Gå til innhold

Hvem bestemmer hjemme hos deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nok overhodet her i huset.

Anonym poster: 7a69818e71fa51ee707d9d8befec03ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er det nok mannen som tror han gjør ;)

Anonym poster: d70d0c72758c8687dec9216285f4a47e

Skrevet

Jeg er både alfadame og den som tjener mest her i huset. Og er så heldig at jeg har en mann som synes det er ok.

Skrevet

Jeg har vel på en måte siste ordet i det meste, fordi det er jeg som er flinkest til å tenke gjennom flere aspekter av ting og har oversikt over helheten. Men mannen har sine områder han styrer på egen hånd også. ;)

Anonym poster: 77abc6dec041290bc49975fca3d4f2fd

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Kommer an på hvem av oss du spør;)

Skrevet

Ungene er sjefene her i huset.

Anonym poster: c174a9d6942613aaa1b47ccde26139d4

Skrevet

Jeg er alene, så liker å tro det er jeg som er sjefen. Men ungene prøver hardt å ta fra meg sjefsrollen.

Skrevet

Jeg og mannen ;) Er nok veldig ofte jeg som tar sisteordet i mangen avgjørelser, men overkjører aldri mannen.

Skrevet

VI!!! Herregud, noe annet er bare rart! Noen ganger vinner jeg frem med min argumentasjon, andre ganger mannen. Også er vi sjeldent uenige/uvenner. Han tjener mest og alt det der, men hadde han forsøkt bestemme over meg pga slike latterlige argumenter hadde jeg eksplodert!

Anonym poster: 4558b162957cd9b67eda8ca78a1b9768

Skrevet

VI!!! Herregud, noe annet er bare rart! Noen ganger vinner jeg frem med min argumentasjon, andre ganger mannen. Også er vi sjeldent uenige/uvenner. Han tjener mest og alt det der, men hadde han forsøkt bestemme over meg pga slike latterlige argumenter hadde jeg eksplodert!

Samme her. Vi setter oss ned og snakker om ting, og kommer til enighet. Det er ingen som oftere vinner frem, annet enn kanskje der man faktisk sitter med ekspertise den andre ikke innehar. Jeg trumfer ikke igjennom hvilken snøfreser vi skal ha, selv om den han sier er best ikke er den jeg synes er penest. Men han drøfter det jo med meg likevel. Vi er to om tingene. Også de tingene den ene ikke forstår seg på. I vårt hjem er vi helt likestillte og jeg kunne ikke hatt det annerledes.

Skrevet

Kattebeistet på 6kg er sjefen her i huset..

Anonym poster: cc8ebdd70be3186ab615d1a73cdba4d4

Skrevet

Vi bestemmer forskjellige ting. Tror vi er like mye sjef

Skrevet

Ingen sjefer hjemme hos oss. Vi har nok todelt enhetlig ledelse med assistent. Frøkna på 4 prøver seg, men blir satt på plass om hun prøver seg for mye.

Anonym poster: 2532a195cd5e19945f332b3d95963094

Skrevet

Samme her. Vi setter oss ned og snakker om ting, og kommer til enighet. Det er ingen som oftere vinner frem, annet enn kanskje der man faktisk sitter med ekspertise den andre ikke innehar.

Sånn er det jo her også, det er bare det at det er jeg som sitter med ekspertisen på det meste som angår familien, derfor blir det i praksis litt sånn at jeg er "sjefen". :P

Skulle vi hatt snøfreser så hadde jeg sagt at den avgjørelsen fikk han ta seg av siden han har mer greie på den slags, men jeg hadde satt en makspris da det er jeg som har oversikt over og styrer økonomien vår. Hadde han ansett at det var nødvendig å gå over maksprisen hadde han lagt argumentene frem for meg, så hadde jeg vurdert det og sagt ja eller nei. Ergo jeg har siste ordet. :P

Og det er ikke fordi jeg liker så innmari godt å bestemme, men det er jo fornuftig at den som tar ansvar og gidder å sette seg inn i ting har mest å si på det området.

Anonym poster: 77abc6dec041290bc49975fca3d4f2fd

Skrevet

Det deler vi på. Jeg tar ingen beslutninger uten at mannen er involvert. Men jeg har nok et visst overordnet logistikkansvar; noe mannen uttrykker at han setter pris på.

Skrevet

Har aldri kome til ei sak der begge er så steile på at ein har rett at ein av oss ikkje kan føye seg. Begge gir og tar. Vi kan gjerne krangle (les: eg er hissig), men vi kjem til einigheit. Ofte føyer mannen seg, av og til føyer eg meg. :P

Så, vi bestemmer i lag. Mannen inngår dog nokre fleire kompromiss enn meg, trur eg.

Anonym poster: 8bf50038b1a62e98dd8a83f92414a517

Skrevet

Vi bestemmer det meste sammen.

Det er jeg som holder orden på alt med hus, hjem osv, men hadde aldri fallt meg inn å bare ta en stor avgjørelse uten å snakke med han først og spørre hva han synes.

Anonym poster: 1e059d54c084cbf70236dafc12712bba

Skrevet

Kommer ann på hvilken avgjørelse det er. Heldigvis er vi stort rett enig i det meste :-)

Skrevet

Småen på halvannet sjefer litt, men det er kun på en sjarmerende måte :) så det er nok jeg som bestemmer mtp at det kun er oss to.

Skrevet

Her bestemmer selvfølgelig jeg og sambo. Det er like mye vårt hus og våre barn, så da er det bare rett at vi bestemmer like mye. Av og til tar han store avgjørelser, andre ganger er det meg, men ofte diskuterer vi og bestemmer sammen. Vi har veldig likt syn på mange ting, så for meg gjør det ingenting at han bestemmer noe uten at jeg har fått sagt mitt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...