Anonym bruker Skrevet 19. januar 2013 #1 Skrevet 19. januar 2013 Mannen min er superfrustret over meg siden jeg må ha orden på alt så her er har ting sine faste plasser, glassene i skapene står på rekke og rad etter størrelse. Matskapene, kjøleskap og frysere er selvfølgelig organisert så like ting står ved siden av hverandre. Klær deles opp i kategorier og legges på plassene sine. Mannen skjønner ingenting av systemet og jeg HATER å måtte lete etter ting. Det eneste jeg har gitt helt opp å sortere er lego, barna synes tydligvis det ikke er en god ide å ha legodelene samlet etter størrelse og bruk Anonym poster: 1407f3ec4c9b4e9062f780867b126110
Popelko Skrevet 19. januar 2013 #2 Skrevet 19. januar 2013 Skulle ønske jeg var som deg! Inni hodet mitt vet jeg akkurat hvordan jeg vil ha det, og hvordan ting skal gjøres. Men det blir sjelden sånn. Er litt for dårlig til å legge ting tilbake der jeg fant de. Har blitt inspirert i kveld da, så skal ta en sjau
Elsker livet Skrevet 19. januar 2013 #3 Skrevet 19. januar 2013 Det er velorganisert, men langt fra så ekstremt som dere har det.
Bananahammock Skrevet 19. januar 2013 #4 Skrevet 19. januar 2013 Jeg er kjempeorganisert, som deg HI. Men har lært meg å fire litt på krava for mannen sin skyld. Han er IKKE enig i at vi trenger å brette og sortere truser
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2013 #5 Skrevet 19. januar 2013 Jeg vil gjerne ha det slik som hos deg, og har det sånn et par dager før alt er kaos igjen... Anonym poster: 8e7396b45b91d0624ade6427cf4645d5
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2013 #6 Skrevet 19. januar 2013 Velorganisert her også, men ikke så mye som deg! At du orker! Anonym poster: 1e3640047befd61fd7845355159f71c9
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2013 #7 Skrevet 19. januar 2013 Oiiii ... Fikk litt I seng med fienden vibber å jeg .. Anonym poster: d8ada1f20d306b829d3dc5212c856765
TPK Skrevet 19. januar 2013 #8 Skrevet 19. januar 2013 Alt har sin plass ja. Glass står etter størrelse/bruk, klær ligger så klart sammen med andre lignende klær, altså gensre for seg, bukser for seg, osv. I fryseskapet har jeg en skuff for brød, en for fisk, en for kjøtt, osv. Men dette er bare mitt system da, mannen vet nok ikke om det en gang. Han er ikke så mye i frysen eller klesskapene.
håpefull<3 Skrevet 19. januar 2013 #9 Skrevet 19. januar 2013 Huset mitt er ekstremt organisert, men kun for min del. Mannen blir flinkere og flinkere til å legge ting der de hører hjemme, men om han ikke gjør ting riktig så bryr eg meg ikke om det. Er mest for å lette min egen hverdag. Har stor walk-in garderobe på soverommet, med hyller, trådkurver og vanlig oppheng. Skjortene til mannen henges opp, mens resten legges i hyllene pg trådkurvene. En egen for sokker, en egen for truser, en egen for t-skjorter osv. Men dette er vel for så vidt normalt. Jeg stryker og bretter ikke trusene i hvert fall På vaskerommet har jeg en skittentøyskurv til lyst, en til mørkt, en til kokvask osv. Mange kurver, men stort vaskerom så det er det god plass til. Tar meg nøyaktig 1 minutt å sette på en vask, i forhold til de 10-15 minuttene jeg brukte før når jeg måtte tømme kurven, lete/sortere før hver vask. Pluss en million andre geniale løsninger som gjør hverdagen til en lek og huset er til enhver tid strøkent uten særlig innsats fra noen av oss
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2013 #10 Skrevet 19. januar 2013 Jeg er ryddig og liker å ha ting så organisert og systematisert som mulig. Vant til å bo på liten flate og ser alltid etter smarte måter å oppbevare ting på. Dessverre er mannen min langt mer ustrukturert og rotete. Jeg måtte senke standarden min et par hakk når jeg ble sammen med ham, og ytterligere et realt hakk etter at vi fikk barn. Frustrerende at bare jeg irriterer meg når oppvasken flyter i kummen, lekene er strødd over hele gulvet og bordet er dekket av matrester, men jeg må bare bite det i meg og rydde. Ellers blir det jo ikke tatt. Lurer på hvordan det egentlig hadde sett ut her om mannen bodde alene... Anonym poster: ea3a8c5df74fa5239e768a2c18fc0bdc
FødtMedEnPilleiPanna Skrevet 20. januar 2013 #11 Skrevet 20. januar 2013 Liker å ha det veldig organisert... Jeg organiserte faktisk legoen til guttungen i bokser jeg, med dymolapp på lokket (dyr og mennesker/vinduer og dører/små ekstradeler/hjul og tilbehør etc.) samtidig som alt dette lå i en diger boks med vanlige legoklosser. Jeg innså hvor "kjedelig" det ble å bygge med, og fikk overtalt 5 åringen (som ville ha det sånn) til å blande alt igjen!! Haha, godt det kan gå et lys opp for meg innimellom Men her finner jeg alltid ting, til og med de gangene det er fullstendig kaos hos oss - da har jeg en oversiktlig "system i rotet"-radar som lyser i hodet mitt!
kaklemor Skrevet 20. januar 2013 #12 Skrevet 20. januar 2013 Jeg har organisert kjøkkenet, skuffer osv. Klær ligger alltid sortert (genser, topper, bukser, undertøy, sokker, strømpebukser osv..) Er veldig organisert her og
Vogndilla Skrevet 20. januar 2013 #13 Skrevet 20. januar 2013 Vi har det som deg HI, liker å ha system og orden, hater rot!! Klarer ikke slappe av hvis det er rotete rundt meg eller jeg vet at det er rot i et skap etc. Så da rydder jeg også lever vi lykkelig alle våre dager
L-8 Skrevet 20. januar 2013 #14 Skrevet 20. januar 2013 Jeg....er skikkelig rotete. Skikkelig. Men så har jeg et lass med mental styrke og ro. Så det man sier med ytre kaos, indre ro vica versa stemmer godt her ihvertfall
fikas Skrevet 20. januar 2013 #15 Skrevet 20. januar 2013 Jeg liker å ha orden på skuffer og skap, mannen liker å ha orden på overflaten. Vi er ikke fanatiske og klarer oss fint med litt rot - så lenge det er rent her! Trikset er å ha færrest mulig ting. Kast/gi bort/selg det man ikke trenger eller bruker - og viktigst i denne sammenheng: ikke kjøp noe i erstatning til plassen som blir ledig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå