Anonym bruker Skrevet 19. januar 2013 #1 Skrevet 19. januar 2013 Noen lure tips? Anonym poster: 0a59c6e318878e9b131a28fcc42fbf35
min<3 Skrevet 19. januar 2013 #2 Skrevet 19. januar 2013 Du må gre nøye med lusekam flere ganger. Du må også holde det ved like. Gjør det som en vane og gre nøye med lusekam en gang i uka med et hvitt håndkle over skuldrene, uansett om dere har lus eller ikke for sikkerhetsskyld.
HeleneBeate Skrevet 19. januar 2013 #3 Skrevet 19. januar 2013 kjøp produktet med olje som kveler lusene. Kommer ikke på i farten hva det heter..
2barns mor Skrevet 19. januar 2013 #4 Skrevet 19. januar 2013 Når jenta mi gikk i første klasse, var klassen skikkelig plaget med lus. Kom tilbake hele tiden og jentene med langt, tykt hår var jo mer utsatt enn gutta. Vi var heldige å slapp unna, var mi jente og ei til som ikke fikk det. Vi tok en ringerunde vi foreldrene oss imellom. Vi ble enige om diverse forhåndsregler som alle skulle si til barna (legge lua i jakkearma, ikke låne børster osv) Vi jentemødrene kjøpte også Linicin forebyggende spray og jeg tok en Linicin oljekur på henne (for sikkerhets skyld) Dette er ikke noe lusa kan bli immun mot for det er kun oljer som kveler den. Jeg gikk også til innkjøp av en skikkelig lusekam samt en elektrisk. Jeg grer jevnlig med lusekam og den elektriske er jo veldig fort gjort å dra over håret, flere ganger i uka. Så... bank i bordet! Klassen har ikke hatt lus etter en hel vår og forsommer med konstant lus. Har derfor trua på Linicin spray som vi bruker hver eneste dag!
Kyllingbein Skrevet 19. januar 2013 #5 Skrevet 19. januar 2013 Kam. Det eneste som knekker dem. Gre håret hver dag * fler med lusekam. Fungerer som bare det. Det holder ikke med bare shampoo, denne dreper mange men ikke alt.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2013 #6 Skrevet 19. januar 2013 Du må kamme, minst annenhver dag i mellom de to kurene (du skal jo ta en ny kur ca 9 dager etter den første for å drepe de lusene som har kommet ut av eggene den første kuren ikke tok). Her fant vi ut at det minst smertefulle (ungene liker ikke å bli lugget) var å kamme i dusjen. Jeg vasket håret, skylte og hadde i masse balsam, så kammet jeg gjennom håret deres med balsamen i. Kammet systematisk gjennom håret og skylte kammen under dusjstrålen etter hvert drag. På den måten kammet vi ut alt sammen. Anonym poster: 91c53e950620955ce80981b7e620c535
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå