Gå til innhold

Dere som har tatt av endel kilo;

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan klarte du å unngå å legge på dere igjen etter endt vektreduksjon?

Hvor mye veide du i utgangspunktet, og mange kilo gikk du ned? Og hvor høy er du? Hvor lenge er det siden du var ferdig med vektreduksjonen?

Anonym poster: feb1b2fb2027cec7c12a65a5f569fdec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det viktigste er å ikke starte en diett, men å endre livsstil til noe du kan leve med resten av livet. Det blir da lettere å holde kiloene av.

Skrevet

Ja, det har jeg endelig innsett, etter et par mislykkede forsøk. Det går kjempefint, og det som tidligere har føltes som fristelser, føles idag som unødvendigheter. Jeg har ingen forbud eller "fy-fy'er", men et bevisst forhold til hva jeg spiser og drikker, og et klart bilde av hvordan jeg ikke lenger ønsker å se ut! ;-)

Men hvordan holde på vekten når man har gått ned det man vil? Øker man bare kalorimengden litt forsiktig, for å stabilisere??

HI

Anonym poster: f64bac943a9c5467e48cfc613b7ce40b

Skrevet

Så bra :-) Jobber masse med dette selv, men må vente til etter fødsel før jeg setter inn nådeskuddet ;)

Litt usikker, men de fleste må vel jobbe for å holde det nede resten av livet. Og vanlig at det stagnerer og da blir vekten der en stund i det minste.

Skrevet

Det er viktig å spise så mye som mulig når man skal ned i vekt, for å unngå at forbrenningen blir dårlig. Forbrenningen settes likevel ned litt, det er ikke til å unngå, så du må gradvis øke matinntaket ja. Det er veldig lett å gå opp i vekt igjen etter vektreduksjon, så man må være forsiktig.

Skrevet

Så da er det enklere å holde vekten etter vektreduksjon dersom man har trent masse (og dermed spist masse) enn dersom man bare reduserer kaloriinntaket? Eller forutsetter det isåfall at man fortsetter med samme treningsmengde etter endt vektreduksjon?

Hvordan vet man hva "så mye som mulig" er?

De dagene jeg trener, spiser jeg ca like mange kcal som basalforbrenningen min tilsier at jeg kan spise dersom jeg vil holde vekten (med min alder, vekt og høyde, er dette ca 2300 kcal.) Trener jeg ikke, ligger jeg på ca 1800 kcal, altså ca 500 kcal mindre enn jeg forbrenner. Høres dette ut som "så mye som mulig" ... ?

HI

Skrevet

Har aldri telt kalorier og har ingen planer om å telle de heller.

Her er det kun aktivitet og lavkarbo som funker. Er insulinresistenset, så må jobbe hardt for å miste litt. Kan virkelig ikke det med å telle kalorier, men vet hva som funker for meg.

Skrevet

Du MÅ ikke trene for å gå ned i vekt i det hele tatt, det viktigste er å redusere kaloriinntaket med minst 500 kcal for å gå ned. Men det er helt klart store fordeler med fysisk aktivitet! Det kommer jo an på hva man selv vil. Jeg kommer aldri til å bli en atlet, og er kjempefornøyd med 30 minutters trim hver dag, pluss ca 10 min styrketrening.

Du spiser nok ja, har du nettopp startet eller har du gått ned mye i vekt?

Skrevet

Jeg blir nok heller aldri en atlet, og det varierer endel hvor mye trening jeg får til pr uke, men jevnt over forsøker jeg å trene iallfall 2-3 ganger i uken, en times tid pr gang.

Det er ikke mer enn drøyt 3 måneder siden jeg begynte (i begynnelsen av oktober), og jeg har gått ned 8 kilo hittil. Endel fett har blitt byttet ut med muskler, så jeg føler det ser ut som mer enn 8 kg... ;-)

Hva med deg, Tigerpote?

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...