Gå til innhold

Har deres barn et nært søskenforhold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er de ofte uvenner? Krangler de ofte? Sloss de?

Har 2 jenter, med 2 års mellomrom, og de er overraskende gode venner. Slik jeg husker tilbake til da jeg var barn, både kranglet og sloss søsteren min og jeg myye mer enn det mine barn gjør. Slik jeg husker det, var det også storesøstera mi som var kjip med meg, og ikke omvendt. Mine to har aldri sloss og de er omsorgsfulle og snille mot hverandre. Eldste er aldri fysisk mot minste, men minsta kan i sinne daske til storesøster. Småkrangling skjer selvfølgelig med jevne mellomrom.

Var de vi som var uvanlig kranglete eller er det jentene mine som går over snittet godt sammen?

Anonym poster: 41c9fbfba453e3f7ef6627016b16b556

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har to gutter med to års mellomrom. Foreløpig er de verdens beste venner, og jeg håper det vil fortsette.

Mistenker imidlertid at det vil by på litt utfordringer når lillebror bestemmer seg for å utfordre lederrollen som hittil har vært storebrors.

Min søster og jeg var hund og katt, det var 3,5 år mellom oss og vi hatet hverandre. Som voksne er vi derimot bestevenninner. Så det finnes håp :)

Anonym poster: 2bb25d06f76b3c3609105ecdb0c24a5b

Gjest Sekretøsa
Skrevet

De krangler hver eneste dag, hele dagen. Men det er nok mye eldste sin feil, hun klarer ikke å leke med noen. Men flere skal dem ha!

Skrevet

Ikke mine. Er seks år mellom dem. Gutt 6 og jente 12. På tirsdag så knakk alle beina på stuebordet etter velt pga en mega sloss kamp om hvem som skulle se hva på tv. Hjelpes... De har sine gode stunder, men når de ikke har det så er det bare å rømme huset... Vi skal på bil tur rundt omkring i europa til sommeren og veit det er en dålrig ide. Mannen sa det enkelt og greit at han kunne lage skillevegg i bilen :P men vi får klare oss uten...

Anonym poster: 0361de9189e93e432e8edf5cdb3ad09a

Skrevet

Ja, apropos bilturer: Det var også et mareritt da jeg vokste opp. Knuffing og kranling om hvem som satt på hvem sin side, og hvem som skulle få sitte i midten.

Jeg er positivt overraska over hvor få slike episoder som jeg husker fra min barndom jeg har med egne barn.

Men, jeg og søstera mi går godt overens i voksen alder.

HI

Anonym poster: 41c9fbfba453e3f7ef6627016b16b556

Skrevet (endret)

Har en gutt som er 20 mnd eldre enn jenta, og de er stort sett alltid perlevenner :) Så klart er de uenige av og til, skulle bare mangle, men de leker kjempegodt sammen og er nesten for avhengig av hverandre ;) De savner hverandre hvis de er borte fra hverandre noen timer, og sover over på rommet hos den andre i helgene :)

De er forresten 7 og 8,5 år, og alltid hatt et sånt forhold :)

Endret av AnneS
Skrevet

Mine gutter er 0,5 og 2,5 og foreløpig er de så interessert i hverandre. Håper virkelig de får et skikkelig godt søskenforhold etterhvert. Det ser lovende ut men man vet jo aldri.

Anonym poster: 614f8b7178baca47d6406130f4c59d59

Skrevet

Mine sloss aldri og er stort sett veldig gode venner, men det hender de krangler litt eller skylder på hverandre. De er 6 og 8.

Anonym poster: 793972b303990874e4f24124acec78ac

Skrevet

små krangler ofte, men er verdens beste venner. veldig avhengig av hverandre og viser at de er glad i hveandre.

3 år mellom de, begge er gutter (3 og 6).

Håper det holder seg sånn, jeg og mitt søsken var ikke venner i det hele tatt. tror faktisk jeg kan si vi hatet hverandre uten å overdrive. ngrer så fælt på det siden mitt søsken nå er død...

Derfor er det veldig viktig for oss at de får ett godt forhold.

Anonym poster: 43db49c278c003a72e6254b729ce129d

Skrevet

Har to jenter på 4 og snart 7 år, 2 år og 5 mnd mellom. Det siste året har de vært veldig gode venner, selv om eldste synes det er godt med en pause inni mellom. Minste er veldig fantasifull og finner på rolleleker, så da blir eldste dratt med inn i leken. Når de var mindre var det mer krangling. Minsta er ganske bestemt, men heldigvis roet seg en del : )

Skrevet

De er nær hverandre, men de krangler tidvis ganske saftig.

De er 3 stk. En gutt på 5 og jente og gutt på 3. De elsker hverandre, noe de utrykker ganske så svulstig.

Det er litt sånn "ikke slå broren min, det er det bare jeg som får lov til" - mentalitet.

Skrevet

tja, varierer litt, er ett år mellom de, de er bare 3 og 2 foreløpig, mye krangling men også mye klemming og kos

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...