Gå til innhold

Gidder snart ikke være med folk lenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Opplever ofte at folk skal gjøre seg morsomme på min bekostning, avbryte hva jeg sier eller latterliggjøre det jeg sier (le av meg når jeg ikke prøver å være morsom). Komme med småfrekke kommentarer, få meg til å fremstå som dum. Det er ikke alle som er sånn mot meg, men jeg har opplevd det både blant venner, familie, og tidligere da jeg gikk på skolen.

Jeg er litt sjenert av person, sier aldri noe frekt til noen og får høre at jeg er hyggelig og sympatisk. så hva gjør jeg galt?

.

.

Anonym poster: 3a2e5af102dcd97ca59585d46380ac87

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er for nærtagende rett og slett.

Jeg er sånn jeg også.

Folk skal ofte være morsomme på andres bekostning , ofte føler man at det bare går ut over en selv, mens man ikke ser at de kommenterer andre

Det med avbryting, før var jeg mer sjenert og ble oftere avbrudt, nå er jeg mer skravlete og utadvendt, men fortsatt så blir jeg avbrutt. Er nok kanskje lettere å avbryte litt rolige og lavmelte og sjenerte

Anonym poster: b450575d48b6661597495ac171d46e7f

Skrevet

Jeg er sikkert for nærtagende, men jeg blir bare så frustrert av folk som er frekke og uhøflige hele tiden. Hva med å snakke normalt til folk.

Skrevet

Dessverre er dette et innlegg jeg kunne skrevet selv! Har også lurt på hva jeg gjør som får folk til å skyte løs på meg på den måten. Som du skriver er jeg også litt sjenert, så jeg tenker at dette er noe andre oppfatter og som får folk til å føle seg "overlegen" meg - om du forstår..?? Og at de dermed våger å komme med div kommentarer fordi jeg oppfattes som en som ikke "tar igjen".......

Anonym poster: 594ad2e7ba944af9cccc2a22fa88b2ed

Skrevet

Har tenkt akkurat det samme som deg 00.51, tror folk ser på meg som litt svak og da føler de seg vel overlegne selv som du sier. Slitsomt og ydmykende synes jeg, ekkelt når folk hakker på deg i sosiale sammenkomster.

Skrevet

Men skjer det hele tiden, eller tror du det skjer? Har en nærtagende mann, som mener at alle har det morsomt på hans bekostning, men virkeligheten er annerledes.

Skrevet

Dessverre er dette et innlegg jeg kunne skrevet selv! Har også lurt på hva jeg gjør som får folk til å skyte løs på meg på den måten. Som du skriver er jeg også litt sjenert, så jeg tenker at dette er noe andre oppfatter og som får folk til å føle seg "overlegen" meg - om du forstår..?? Og at de dermed våger å komme med div kommentarer fordi jeg oppfattes som en som ikke "tar igjen".......

Anonym poster: 594ad2e7ba944af9cccc2a22fa88b2ed

Tror det du sier kan stemme. Men husk at om noen er slik mot dere gjentatte ganger, så er det like fullt den andre som har et problem som føler seg bedre av å tråkke på andre.

Anonym poster: 33a21ef10e50dbb4cbaed3608d537e19

Skrevet

Det skjer ganske ofte, det er ikke alle som er sånn mot meg men ofte folk som er litt ulike meg av personlighet. Andre har til og med bemerket det så det er ikke bare innbilning..

Tør nesten ikke drikke alkohol med noen av disse lenger, redd jeg skal eksplodere og lange ut om hvordan jeg føler folk behandler meg.

Skrevet

Har ihvertfall lært en ting- det lønner seg ikke å være snill pike!

Skrevet

Og en ting til, det er bare jenter/kvinner som er sånn mot meg. Ikke menn.

Skrevet

Hvordan reagerer du når de gjør slik? Er det folk som kjenner deg godt som gjør det, eller opplever du at også mennesker du ikke kjenner så godt oppfører seg slik?

Skrevet

Det skjer ganske ofte, det er ikke alle som er sånn mot meg men ofte folk som er litt ulike meg av personlighet. Andre har til og med bemerket det så det er ikke bare innbilning..

Tør nesten ikke drikke alkohol med noen av disse lenger, redd jeg skal eksplodere og lange ut om hvordan jeg føler folk behandler meg.

Hvis du sier fra i sinne uten å være altfor full, så tror jeg bare det kan være sunt. Jeg fikk bare respekt tilbake da jeg gjorde det. Akkurat avbrytelser tror jeg gjerne er ubevisst, men det kan tenkes at du har fått en "rolle" i vennegjengen som hun en kan ha det litt moro på bekostning av.

Skrevet

Det er ofte folk som kjenner meg relativt godt, har også opplevd det med helt fremmede jenter på byen eller på fest. Men det var helst da jeg var yngre.

Jeg pleier å overse de de sier, late som jeg ikke hører.

Skrevet

Vet du, det kan faktisk lønne seg å si ifra på en ordentlig måte på tomannshånd. Jeg hadde en venninde en gang som sa ifra til meg at hun syntes jeg var rappkjeftig. Jeg hadde aldri tenkt over det og jeg beklaget. Behandlet henne etterpå med respekt slik som hun ville :) Ingen av oss bærer nag.

Skrevet

Det er sikkert lurt å ta det opp på tomannshånd, er bare litt redd for at folk skal bli defensive og at ting skal bli verre.. ikke alle som tåler å høre sannheten.

Skrevet

Det er sikkert lurt å ta det opp på tomannshånd, er bare litt redd for at folk skal bli defensive og at ting skal bli verre.. ikke alle som tåler å høre sannheten.

Nei, men hva har du egentlig å tape? Hvis de ikke tåler å høre hva det er du sier så er de jo uansett ikke dine venner. Så lenge du ikke gjør det på en måte som kan virke beskyldende eller noe så tar vell de fleste det relativt greit, tror jeg :) De aller-aller fleste ønsker jo ikke å såre noen. :)

Skrevet

Vet du, det kan faktisk lønne seg å si ifra på en ordentlig måte på tomannshånd. Jeg hadde en venninde en gang som sa ifra til meg at hun syntes jeg var rappkjeftig. Jeg hadde aldri tenkt over det og jeg beklaget. Behandlet henne etterpå med respekt slik som hun ville :) Ingen av oss bærer nag.

Da jeg gjorde det samme en gang og fikk en dyp beklagelse fra en venninne, ble det enda verre neste gang vi var på fest sammen og hun var full. Når at hun på festen så spurte sambo hvorfor jeg var så furten og sippete for tida, ble jeg skikkelig sint. Venner ble vi noen uker etter det igjen.

Skrevet

Det er ofte folk som kjenner meg relativt godt, har også opplevd det med helt fremmede jenter på byen eller på fest. Men det var helst da jeg var yngre.

Jeg pleier å overse de de sier, late som jeg ikke hører.

Er dessverre slik selv ofte. Det eneste som hjelper er å si fra der og da. F.eks. si høyt: Du, jeg må spørre om noe. Får du det bedre med deg selv når du har det morsomt på min bekostning?

Skrevet

Jeg har forresten også opplevd det med gutter.

Skrevet

Hvordan har det det morsomt på bekostning av deg? Selvhøytidelighet er ikke så positivt. Jeg erter og gjør litt "narr" av folk jeg kjenner relativt ofte, hvis de sier noe feil eller hvis de gjør noe som er morsomt, men det går også andre veien. Det er moroa. Det hender at jeg møter på noen mennesker som tydeligvis ikke tåler slike spøker og hvor alt skal være seriøst til enhver tid, og da dropper jeg det like fort som jeg forsøker det. Slike mennesker faller veldig fort utenfor, nettopp fordi folk flest liker å omgås mennesker som ikke tar seg selv så høytidelig.

Jeg er nok et naturlig midtpunkt og har en tendens til å ta over showet, men jeg kan garantere deg at jeg også opplever å bli avbrutt. I selskap med andre mennesker som også vil bli hørt eller at vi er flere som kniver om å være i sentrum, blir det slik. Det må man nesten tåle. ;)

Anonym poster: f526a64908e9eb29abad74d5875d685b

Skrevet

Hvordan har det det morsomt på bekostning av deg? Selvhøytidelighet er ikke så positivt. Jeg erter og gjør litt "narr" av folk jeg kjenner relativt ofte, hvis de sier noe feil eller hvis de gjør noe som er morsomt, men det går også andre veien. Det er moroa. Det hender at jeg møter på noen mennesker som tydeligvis ikke tåler slike spøker og hvor alt skal være seriøst til enhver tid, og da dropper jeg det like fort som jeg forsøker det. Slike mennesker faller veldig fort utenfor, nettopp fordi folk flest liker å omgås mennesker som ikke tar seg selv så høytidelig.

Jeg er nok et naturlig midtpunkt og har en tendens til å ta over showet, men jeg kan garantere deg at jeg også opplever å bli avbrutt. I selskap med andre mennesker som også vil bli hørt eller at vi er flere som kniver om å være i sentrum, blir det slik. Det må man nesten tåle. ;)

Jeg kan selv være litt midtpunkt i blant, og trives godt sammen med mennesker som kan le av seg selv og tåler en spøk, og gjør det samme selv. Men jeg forstår likevel HI godt, og forstår at det ikke er det det er snakk om her. Latterliggjøring og utdriting er noe annet. Og om det er av en slik form at den som kommer med det selv hadde tatt seg nær av det om det var de som opplevde det, da er det ikke greit, og da skal man ikke tåle og tåle. Det er også ganske vanlig at de som går langt over streken for hva som er greit, prøver å rettferdiggjøre det ved å påstå at den de har det morsomt på bekostning av mangler humor og selvironi. Dette er bare en hersketeknikk.

Skrevet

Jeg er nok et naturlig midtpunkt og har en tendens til å ta over showet, men jeg kan garantere deg at jeg også opplever å bli avbrutt. I selskap med andre mennesker som også vil bli hørt eller at vi er flere som kniver om å være i sentrum, blir det slik. Det må man nesten tåle. wink.png

Jeg er ikke selvhøytidelig, og jeg tåler selvsagt litt godhjerta erting. Men jeg opplever ofte at folk kommer med små "stikk" som går på min personlighet og evner, vanskelig å forklare.

Skal prøve å ta med noen eksempler (noen få av mange):

- Har DU lagt denne maten, sikker på du ikke fikk hjelp

- Ikke alle kan være evige studenter vet du (tok videreutdanning da jeg var oppi 20-årene), noen av oss må jobbe

- spør meg: har du litt treigt for det eller og ler hvis jeg ikke hørte helt hva noen sa..

- Har opplevd at folk sier "ja nok om det nå" når jeg snakker om helt vanlige ting, eller åpenlyst ikke hører etter

- Sier ting som: hva sier du blondie? Hun er litt blond vet du osv.

- Hvis jeg har pyntet meg til fest: hvem er det du pynter deg sånn for da, du har jo mann..

Jeg er hverken dum eller spesielt treig av meg, men jeg har ikke dette behovet for å hevde meg og være rappkjefta hele tiden. Blir usikker når folk skal kommentere alt mulig jeg sier.

Får ofte sånne kommentarer når vi er flere samlet, kjekt når en hel gjeng ler på min bekostning liksom.. blir satt ut og klarer ikke si noe fornuftig tilbake, og det har de nok merket.

HI

Skrevet

De som er aller "morsomst" er forresten personer som ikke tåler en dritt selv.

HI

Skrevet

Så gjør det da vel. Hva har du å tape?

Anonym poster: 46a185bf84b7fcd452a6921a8cbb5433

Skrevet

Jeg er ikke selvhøytidelig, og jeg tåler selvsagt litt godhjerta erting. Men jeg opplever ofte at folk kommer med små "stikk" som går på min personlighet og evner, vanskelig å forklare.

Skal prøve å ta med noen eksempler (noen få av mange):

- Har DU lagt denne maten, sikker på du ikke fikk hjelp

- Ikke alle kan være evige studenter vet du (tok videreutdanning da jeg var oppi 20-årene), noen av oss må jobbe

- spør meg: har du litt treigt for det eller og ler hvis jeg ikke hørte helt hva noen sa..

- Har opplevd at folk sier "ja nok om det nå" når jeg snakker om helt vanlige ting, eller åpenlyst ikke hører etter

- Sier ting som: hva sier du blondie? Hun er litt blond vet du osv.

- Hvis jeg har pyntet meg til fest: hvem er det du pynter deg sånn for da, du har jo mann..

Jeg er hverken dum eller spesielt treig av meg, men jeg har ikke dette behovet for å hevde meg og være rappkjefta hele tiden. Blir usikker når folk skal kommentere alt mulig jeg sier.

Får ofte sånne kommentarer når vi er flere samlet, kjekt når en hel gjeng ler på min bekostning liksom.. blir satt ut og klarer ikke si noe fornuftig tilbake, og det har de nok merket.

HI

Jeg tror du overdriver.

Eksemplene du nevner er ting de fleste får høre innimellom. Det er ganske vanlig prat. Det første eksempelet tror jeg egentlig er ment som et komplimang.

Jobb med å tolke utsagn i beste mening. Det er som regel slik det er ment.

Anonym poster: 46a185bf84b7fcd452a6921a8cbb5433

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...