Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #1 Skrevet 20. januar 2013 Det er gruppe på helsestasjonen i morgen og jeg har virkelig ikke lyst til å gå. Vi er bare fem damer, men de andre sitter nærmest å skryter av at ungene sover fra 22-10, de ammer så melka spruter rundt, ikke et gram babyvekt igjen og ungene oppfører seg som engler hele tiden mens det er gruppe. Min datter er til tider vrang når vi er ute og sover dårlig om natten (har påvist KISS og går til manuellterapi) og hun får flaske. Jeg kjenner meg kun udugelig som mor når vi er der og hater de derre "sistenytt hos oss"-runden. Må man gå eller kan jeg avtale med helsesøster slik at vi kan få veie og måle på egenhånd? Jeg kjenner dette går virkelig inn på meg og vil ikke sitte der og føle at min nydelige unge er det sorte fåret. Anonym poster: 2081a3c85b5fbe9106a97a72d71db8e9
Gjest Skrevet 20. januar 2013 #2 Skrevet 20. januar 2013 Du må ikke. Takket selv nei til nummer 1 og 2 den gangen g har ikke angret. Gikk i en gruppe nå, fjerde gangen, men vi alle var så forskjellige at vi kuttet det ut
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #3 Skrevet 20. januar 2013 Du må ikke, men om du lider deg gjennom det nå kan du få noen fine treff i gruppa siden i permisjonen. Det kan være gull verdt siden. Anonym poster: 750d0d295708e1af6d563671aa0b324e
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #4 Skrevet 20. januar 2013 Du må ikke gå nei. Hadde en sånn gruppe selv. Å min unge er snill dagen lang, men orket ikke å høre på skrytet til disse mødrene. Så jeg kuttet ut barselsgruppa og angrer ikke Anonym poster: 22941b144ac5cafecb279f3d70853e7c
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #5 Skrevet 20. januar 2013 Og jeg har ingenting tilfelles med noen av dem, jeg er ikke 20 år, eller en godt forsørget husfrue eller joggebukse-harry med silikonpupper. Det var ei jeg fikk litt kontakt med i starten men hun var så gladkristen at hun så på meg som synden selv når jeg sa at min samboer og jeg ikke hadde noen planer om å gifte oss ennå. Fint, da melder vi avbud! Og godt å høre at andre har følt det samme! HI Anonym poster: 2081a3c85b5fbe9106a97a72d71db8e9
MammantilNurket Skrevet 20. januar 2013 #6 Skrevet 20. januar 2013 Jeg har også tenkt mitt i forhold til barselgrupper (fremdeles noen måneder til det blir aktuelt her). Tror jeg kommer til å gi det en sjanse ... Hva med at du tester det ut og avgir rapport?
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #7 Skrevet 20. januar 2013 Det er gruppe på helsestasjonen i morgen og jeg har virkelig ikke lyst til å gå. Vi er bare fem damer, men de andre sitter nærmest å skryter av at ungene sover fra 22-10, de ammer så melka spruter rundt, ikke et gram babyvekt igjen og ungene oppfører seg som engler hele tiden mens det er gruppe. Min datter er til tider vrang når vi er ute og sover dårlig om natten (har påvist KISS og går til manuellterapi) og hun får flaske. Jeg kjenner meg kun udugelig som mor når vi er der og hater de derre "sistenytt hos oss"-runden. Må man gå eller kan jeg avtale med helsesøster slik at vi kan få veie og måle på egenhånd? Jeg kjenner dette går virkelig inn på meg og vil ikke sitte der og føle at min nydelige unge er det sorte fåret. Anonym poster: 2081a3c85b5fbe9106a97a72d71db8e9 Kjenner meg godt igjen. Jeg var kun med på 1.treff med førstemann, alle skrøyt av barna, er ikke helt meg. Pluss at ungen min ikke sov på dagen, jeg amma hele tiden, han trøbla med puppen og jeg var utslitt. De første 6 mnd var en tåke, fant ut når han var 5 mnd at han hadde masse låsninger. Får se hva jeg gjør denne gangen. Anonym poster: c6044c7b5cc861b2685f4336134e54e7
Von Hertelhofen Skrevet 20. januar 2013 #8 Skrevet 20. januar 2013 Og jeg har ingenting tilfelles med noen av dem, jeg er ikke 20 år, eller en godt forsørget husfrue eller joggebukse-harry med silikonpupper. Det var ei jeg fikk litt kontakt med i starten men hun var så gladkristen at hun så på meg som synden selv når jeg sa at min samboer og jeg ikke hadde noen planer om å gifte oss ennå. Fint, da melder vi avbud! Og godt å høre at andre har følt det samme! HI Anonym poster: 2081a3c85b5fbe9106a97a72d71db8e9 Haha, joggebukseharry med silikonpupper Min barselgruppe gikk også adundas... Hun ene er skikkelig koselig, men hun ble gravid når babyen var 2 mnd gammel så hun kunne aldri delta i barselgruppesamlinger fordi hun var kvalm... Og en av de andre er en lystløgner av dimensjoner. Jeg gikk på noen treff for jenta min si skyld, for at hun skulle bli kjent/ leke med jevngamle. Men jeg ble lei etter et par treff.
Håper<3 Skrevet 20. januar 2013 #9 Skrevet 20. januar 2013 Ikke for å kuppe tråden, men når er det vanlig at første treff er? Var på seksukerkontroll denne uken og hørte ingenting om barselsgruppen, har gitt beskjed tidligere om at dette var noe jeg ønsket...
*Smiley* Skrevet 20. januar 2013 #10 Skrevet 20. januar 2013 Har veldig god erfaring med barselgruppe.Men man må gjerne være med mer en 1 gang før man ser hvordan de andre virkelig er.
<3 2G <3 Skrevet 20. januar 2013 #11 Skrevet 20. januar 2013 Jeg var hun med umulig unge og ingen orden på rutinene.... Gikk på treffene og spurte hvordan de gjorde det. Litt eller litt kom det frem at de var litt slitne og trøtte de og. Jeg er bare uvanlig ærlig om slike ting, gidder ikke late som at alt er bra. Syntes og det var gøy å møte andre med unger, da jeg fikk "alene" i vennegjengen.
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 20. januar 2013 #12 Skrevet 20. januar 2013 Så synd at gruppen ikke fungerer. Jeg er med i en gruppe som er gull verd, selv om de andre er 10-15 år yngre enn meg Det er ingen som påstår at alt er rosenrødt og er det noen som har problemer, prøver vi å hjelpe hverandre med tips og trøst. Selvsagt må du ikke gå, men det kan være en god måte å begynne det sosiale livet etter den første barseltiden. Det er gjerne ikke så mange andre i omgangskretsen som er interessert i å diskutere bæsjebleier og nattevåk Uansett så er det vel ikke så ofte dere treffes at det blir et heft?
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #13 Skrevet 20. januar 2013 Jeg har vært mer i barselgruppe med alle mine fire barn, og kan skrive under på at noen ganger er det helt supert mens andre ganger fungerer det dårlig. På helsestasjonen her setter de sammen gruppen av unger som er født omtrent samtidig og sogner til samme skole. Med eldstemann var vi veldig forskjellige og fikk lite ut av det, men med andremann var vi en super gjeng mammaer på omtrent samme alder som fikk veldig god kontakt (ungene er nå 9 år og vi har fremdeles god kontakt, ungene går jo i samme klasse på skolen). Med tredje barnet var vi fem mammaer og de fire andre var nærmest naboer og venner fra før, to av dem var kusiner. Der følte jeg meg veldig utenfor, de snakket om ting de gjorde sammen, mennesker de kjente osv og jeg hadde ingenting å bidra med i samtalen. Med fjerde barnet var det en koselig gruppe, helt greit, men ble ikke noe mer ut av det så etter siste kontrollen på helsestasjonen har vi ikke hatt noe kontakt. Det er helt frivillig å være med, føler du at det ikke passer deg så bare si ifra til helsesøster og få egne timer til veiing og måling. Anonym poster: a4723d31a1d41c9841baa2b749e6702a
Gjest SHOC Skrevet 20. januar 2013 #14 Skrevet 20. januar 2013 Jeg takket nei til å bli med i barselgruppe, hadde tvillinger og store logistikkproblemer. Orket rett og slett ikke alt styret med å komme avsted til et bestemt tidspunkt, tvillingene hadde det med og ikke sove samtidig. Hadde en vennine som fikk barn samtidig som meg, vi hadde vår egen barselgruppe Var så mye enklere når hun kom hjem til meg, trengte ikke å ha strøken hus og fancy mat klar. Alle må gjøre det som passer best for dem.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #15 Skrevet 20. januar 2013 Gjør det som passer for deg Her fungerte barselgruppa ganske dårlig fordi alle utenom meg bare satt og sa ikke et ord. Og jeg gidder ikke å være gratisunderholdning for en flokk høner som bare sitter og trekker på skuldrene. Jeg var på to treff og så gadd jeg ikke mer. Har nok venner med og uten barn likevel Drar nok på første barseltreff med nestemann også (om jeg har energi til det), bare for å se om det er noen jeg klikker med. Anonym poster: 8e02aee2e1ba8b2c660030140e2b148a
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #16 Skrevet 20. januar 2013 Jeg skjønner ikke hvor dere finner disse barselgruppene Jeg har to barn og har vært i barselgruppe med begge og ingen har bare sittet og skrytt hele tiden. Selvfølgelig har vi stolte fortalt de nye tingene babyene våre har lært seg, men vi har også (minst like mye) vært frustrerte over at de ikke vil sove, gulper ut alt hele tiden osv osv osv. Og ikke minst har vi snakket om ting som ikke har med babyene å gjøre i det hele tatt.Hvis dere har møttes noen ganger tidligere og du ikke syns det er noe ok å møte de andre, så blir du ikke med. Har du ikke møtt dem, så syns jeg du skal gi dem en sjanse ettersom gruppene varierer mye. Anonym poster: e3a61e116a307716363171d199dcde06
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå