Gå til innhold

Baker85


1+1 blir 3

Anbefalte innlegg

Lenge siden jeg har sett noe livstegn fra deg, hvordan går det med deg? Håper alt er vel, usikner om jeg husker riktig, men stemmer det at det var mistanke om forstørret nakkefold på ul hos deg? Håper alt var bra i hvertfall, og at dere har fått litt avklaring. Vi har jo termin samtidig, håper jo vi kanskje møtes på st.olavs i fellesferien:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Så hyggelig at du tenker på meg :) Her går det bra, formen er fin og alt det der. Magen har også kommet litt fram den siste uka :)

Det som skjedde på UL i uke 12 var at det ble oppdaget en hjertefeil. Ingen forstørret nakkefold, men jeg får likevel videre oppfølging. Har tatt Duo-blodprøven som jeg venter svar på innen i morgen. Hvis den viser forhøyet risiko, blir det videre oppfølging med fostervannsprøve osv. Hvis prøven er normal får jeg ikke fostervannsprøve, selv om jeg har ønsket det selv.

 

Får heretter nøye oppfølging og neste UL er i uke16. Da kan de se bedre hvor alvorlig hjertefeilen er, når fosteret har vokst litt mer. De får jo også sett litt mer om de finner andre avvik, det er jo en større sjanse for det når de har funnet hjertefeil. Det er vanskelig å leve i uvisshet, man forventer jo at alt skal være i orden på UL. Hadde vært hyggelig å være på St.Olavs samtidig ja, håper de har plass til oss i fellesferien :) Alt bra med deg? Krangler bekkenet fortsatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går litt i surr, får skylde på tidlig ammetåke;) Husker det var mistanke om hjertfeil, når du sier det.

Sikkert lange dager å vente på svar på duotesten, får håpe den gir positivt svar. Husk at det er en viss risiko ved fostervanssprøve, så hvis duotesten viser lav risiko, så ville jeg forsøkt å senke skuldrene og tenke at dette går bra:)

Forstår at det må være en forferdelig prosess for dere å gå gjennom, håper alt viser seg å være bra, i uke 12 er jo alt så bittelite at "feilen" ikke behøver å være der på senere bilder.

 

Her er alt vel, magen popper frem, livmora når helt opp til navlen og tilsvarer 16 uker (var hos legen nå på fredag), og bekkenet i dag har gått i full streik, så spent på hvordan dette kommer til å bli fremover. 4 mil x2 i bil i løpet av arbeidsdagen var i hvertfall ikke et sjakktrekk, klarer så vidt å gå, får ikke til å bøye meg, og ligger nå i stabilt sideleie på sofaen. Må vel snart barrikadere meg med ekstra dyner og puter i senga hvis det skal bli på dette viset fremover...

I morgen skal jeg få bestilt meg time til fysio, så er jeg i hvertfall i gang med det, lov å håpe at det kan holde det sånn nogenlunde i sjakk;)

 

Riktig lykke til med prøvesvar i morgen, krysser fingrene for dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøven viste lav risiko, så nå får vi prøve å senke skuldrene litt. Var ikke mulighet for fostervannsprøve nå, med mindre det skulle oppdages noe nytt på UL om en uke. Skal jobbe med oss selv og prøve å glede oss, ikke bekymre oss for hjertebarnet:)

 

Høres ut som et slit med det bekkenet, særlig så tidlig! Får håpe du får arbeidsdagene tilrettelagt så langt det går og at fysioterapi hjelper, ellers blir det noen lange måneder fram til juli. Jeg har vondt i halebein-området, særlig når jeg reiser meg etter å ha sittet/ligget en stund eller gått langt.. Men blir det ikke verre enn dette, så klarer jeg meg godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så godt at prøven så fin ut da! Da ville jeg ikke tatt risikoen med fostervannsprøve hadde det vært opp til meg. Gratulerer så masse, da er det bare å se frem til ultralyd i neste uke, og positive svar da også:) senk skuldrene, og nyt magen nå fremover!

Her vokser magen fort, mamma hadde kjøpt en nydelig kjole til meg, hadde tenkt på meg da hun så den, og regnet med den kom til å passe en liten stund værtfall. Men hun bare lo når jeg prøvde den på i dag. For det var grundig trangt om plassen i mageområdet... Superfin hverdagskjole i strethy stoff, men tør ikke bruke den fremove da den kommer til å bli tøyd i stykker over magen ganske fort. Det var visst litt av en forandring som hadde skjedd på 10 dager i følge henne, så det spirer og gror der inne;)

 

Bekkenet er skikkelig kjipt, er veldig spent på hvordan det blir fremover, håper så inderlig jeg kan jobbe en liten stund til hvertfall... Men får ta det som det kommer. Håper du slipper unna bekkenløsningssmerter værtfall. Alle får jo bekkenløsning, (heldigvis, det er jo en hel baby som skal ut der...) men alle får ikke vondt. Og det er så irriterende smerter, for jeg føler meg i fin form, og vil så gjerne, men bare det å bøye meg mot speilet på morgenen for å ta på mascara utløser jo full svikt i begge ben, og smerter à la knivblad i korsryggen. Håpløse greier, men heldigvis verdt det:)

Lykke til fremover, håper du klarer å senke skuldrene, nye graviditeten, og kanskje kommer det noen såark om ikke så lenge?;)

Klem til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...