Gå til innhold

Storebrødrene ønsker seg ikke baby


Cosinus3

Anbefalte innlegg

Gutta på 4 og 2,5 år ønsker seg ikke baby. Vi har ikke sagt at jeg er gravid enda, men når vi så en baby på TVen her spurte jeg om de kunne tenke seg en baby, svaret var NEI. Bra det er lenge til for her trengs det nok litt bearbeiding, uansett så bestemmer ikke barna alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en 10 åring som er av samme oppfatning....vi er prøvende enda, og det har jeg ikke fortalt henne om....men prøver å gi små hint og stille ledende spørsmål av og til, og det faller ikke alltid i god jord :) vi får håpe de små blir like verdsatt av søsknene som av oss voksne når de kommer ut i verden :) lykke til!

Endret av Ønske-spire
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, heldigvis gjør de ikke det! :)

 

Vi har en på 2,5 år. Vi forsøker å lære han begrepene storebror og lillebror, og han svarer konstant at han ikke vil være storebror. Han vil være "LITEN storebror"! ;) Han vil ikke kalles stor, men han har sagt han vil bli storesøster da.. ;) Når vi har vært sammen med venner med baby, så enser han ikke babyen en gang. Bryr seg ikke. Nå er det jo mange måneder igjen da, men vi tar forberedelsene etappevis. Han skal slutte med bleier, smokken og dagsluren innen babyen er født, så ser for meg at han kommer til å få en babyperiode igjen når babyen endelig kommer i september....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver og bearbeider unga jeg. Storesøster på 6 år kan jeg bli storesøster igjen, men da kun til en evt. lillesøster... Lillebror på 4 år sier at han er ikke storebror, han er lillebror. Tror det skal gå greit. Blir nok litt uvant for minstemann selvom han er helt tussete etter babyer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han på 2 år har nok bare vanskeligheter med å forstå hva det vil innebære å ha en lillebror/søster, det går seg nok til :) muligens blir han å teste litt grenser og bli liten igjen han også, men det går nok raskt over når han skjønner at der litt stas å være den store også :)

 

Ho jenta på 6 kan få seg en overraskelse hvis det blir en gutt ja :) det går sikkert bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha da er det nok nokså vanlig og ikke ønske noen forandringer, når magen blir stor og det kommer ut en baby skjønner de nok mer hva det vil si. Vi forteller ikke noe på en stund til, venter i alle fall til det er mer offisielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her sa storebror på 7 år senest i ettermiddag at han ville såååå gjerne ha et småsøsken til som han kunne passe på :D Holdt jo nesten på å sprekke og si at det allerede var på vei ;) Tror "lille-storesøster" på 4,5 er litt mindre ivrig, men hun har nevnt at hun vil være storesøster hun også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig :) misunner dere som har unger som maser etter småsøsken :) krysser fingrene for at mi frøken faktisk har godt av å få en søster eller bror, kjekt å lære seg å dele....men også vise omsorg til og få omsorg fra - hun vil være såpass mye større enn nestemann at hun vil nok få et helt spesielt forhold til den lille :) kan hjelpe til, være med å velge ut klær osv.....som ei lita dukke ;) håper vi får en liten snart altså....tanta er på etterskudd, så kan jo hende det allerede er i boks! Verker etter å hente frem litt ting og tang etter jenta mi som er like fint nå å bruke + å strikke og ordne ting.....åååååh.....<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gøy med storesøsken som gleder seg! :)

 

her prøvde jeg å fortelle datteren (2 år og ti måneder) at jeg hadde en baby i magen. så løfter hun på genseren min, stikker fingeren inn i navlen, og sier: "....neeeeeei!!" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt at tenk om mamma hadde baby i magen, hadde det vært gøy?

Ja, jeg håper det sier 5 åringen, men da må det være en jente.

Gutt da? nei, æsj, da kan lillesøster leke med han he,he..

Vi venter uansett til UL rundt uke 12. De klarer ikke å holde det hemmelig i barnehagen- og like greit å være sikker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min på snart 4 år gleder seg kjempe masse, men har sakt strengt i fra at det er en lillesøster han vil ha og ikke noe lillebror hehe, så vi får bare vente å se om han har rett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte storebror på 3 1/2 hypotetisk, og han svarte at vi trenger ikke noen ny baby, for vi har jo lillesøster (1 år)! Får se hva han sier når vi forteller hva som befinner seg i mammas mage. Kommer til å vente til magen vises, eller til vi begynner å fortelle det til andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...