Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #1 Skrevet 20. januar 2013 Til nå har jenta vår hatt alle lekene sine i stua. Hun er akkurat blitt 2 år, så syns det er greit at hun har lekene sine i stua nå så vi kan holde et øye med henne, dessuten er rommet hennes for lite til å leke på igrunn. Til våren flytter vi, da får hun nytt rom med plass til lekene sine på. Spørsmålet er jo nå om hun skal ha lekene sine på rommet eller fortsatt i stua. Rommet er i etasjen over stua. Hvordan gjør dere det? Anonym poster: 0494eeee20be2b63e52fa52bf2a01d38
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #2 Skrevet 20. januar 2013 Barna får ha tingene sine der de ønsker å være, og jo lenger de ønsker å være i stua med oss jo bedre er det Har fire barn i alderen 3 til 11 år og ser at jo eldre de blir jo mindre tid gidder de tilbringe i stuen med mamma, så jeg er bare glad for å ha de i nærheten jeg. Men hovedvekten av lekene er på lekerommet altså, de henter de og leker i stua også rydder vi de tilbake når de er ferdige med dem. Noen ting er i stua hele tiden, lekekjøkkenet til Ikea står i en krok, og ved siden av det står en ganske stor hvit kommode som er barnas. I den kommoden er det alt fra perler til dukker, alle tre skuffene er fylt med leker. De har også tegnesaker og puslespill i den nederste hyllen i bokhyllen. Alt sammen er de minste barna sitt. De to eldste på 9 og 11 år har ingenting i stuen lenger, de er mye på rommet sitt eller i kjellerstuen. Anonym poster: 884236a91674f6c27e6189ea8e60e32e
♥Madam Mim♥ Skrevet 20. januar 2013 #3 Skrevet 20. januar 2013 Vi flyttet alle lekene unatt noen få inn på rommet hennes for en måned siden. Hun er snart 3. Rommet hennes er i etasjen over stua her også. Hun elsker rommet sitt og kan sitte der å leke i en times tid alene om gangen. Vi har grind både oppe og nede i trappen, men frykter ikke at hun skal gå ned alene. Hun hadde et uhell og falt ned for noen måneder siden så vi må bære henne ned, hun tør ikke gå stakkars. Sier bare til henne at hun må rope når hun vil ned. vi sjekker jo med jevne mellomrom til henne uansett da, kan jo ikke være alene så lenge uten tilsyn :-)
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #4 Skrevet 20. januar 2013 Ungene har lekene på rommene sine eller i kjellerstua, der er de fleste lekene. Men vi har ett stort lekehus som står i stua, det er noe alle leker med og det er bare å lukke så vips er det ryddig. For med fire unger som liker veldig forskjellige ting ble det for mye til at de kan ha lekene sine i stua. De henter leker og leker i stua, men de ryddes tilbake på rommet når de er ferdige. Perler har vi i ett skap i stua, tegnesaker har vi vel nesten i alle rom i huset, magnetix står i gangen i noen tøffe bokser osv. Så det er litt forskjllig rundt omkring men lekene til ungene er på rommet eller i kjellerstua. Anonym poster: 1d28eeea3c50fe73692776f611b85479
Gjest Yzma Skrevet 20. januar 2013 #5 Skrevet 20. januar 2013 Begge steder. De leker helst på rommet, men gjerne i stua også.
Skautrollet Skrevet 20. januar 2013 #6 Skrevet 20. januar 2013 leker i stua og soverommet, og litt her og der, minstemann bygger seg opp et lite lager med småbiler på kjøkkenet for øyeblikket
Popelko Skrevet 20. januar 2013 #7 Skrevet 20. januar 2013 I hovedsak har de lekene på rommet, men vi har en stor puff med leker i stua. Samler alt der før leggetid. De leker ganske ofte på stua
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #8 Skrevet 20. januar 2013 Litt begge deler. Prøver å ha mest mulig på soverommet, men ikke alt det er plass til. Også står det en lekekasse på stua med div leker som byttes ut litt med jevne mellomrom, og en lekekrok til å leke i. Men hadde ikke hatt plass til å ha ALLE lekene i stua, det begynner å bli ganske mye nå... Dessuten koser hun seg med å leke aleine på rommet innimellom. Anonym poster: ee768af5668039299a91ae65bf17f074
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #9 Skrevet 20. januar 2013 Her er stua full av leker foreløpig, snuppa er 21 mnd gammel og rommet hennes er i andre etasje. Hun er både for liten, ukritisk og altfor usosial til å ville leke alene på rommet sitt og vi er glade for å kunne være samlet så mye som mulig. Snart blir hun storesøster og da blir nok stua enda fullere Akkurat nå er det en leketunnel foran tv'n, en diger togbane midt på stuegulvet og lekekjøkken, løpesykkel og to store lekebokser inntil en vegg som er "hennes". I tillegg til at hun har en lekekrok under trappa Jeg er egentlig en veldig ryddig og systematisk person som faktisk hater rot, men jeg må bare tvinge meg selv til å se på leker som noe som må få lov til å ligge framme. Rydder opp alt hver kveld. Snuppa blir fort inaktiv med tv eller bare flyr i beina på oss om hun ikke har tilgang på lekene sine så vi har alt i nærheten. Leker av og til oppe på rommet henens også men da får jo ikke vi voksne gjort så mye fornuftig.. Anonym poster: 53b8555811e5883f17edf6f429b2c2f6
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #10 Skrevet 20. januar 2013 *altfor SOSIAL mente jeg å skrive.. AB # 9 Anonym poster: 53b8555811e5883f17edf6f429b2c2f6
❤lille stjerne❤ Skrevet 20. januar 2013 #11 Skrevet 20. januar 2013 her er det leker både på rommet og i stua. Vi har bare et barn og hun er nå 5 år og har såvidt begynt å like å leke litt alene på rommet/leke på rommet med besøk. men ellers trives hun best med å leke i nærheten av der vi er og det synes jeg er kjempekoselig. Det er tross alt bare noen få år hun er liten og trives best rundt oss og vi nyter den tiden.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #12 Skrevet 20. januar 2013 Leker skal være på lekerommet eller soverommet. Stuen er for voksne, så barna her må leke enten på rommene sine eller på lekerommet. Jeg hater rot, og leker = rot. Anonym poster: 23fbf03f1c4805a1d0f743a0e82d1155
Elsker livet Skrevet 20. januar 2013 #13 Skrevet 20. januar 2013 Vi har et hjørne med leker til minste i tillegg til barnebøker i stua, er plasser slik at det er skjermet for resten av stua. Der står det også en liten skrivepult med pc. Hvert barn har i tillegg leker på rommene sine. Så har vi leker og tv i loftstua, er praktisk om morgenen når alle skal stelles etter tur. I kjellerstua har vi litt større leker, filmer og spillkonsoll for de større barna som ikke trenger tilsyn så ofte. Der får de også være mer privat når de har venner på besøk. Skrivesaker og annet klipp/lim utstyr, playdo, perler o.l. har vi i et kjøkkenskap. Er der det er best å drive med formingsaktiviteter.
Elsker livet Skrevet 20. januar 2013 #14 Skrevet 20. januar 2013 All lego er også i kjellerstua. Det er store mengder av det, og vil man ha massasje under føttene kan man bare ta noen sted der inne.
soleia Skrevet 20. januar 2013 #15 Skrevet 20. januar 2013 3,5 åringen har litt leikar på rommet, og litt i stova. Han kan sitte ei stund åleine på rommet i 2. etg og leike, for å vere i fred frå veslebroren. 2 åringen har og litt leikar på rommet sitt, men leikar mest i stova. Eg synes det er kjekt at ungane kan vere i lag med oss nede og leike Har kjøpt ei stor korgkiste på Europris som me kan ha ein del leikar i.
det er berre mordi Skrevet 20. januar 2013 #16 Skrevet 20. januar 2013 Nokre er på soverommet, men dei fleste er på gjesterommet, sidan det ligg i same etasjen som stova. Leikene kjem med andre ord ut i stova når ho skal leike med dei, for det er visst uaktuelt å leike åleine:)
Honningmelon Skrevet 20. januar 2013 #17 Skrevet 20. januar 2013 Minste har en god del leker på stua, men de to eldste har alle lekene på rommet. Vi har ikke plass til at tre unger har leker på stua.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #18 Skrevet 20. januar 2013 Leker skal være på lekerommet eller soverommet. Stuen er for voksne, så barna her må leke enten på rommene sine eller på lekerommet. Jeg hater rot, og leker = rot. Anonym poster: 23fbf03f1c4805a1d0f743a0e82d1155 Stua for voksne?? Her fins det både lekerom og soverom, og der er de fleste leker. Har mye spill, lekedeig, perler osv i stua i en sjenk. Lekes ofte i stua men da ryddes det inn på rommene etterpå. Har ett barn som nettopp er fylt 6 år, og hadde vært fryktelig stusselig om stua bare var for de voksne. Jeg er vokst opp med åpent hus og praktiserer det selv. Så her er som oftest en del barn, og jeg lager gjerne piknik til de midt på stuegulvet ved siden av haugen av Lego;)) Anonym poster: 72018efc991ad0ee59f2ef7a5263c528
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #19 Skrevet 20. januar 2013 Her er det masse leker i stua! De to småtrollene deler rom og det er eldste som har mesteparten av lekene der (6 år), har såvidt begynt å ta med venner for å leke på rommet (er i 2. etg), noen "storebarn" leker nede på stua og for det meste lekes det med venner her nede. Minste har alt nede i tillegg har vi sparkesykkel, løpesykkel, hoppeball, huske, tv med tv-spill etc. Er ganske mye og har tatt tid å venne seg til det for meg, men synes utfoldelsen for dem er viktigst! Anonym poster: 11ec0b18e33fe9cdc4fc0d0200734853
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #20 Skrevet 20. januar 2013 Har 2 barn under 3 år, så her er fortsatt mange leker i stua. Eldstemann har litt leker på rommet sitt og, og er der av og til for å leke.. Etterhvert som minstemann blir større blir det nok mer og mer leker på rommene og mindre i stua, så kan de heller ta ned det de vil leke med. Stua er for alle, så de må gjerne leke her, men kan fort bli mye leker i stua, og vi har en ganske liten stue.. Anonym poster: a5d520eabdce6ab10f199f7de0bbf2e9
Smyril Line Skrevet 20. januar 2013 #21 Skrevet 20. januar 2013 Leker over alt. Rot over alt også, for den saks skyld. Det er for så vidt bare hyggelig at hun vil leke i stua, og så får det bli vår jobb som voksne å ta tak i systematisering og rutiner for rydding for alle. Skal gjøre det snart.. ganske snart.. før hun blir voksen.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #22 Skrevet 20. januar 2013 Leker skal være på lekerommet eller soverommet. Stuen er for voksne, så barna her må leke enten på rommene sine eller på lekerommet. Jeg hater rot, og leker = rot. Anonym poster: 23fbf03f1c4805a1d0f743a0e82d1155 Stua for voksne?? Her fins det både lekerom og soverom, og der er de fleste leker. Har mye spill, lekedeig, perler osv i stua i en sjenk. Lekes ofte i stua men da ryddes det inn på rommene etterpå. Har ett barn som nettopp er fylt 6 år, og hadde vært fryktelig stusselig om stua bare var for de voksne. Jeg er vokst opp med åpent hus og praktiserer det selv. Så her er som oftest en del barn, og jeg lager gjerne piknik til de midt på stuegulvet ved siden av haugen av Lego;)) Anonym poster: 72018efc991ad0ee59f2ef7a5263c528 Denne reagerte jeg på også.. Her er hele huset for alle - bortsett fra mamma og pappas soverom! Vi leker i stua alle mann, og rydder opp når dagen er slutt! Hytte under spisebordet, togbane fra kjøkkenet og inn på stua, kjempelegoborg på stuebordet osv.. Anonym poster: ab9192ea074ee22c6306613dfad814ba
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #23 Skrevet 20. januar 2013 Leker skal være på lekerommet eller soverommet. Stuen er for voksne, så barna her må leke enten på rommene sine eller på lekerommet. Jeg hater rot, og leker = rot. Anonym poster: 23fbf03f1c4805a1d0f743a0e82d1155 Det hørtes trist ut! Her er stua minst like mye for barna som for oss voksne. Anonym poster: 67997833de44dd0a2402aeef5e1220c0
Gjest Julia1984 Skrevet 20. januar 2013 #24 Skrevet 20. januar 2013 Leker skal være på lekerommet eller soverommet. Stuen er for voksne, så barna her må leke enten på rommene sine eller på lekerommet. Jeg hater rot, og leker = rot. Anonym poster: 23fbf03f1c4805a1d0f743a0e82d1155 Seriøst? Så barna dine får ikke lov å være i stua? Jeg elsker å være sammen med barna mine og de kan mer enn gjerne sitte å bygge lego mens jeg sitter i sofaen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå