi man blør i livmora (kommer ikke ut). Og at det kan ta et par dager før baby dør. Så jeg ringer på nytt om jeg ikke kjenner godt med liv. Regner jo med de vet hva de snakker om.

Skrevet

Svigerinnen min datt på samme måte som deg i uke 25, hun ringte legevakten og fikk beskjed om å komme inn til undersøkelse med en gang, selv om hun ikke hadde smerter eller blødde.

Jeg var med henne og da tok de ul for å sjekke at alt var i orden med både barn og morkake. (Vi har ul på legevakten her)

Dette var på nyttårsaften så det var enten føden eller legevakt for henne også, hun seilte rett forbi køen på venterommet så jeg følte at de tok det ganske alvorlig med et fall direkte på magen.

Anonym poster: 4c1ffee3c8e40f28c5cbd03f04f76a1f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...