Gå til innhold

Hjelp!! Kalkunkrise i heimen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tømmeproject i fryseren og kalkunen har blitt kastet ut (til fordel for en halv elgkalv).

Steketemp og tips finner jeg sikkert på google, men er det noen som har noen idiotsikretips til en kalkunnovise?

Og for sikkerhetsskyld så satt ikke proppen i, tempproppen altså :P

Er det bare å plugge den i i et kjøttrikt sted?

Til mitt forsvar så er jeg en jævel til å lage god saus :)

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Plugg proppen i et kjøttrikt sted du *glis*.

Nei, kalkun kan jeg ikke så godt, men jeg har laget stuffing for kalkunstekemesteren en gang, og nå googlet jeg meg fram til denne her som er ganske lik og himmelsk god: http://www.simplyrecipes.com/recipes/moms_turkey_stuffing/

Nammenam, og så har du så inmari mye god restemat av den også, http://allrecipes.com/Recipes/Meat-and-Poultry/Turkey/Leftovers/Top.aspx

Skrevet

Fuggern er smurt etter alle kunstens regler, har hatt hånda i steder jeg ikke har tenkt på før. Og tempproppen er satt i, og nå koser den seg i ovnen. Så nå er det bare å vente til den popper ut :)

Skrevet

er det en slik propp med en rød/ el hvit dings som skal proppe ut når den er ferdig? om det er det så kan det lønne seg og sjekke fargen på saften som kommer ut av fuggeln når den propper (saften skal være klar) og du finner mye slik saft ved og stikke hull på skinnet under ene låret (der er ett hulrom som samler saft) er den rødlig så stek litt til!

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg er litt skuffet over at du ikke prøvde å sette kalkunen på hodet og deretter la ut bilde til oss.

Skrevet

Jeg er litt skuffet over at du ikke prøvde å sette kalkunen på hodet og deretter la ut bilde til oss.

Greit at gubben var litt overivrig under kalkunshoppingen (5.9 kg kalkun til en familie på 3) :D

Men at den er av Mr Been str slik at jeg får den på hodet er den heldigvis ikke.

Skrevet (endret)

Etter min erfaring er det ikke alltid de velsignete proppene popper ut når de skal. Da blir fuglen tørr og ekkel. Å følge med litt i tillegg er lurt. Ser deg for meg med fuglen over hodet :D

Endret av Iiiiik

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...