Gå til innhold

3-4 år mellom barna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi venter gutt nummer 2 om ikke så alt for lenge. Det blir da 3,5 år mellom våre. Flere som har 3-4 år mellom sine barn,og vil dele positive/negative sider ved dette? Var det mye sjalusi fra eldstemann? Hjalp hun/han mye til med lillebror/søster?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi venter gutt nummer 2 om ikke så alt for lenge. Det blir da 3,5 år mellom våre. Flere som har 3-4 år mellom sine barn,og vil dele positive/negative sider ved dette? Var det mye sjalusi fra eldstemann? Hjalp hun/han mye til med lillebror/søster?

Det er rett over tre år mellom våre. Største jente og minste gutt. Hun var ikke sjalu i det hele tatt, og hjalp masse til. Det gikk kjempefint til minstemann ble større, nå er det han som er sjalu om storesøster får kos etc. De krangler mye, men er også gode venner. Ikke perlevenner da..

Syns likevel at aldersforskjellen er fin. De leker fint sammen når de først gjør det, og det var veldig greit at største var ferdig med bleier etc. når minste kom, og klarte litt selv.

Anonym poster: 40bf1b6dd960212585658f8370cacbe9

Skrevet

Vår første fylte 3 uken etter vi fikk nr 2. Det har gått strålende! Vi kom hjem fra sykehuset en torsdag,og når hun ble stelt den dagen, så hun rart på meg når jeg skulle ta på bleien. "jeg kan jo ikke bruke bleie! Jeg er jo storesøster!!" dermed var det slutt på bleier og. Har vel ikke vært så veldig sjalu, men er litt vill med den lille kanskje. Men minste jenta er veldig glad i storesøster! Og omvendt. Eldste syns det er skikkelig kult når lillesøster ler og koser seg sammen med hun! Har iallefall gått veldig bra her! Så lykke til! Er vel bare å holde et ekstra godt øye til når de to er "alene" kan bli litt ivrig de eldste :)

Anonym poster: 80eae759f735f178fe4948d0dbd4e2e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...