Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #1 Skrevet 20. januar 2013 Jeg er med i en barselgruppe med 6 mødre i alderen 25-40 år og vi har virkelig funnet tonen. Barna våre er ca 4 mnd og vi har alt hatt flere kafètreff og trilleturer i tillegg til de treffene som er på helsestasjonen. Så er saken at 5 av oss har deltatt på minst to treff hver, det er jo ikke alltid det passer for alle, men det er en dame som det aldri passer for. Hun er kjempeblid og positiv når vi er på helsestasjonen og om jeg treffer henne tilfeldig, men har altså ikke deltatt på noe annet. Vi er en godt blandet gruppe med både førstegangs og flerbarnsmammaer og det er absolutt ikke bare solskinnshistorier vi deler. Vi snakker om både våkenetter, problemer etter fødsel og babyer som ikke finner roen. Så er spørsmålet om vi bare skal la henne i fred, vi vil jo virkelig ikke presse og mase på henne. Men jeg kjenner henne litt og vet at hun har vært gjennom en grusom tid for ikke så mange år siden og siden hun er en litt sart type er jeg redd for at hun kanskje isolerer seg og at hun hadde hatt godt av litt forsiktig press. Hun har veldig liten familie rundt seg. Så da er spørsmålet om jeg skal ringe henne neste gang vi skal møtes for å høre om hun skal eller om jeg bare skal la henne være? Vi bor sånn til at det ikke vil være naturlig å ta følge til de div aktivitetene, ellers hadde jo det være en god unnskyldning til å spør om hun skal. Anonym poster: cda922797172ed3aa47e49111bb4786f
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #2 Skrevet 20. januar 2013 Jeg synes du skal ringe eller melde henne hver gang dere møtes jeg, så har hun valget om hun vil komme eller ikke, men vil alltid føle seg ønsket og inkludert, det kan aldri bli feil tror jeg. Det er jo forskjell på hvor sosiale folk er, noen har mindre behov enn andre for å komme seg ut blant folk. Det er helt greit, men det er vel alltid godt å vite at man er velkommen når man har lyst? Anonym poster: 5cc9a2361e4a21b6dcf39271775a0e4b
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #3 Skrevet 20. januar 2013 Jeg glemte å si at vi har en FBgruppe hvor vi avtaler alle treff, så det er ingen som blir glemt eller trenger å føle seg utenfor. hi Anonym poster: cda922797172ed3aa47e49111bb4786f
Gjest SHOC Skrevet 20. januar 2013 #4 Skrevet 20. januar 2013 Ring og spør om hun skal, si at du har savnet henne på de andre treffene. Kanskje hun er litt nevøs for å trenge seg på og trenger et lite puff for å bli med. Har hun ikke lyst eller tid, har du ihvertfall prøvd.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #5 Skrevet 20. januar 2013 Hadde sendt en melding jeg. Eventuelt kan dere lage en gruppe på FB. Om hun ikke vil, så er det jo kjedelig om hun føler dere presser. Anonym poster: c35e89ec86dfe7f01ceacac5e8c9c261
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #6 Skrevet 20. januar 2013 Kan være at hun sliter litt med depresjon etter fødsel. Om hun har hatt en tung tid en stund før fødsel, kan det gjerne komme opp igjen i ettertid. Om det ikke "passer" for henne neste barselstreff heller, så kan du jo spørre om dere to skal møtes en gang da. Anonym poster: 9f0b193914fec883edc628dcbec687d3
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #7 Skrevet 20. januar 2013 Ofte hadde jeg ikke energi til å være med på barseltreff. Snuppa sov lite på natta og mistrivdes i vogn og bilsete så det var mest stress med disse barseltreffene. Men om hun kanskje ikke er så glad i å dra ut på treff så kan det godt tenkes at hun setter pris på en sms i ny og ne? Bare et "hei hvordan går det med dere? Her går det sånn og sånn". Anonym poster: e1158e3a47f55cfc24876df75c84371c
Elsker livet Skrevet 20. januar 2013 #8 Skrevet 20. januar 2013 Kanskje hun rett og slett ikke har anledning, eller lyst. At hun ser det er treff på facebook og gir tilbakemelding om at det ikke passer syns jeg burde være nok til å at hun fikk være i fred. Men du kan jo evt. snakke med henne om hun føler seg utenfor eller om det faktisk er slik at hun ikke prioriterer barselgruppe utenfor helsestasjonen. Jeg har en gjeng jeg har småbarnstreff med, men har ingen behov for å være med i flere grupper. Når jeg skal på småbarnstreff blir det en del organsiering for å få det til. Det går utover både dagen før og dagen etter for å hente seg inn igjen. Jeg har større barn hjemme flere dager i uka og en som ikke er på skolen til langt på ettermiddag. Kan ikke styre dagene helt etter egne lyster.
itb Skrevet 20. januar 2013 #9 Skrevet 20. januar 2013 Jeg ville også ha ringt og hørt. Er alltid koselig å bli husket på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå