Gå til innhold

Fryses ut på jobben

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber på en plass med ekstremt dårlig arbeidsmiljø. Spesielt sliter de med å holde på ledere. Har jobbet der i snart to år som mellomleder, og funnet ut hva det handler om. Det er to uformelle ledere der med mye makt. Hun ene går over lik, lyver og manipulerer for å få viljen sin. Dette har gått ut over meg og min avd. flere ganger. Jeg blir motarbeidet og hun går stadig bak ryggen min sammen med sjefen (som er venninna hennes). Nr 2 har arbeidet der en årrekke. Hun utøver hersketeknikker for å psyke meg ned. Uansett hva som skjer på jobb, så klarer hun å gi meg skylda. Fra dag 1 har hun hakket på meg for småting og bagateller. Dersom jeg glemmer noe, passer hun på å latterliggjøre meg og fortelle det til de andre. Jeg har nå kjempet imot hele veien og det ble bedre. Helt til de fant ut at jeg er gravid. Nå går de all in for å presse meg tidlig ut i sykemelding. De har til og med sagt til fastvikaren at jeg kommer til å forsvinne ganske snart! Hva skal jeg gjøre? Må tenke på babyen nå og den har det ikke bra når jeg blir utsatt for sånt press. Kommer ikke tilbake dit etter permisjonen. Men er bare 9 uker på vei og hver dag er en kamp nå. Blir så lei meg og oppgitt.

Anonym poster: 3207edb01a7198b32365efc5b37e1925

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager den rotete oppstillinga, skriver på iphone og prøvde å lage avsnitt :P

Skrevet

Ta kontakt med tillitsvalgt og få til et møte med både kollegene dine og sjefen. Mobbing er helt sikkert ikke ønskelig.

Anonym poster: 1d75d18c18f97bdcf77a207c10b051d3

Skrevet

Jeg er tillitsvalgt. Forrige sjef ble sykemeldt et år og sluttet av samme grunn. Noe er fundamentalt galt. Føles ikke som om jeg kan ta den kampen i gravid tilstand. HI

Skrevet

Gå på jobb så lenge du er frisk og søk nye jobber samtidig. Det er ikke umulig å få ny jobb selv om de er gravid.

Anonym poster: ebd00c90daa91a8a85b32d82c1b9f751

Skrevet

Hvis du er tillitsvalgt er det din oppgave å ta fatt i dette. Snakk med fagforeningen om hvordan du bør gå frem. Det at du er gravid burde ikke være noen unskyldning for å jobbe med dette. Det er vansklig for alle.

Anonym poster: ebd00c90daa91a8a85b32d82c1b9f751

Skrevet

Jeg er tillitsvalgt. Forrige sjef ble sykemeldt et år og sluttet av samme grunn. Noe er fundamentalt galt. Føles ikke som om jeg kan ta den kampen i gravid tilstand. HI

Vel, om du ikke vil gjøre noe ved det bør du ikke være tillitsvalgt. Sorry, men det er en jobb du har påtatt deg og du virker en anelse tafatt om dette er svaret ditt.

snakk med sjefene til de det gjelder, snakk med fagforeningen og de ansatte og prøv å få til noe team building. Det mobbes bare i det omfang det blir tillatt.

Anonym poster: 1d75d18c18f97bdcf77a207c10b051d3

Skrevet

Hehe beklager hvis jeg virker tafatt. Har ikke vært det i det hele tatt. Har hatt arbeidshelsetjenesten, nav og forbundet involvert. Har snakket åpent og ærlig ut om hvordan det føles. Og objektivt ikke minst. Det resulterte i at alle var tause da instansene var tilstede, mens jeg ble angrepet når de dro. Hvis jeg virker tafatt nå er det fordi at jeg nå gir faen. Den arbeidsplassen er ikke verdt å svette blod for, spesielt ikke når jeg nå er svakere psykisk pga babyen. Skal holde ut til bekkenet krangler (slik det gjorde sist), så ser jeg på dette som min billett vekk derfra. Uten at de skjønner at jeg ga opp. Men believe me, skal legge kortene på bordet før jeg drar. HI

Skrevet

Høres ikke ut til at noe vil påvirke disse vrange menneskene. Sikkert lurere å fortelle hva du har opplevd til noen lavere ansatte når du tar permisjon, eller sende et brev med klage til en annen instans (hvis det er mulig).

Jeg ville dessuten prøvd å få sykemelding så tidlig som mulig, overdriv gjerne dine plager for legen.

Anonym poster: da362166ebac899f7c1c866780bd59c7

Skrevet

Går det ann å få dine undersåtter med på å syke dem ned? Mange som pirker på dem kan få dem til å ville slutte.. Pluss at du får litt hevn ;)

Anonym poster: ce86a053eab00917f5c8a774f2db7916

Skrevet

Oi, dette må da være en privat bedrift?

Gud, jeg er glad jeg jobber i kommunen.

På tide å finne seg en ny jobb.

Anonym poster: 7f11b04b8fd293237ef53221ebc41aba

Skrevet

Elendigt miljø der jeg også er - i mars skifter jeg jobb, tenker det kan bare bli bedre enn der jeg er nå hvertfall!:-)

Anonym poster: a58b3e8940fa92afb50a06583bc2f50f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...